Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziura w moście tylnym 3.0di


babcuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa dni temu zaczął się pocić most.

 

Most zżarła korozja a mianowicie zaczęło płatami łupić żeliwo (śrubokrętem i młotkiem schodzi jak tynk ze ściany) 

 

Na górnej ściance mostu po skrobaniu żeliwa śrubokręt wlazł do środka i jest dziura o średnicy 1cm centralnie nad talerzem.

 

Pytanie moje brzmi czy da się to jakimś sposobem pokleić czy jakąś łatką z blachy czy jakiś inny patent.

 

Czy tylko wymiana wchodzi w grę.

 

I jak każdy na tym forum nie za bardzo mam luźny 1000 na drugi most :rolleyes2:

 

na fotkach widać ową dziurę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, żeby ścianki były grubsze to można by tam odpowietrznik zamontować ... byłyby dwa i po kłopocie

a tak przy okazji to gdzie tam masz odpowietrznik? bo nie widzę


a czy tam przypadkiem nie było odpowietrznika w tym miejscu?

w innych mostach jest na gruszce w najwyższym punkcie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak, sorry 

 

 

 

"jakiś inny obraz miałem przed oczyma" ... w tym wieku to już normalne

 

można jeszcze spróbować samą obudowę mostu zmienić, pamiętaj że masz inne przełożenia niż 2,7 ... ale ja bym zaryzykował z tym drugim odpowietrzeniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja bym wolał poszukać dawce na obudowe i przekładke zrobić. Nie wiadomo w jakim stopniu jest osłabiona obudowa i co będzie jak go rozerwie w trakcie jazdy? W dziale CZĘści jest ogłoszenie o moście ale chyba z t1 nie wiem czy są jednakowe.

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam niema do czego spawać. 

most w opłakanym stanie :( 

zaklej to jakimś klejem epoxydowym i pisz w temacie ,,CZĘŚC'I'' żeby potrzebujesz mostu powoli :P 

nie masz na pewno poco wybierać się w teren, omijaj głębokie kałuże   :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko taki most dostać bo takie były tylko w 3.0 di a przełożenie jego to 39x10

 

https://drive.google.com/file/d/0Bw-yWv6b_eLRSHNuYmFHWGZxdEk/view?usp=sharing

 

 

zrobię tak że wytnę i wyklepię kawałek blachy i przykleję na poksylinę i do wakacji może wytrzyma a potem jak trochę się wzbogacę będę szukał nowego mostu a jak komuś obił się taki most o ucho to niech da znać.

A i złoże wniosek w temacie CZĘŚCI.

Edytowane przez babcuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale obudowa może od innego pasować i tylko "wnętrzności" trzeba by przerzucić, przy okazji uszczelniacze przy piastach i wale powymieniasz

zastanawia mnie tylko dlaczego grucha przegniła w tym akurat, najwyższym miejscu ... przecież jest zaokrąglone i woda, błoto powinny stamtąd spłynąć  :whistle:  :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegnita jest cała dookoła 

a co podmiany obudowy to nie wiem czy podejdzie bo u mnie nie ma główki tylko z tyłu dekiel i bebechy wychodzą od tyłu a w 2,7 jest z przodu główka i wychodzi wszystko z główką do przodu.

a czy wszystkie 3.0 miały LSD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale może też od Patrola czy innego pasować

kojarzę, że 3.0 DI mają inne wały przednie niż pozostałe Tyrany ale jak to jest z tyłem to nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie jest most C200? Szukaj skorupy do przekładki i sobie d*py nie zawracaj tym sitem bo Ci się w końcu złamie. Kup rozsypany od 2,7 TDI i zmień środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, olej do mostu kosztuje a dziadostwem nie zalejesz. Teraz kupisz obudowę, a jak zgubisz olej to będziesz musiał kupić most i znowu olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie jest most C200? Szukaj skorupy do przekładki i sobie d*py nie zawracaj tym sitem bo Ci się w końcu złamie. Kup rozsypany od 2,7 TDI i zmień środek.

 

A czy da ktoś rękę obciąć że taki zabieg na pewno jest wykonalny bo już kiedyś próbowałem ze skrzynią od tdi do td włożyć i się zdaje to samo a przedni wał z td okazał sie za krótki.

pogrzebie jeszcze w manualach i porównam części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej, szkoda 2 razy pieniądze wydawać. Ale w szoku jestem że tak skorodował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie zakleiłem klejem epoksydowym na grubo i zaleje oliwę i będę jeździł.

Jak okaże się że da radę przełożyć do tdi to przełożę.

a co z hamulcami i z ABS wszystko to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podzwoń po handlarzach  co całe mosty sprzedają do twojego wozu i pytaj czy nie sprzedadzą pochwy , często jest tak że wystawiają cały mosty a faktycznie sprzedają go na części .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten most wygląda jak po powodzi gdzieś to w wodzie drzemało długo.jeszcze nigdy tak zgnitego mostu nie widziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

Obdzwoń handlarzy, na pewno któryś z nich będzie miał pochwę (tubę) do twojego modelu.
NIe jeżdzij na tym shicie bo sie wysypiesz ,albo co gorsza zrobisz komuś krzywdę  :bicycleaccident: gdy ten most ...................... w pół ,grucha jest z żeliwa więc pęknie ,a nie zegnie się jak w przypadku stalowej :rolleyes2:
Grucha przyjmuje największe obciążenie ,wszystkie siły na nią działają w czasie jazdy, więc w twoim przypadku kleik mada facka epoksydowy nie spełni zadania i odpadnie z tą łatką jak płat żeliwa o którym wspominałeś.
Miałem taki przypadek z mostem od isuzu troppera z 91r, mojego kumpla ..tuba przerdzewiała jak w twoim przypadku, na środku metal odchodził płatami w tym miejscu ,mielismy wiecej szczęścia gdyż konstrukcja tego mostu była identyczna jak w terrano1 ,czyli tuba była tłoczona z blach a gruszka to odlew . W miejsce tego ubytku wstawiłem łatkę z 4mm blachy, ładnie ją dopasowałem i wspawałem nie żałując bardzo dobrego spawu i przetopu.
Kumpel do tej pory upala autem ,nic się z tym mostem złego nie dzieje , i żyje :rofl: .
Wracając do tematu, kolego nie masz wyjścia, musisz wymienić tubę, moim zdaniem to jest wada fabryczna, kijowego materiału użyto do odlewu gruszki ,ale moge się też mylić, niewiadomo w jakich rękach to auto było przed tobą
Tak czy siak ten dyfer to bomba!!!! :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę hamuj się ze słownictwem, jesteś na forum publicznym

... i korzystaj z korektora tekstu w przeglądarce

Ok ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, jutro doszlifujemy resztę tekstu

Fajnie, że się zrozumieliśmy, na ra ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak sądzisz?

Wszyscy tutaj zdajemy sobie teraz doskonale sprawę że taki most to nie tylko ryzyko ale również zagrożenie na drodze.

Z tego co wiem Babcuk znalazł już zamiennik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest.

Już prawie znalazłem cały kompletny most bez żadnych przeróbek.

A kompletny dlatego bo za samą obudowę i tak każdy śpiewa 2/3 ceny kompletnego a bebechy może kiedyś się przydadzą (mam sporo miejsca w garażu) :)

Czy moje auto było popowodziowe? Może i tak ale tego już na 100% sie nie dowiem. 

Wiem że z Niemiec przyjechało od pierwszego właściciela. Ale ciekawe czy płakał jak sprzedawał???? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno płakał jak sprzedawał, pewnie jeździł nim starszy pan dentysta tylko do kościoła, nigdy nie widziało terenu. :);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...