fausto Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Witam Może ktoś zna odpowiedż na nurtujące mnie pytanie, mianowicie dlaczego pas kierowcy posiada podwójny napinacz (to coś z harmonijką plus napinacz w pasie) ,a pasażera tylko w pasie. Drugie pytanie jakie zadanie ma zamek wypinania pasa (przy w/w harmonijce),prawdę mówiąc niedawno odkryłem ,że pas można wypiąć przy podłodze-tylko po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Witam Może ktoś zna odpowiedż na nurtujące mnie pytanie, mianowicie dlaczego pas kierowcy posiada podwójny napinacz (to coś z harmonijką plus napinacz w pasie) ,a pasażera tylko w pasie. Drugie pytanie jakie zadanie ma zamek wypinania pasa (przy w/w harmonijce),prawdę mówiąc niedawno odkryłem ,że pas można wypiąć przy podłodze-tylko po co? Też to zauważyłem ostatnio odkurzając samochód, ale nie wiem po co - jeżeli ktoś wie to też się chętnie dowiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Co do pasów: Napinacze pirotechniczne mają na celu napięcie przednich pasów bezpieczeństwa, aby ciała osób mocno przycisnąć do ich siedzeń, poprzez wywarcie siły skierowanej do tyłu i w ten sposób zwiększyć skuteczność pasów. Napięcie pasów uzyskiwane jest przez odpalenie naboju pirotechnicznego. W przypadku zderzenia o niewielkiej sile, mogą być uruchomione jedynie pasy bezpieczeństwa. Ogranicznik siły naciągu działa po napinaczu pirotechnicznym i zmniejsza nacisk wywierany przez pas bezpieczeństwa na klatkę piersiową użytkownika. Funkcja napinacza pirotechnicznego taśmy biodrowej pasa bezpieczeństwa polega na zablokowania miednicy pasażera na fotelu w przypadku zderzenia. Logika odpalania napinacza pirotechnicznego taśmy pasa bezpieczeństwa ,jest niezależna od logiki odpalania zwijacza pirotechnicznego. W przypadku słabego zderzenia, odpalenie napinacza pirotechnicznego taśmy pasa bezpieczeństwa pasażera nie musi koniecznie nastąpić. Fragment dot. ad.2 "Najnowszy system TRW skupiający się na komforcie i bezpieczeństwie obejmuje pasy bezpieczeństwa i nazywa się ABL - aktywny regulator wysokości zamka pasów. ABL ułatwia zapięcie i dostęp do pasów poprzez elektryczne unoszenie zamka. Jest to ogromne ułatwienie w zapinaniu pasów, gdy zamek utknie pomiędzy siedzeniem a centralną konsolą lub zostanie przykryty przez płaszcz lub inny obiekt. Jest to udogodnienie szczególnie doceniane przez starszych kierowców i pasażerów. Bardziej widoczny i dostępny zamek pasów bezpieczeństwa może ułatwić ich zapinanie dla osób z trudnościami w poruszaniu się, chorymi lub niepełnosprawnymi." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fausto Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Co do pasów: Napinacze pirotechniczne mają na celu napięcie przednich pasów bezpieczeństwa, aby ciała osób mocno przycisnąć do ich siedzeń, poprzez wywarcie siły skierowanej do tyłu i w ten sposób zwiększyć skuteczność pasów. Napięcie pasów uzyskiwane jest przez odpalenie naboju pirotechnicznego. W przypadku zderzenia o niewielkiej sile, mogą być uruchomione jedynie pasy bezpieczeństwa. Ogranicznik siły naciągu działa po napinaczu pirotechnicznym i zmniejsza nacisk wywierany przez pas bezpieczeństwa na klatkę piersiową użytkownika. Funkcja napinacza pirotechnicznego taśmy biodrowej pasa bezpieczeństwa polega na zablokowania miednicy pasażera na fotelu w przypadku zderzenia. Logika odpalania napinacza pirotechnicznego taśmy pasa bezpieczeństwa ,jest niezależna od logiki odpalania zwijacza pirotechnicznego. W przypadku słabego zderzenia, odpalenie napinacza pirotechnicznego taśmy pasa bezpieczeństwa pasażera nie musi koniecznie nastąpić. Fragment dot. ad.2 "Najnowszy system TRW skupiający się na komforcie i bezpieczeństwie obejmuje pasy bezpieczeństwa i nazywa się ABL - aktywny regulator wysokości zamka pasów. ABL ułatwia zapięcie i dostęp do pasów poprzez elektryczne unoszenie zamka. Jest to ogromne ułatwienie w zapinaniu pasów, gdy zamek utknie pomiędzy siedzeniem a centralną konsolą lub zostanie przykryty przez płaszcz lub inny obiekt. Jest to udogodnienie szczególnie doceniane przez starszych kierowców i pasażerów. Bardziej widoczny i dostępny zamek pasów bezpieczeństwa może ułatwić ich zapinanie dla osób z trudnościami w poruszaniu się, chorymi lub niepełnosprawnymi." Dziękuję za zainteresowanie ,lecz nie rozumiem dlaczego podwojne zapiecie jest tylko po stronie kierowcy , pasażer ma tylko jeden napinacz w zwijarce pasa. ad2.tego zamka nie da się ot tak wypiąć .Trzeba posłużyc się jakimś specjalnym "szpindlem " aby go odblokować i uwolnic pas.Dodam że znajduje się tylko po stronie kierowcy.Po stronie pasażera jest przykręcony do podłogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.