Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pas bezpieczeństwa -kierowcy


fausto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może ktoś zna odpowiedż na nurtujące mnie pytanie, mianowicie dlaczego pas kierowcy posiada podwójny napinacz (to coś z harmonijką plus napinacz w pasie) ,a pasażera tylko w pasie.

Drugie pytanie jakie zadanie ma zamek wypinania pasa (przy w/w harmonijce),prawdę mówiąc niedawno odkryłem ,że pas można wypiąć przy podłodze-tylko po co? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może ktoś zna odpowiedż na nurtujące mnie pytanie, mianowicie dlaczego pas kierowcy posiada podwójny napinacz (to coś z harmonijką plus napinacz w pasie) ,a pasażera tylko w pasie.

Drugie pytanie jakie zadanie ma zamek wypinania pasa (przy w/w harmonijce),prawdę mówiąc niedawno odkryłem ,że pas można wypiąć przy podłodze-tylko po co? :rolleyes:

Też to zauważyłem ostatnio odkurzając samochód, ale nie wiem po co - jeżeli ktoś wie to też się chętnie dowiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pasów:

Napinacze pirotechniczne mają na celu napięcie przednich pasów bezpieczeństwa, aby ciała osób mocno przycisnąć do ich siedzeń, poprzez wywarcie siły skierowanej do tyłu i w ten sposób zwiększyć skuteczność pasów. Napięcie pasów uzyskiwane jest przez odpalenie naboju pirotechnicznego. W przypadku zderzenia o niewielkiej sile, mogą być uruchomione jedynie pasy bezpieczeństwa. Ogranicznik siły naciągu działa po napinaczu pirotechnicznym i zmniejsza nacisk wywierany przez pas bezpieczeństwa na klatkę piersiową użytkownika.

Funkcja napinacza pirotechnicznego taśmy biodrowej pasa bezpieczeństwa  polega na zablokowania miednicy pasażera na fotelu w przypadku zderzenia. Logika odpalania napinacza pirotechnicznego taśmy pasa bezpieczeństwa ,jest niezależna od logiki odpalania zwijacza pirotechnicznego. W przypadku słabego zderzenia, odpalenie napinacza pirotechnicznego taśmy pasa bezpieczeństwa pasażera nie musi koniecznie nastąpić.

Fragment dot. ad.2

"Najnowszy system TRW skupiający się na komforcie i bezpieczeństwie obejmuje pasy bezpieczeństwa i nazywa się ABL - aktywny regulator wysokości zamka pasów. ABL ułatwia zapięcie i dostęp do pasów poprzez elektryczne unoszenie zamka. Jest to ogromne ułatwienie w zapinaniu pasów, gdy zamek utknie pomiędzy siedzeniem a centralną konsolą lub zostanie przykryty przez płaszcz lub inny obiekt. Jest to udogodnienie szczególnie doceniane przez starszych kierowców i pasażerów. Bardziej widoczny i dostępny zamek pasów bezpieczeństwa może ułatwić ich zapinanie dla osób z trudnościami w poruszaniu się, chorymi lub niepełnosprawnymi."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pasów:

Napinacze pirotechniczne mają na celu napięcie przednich pasów bezpieczeństwa, aby ciała osób mocno przycisnąć do ich siedzeń, poprzez wywarcie siły skierowanej do tyłu i w ten sposób zwiększyć skuteczność pasów. Napięcie pasów uzyskiwane jest przez odpalenie naboju pirotechnicznego. W przypadku zderzenia o niewielkiej sile, mogą być uruchomione jedynie pasy bezpieczeństwa. Ogranicznik siły naciągu działa po napinaczu pirotechnicznym i zmniejsza nacisk wywierany przez pas bezpieczeństwa na klatkę piersiową użytkownika.

Funkcja napinacza pirotechnicznego taśmy biodrowej pasa bezpieczeństwa  polega na zablokowania miednicy pasażera na fotelu w przypadku zderzenia. Logika odpalania napinacza pirotechnicznego taśmy pasa bezpieczeństwa ,jest niezależna od logiki odpalania zwijacza pirotechnicznego. W przypadku słabego zderzenia, odpalenie napinacza pirotechnicznego taśmy pasa bezpieczeństwa pasażera nie musi koniecznie nastąpić.

Fragment dot. ad.2

"Najnowszy system TRW skupiający się na komforcie i bezpieczeństwie obejmuje pasy bezpieczeństwa i nazywa się ABL - aktywny regulator wysokości zamka pasów. ABL ułatwia zapięcie i dostęp do pasów poprzez elektryczne unoszenie zamka. Jest to ogromne ułatwienie w zapinaniu pasów, gdy zamek utknie pomiędzy siedzeniem a centralną konsolą lub zostanie przykryty przez płaszcz lub inny obiekt. Jest to udogodnienie szczególnie doceniane przez starszych kierowców i pasażerów. Bardziej widoczny i dostępny zamek pasów bezpieczeństwa może ułatwić ich zapinanie dla osób z trudnościami w poruszaniu się, chorymi lub niepełnosprawnymi."

Dziękuję za zainteresowanie ,lecz nie rozumiem dlaczego podwojne zapiecie jest tylko po stronie kierowcy , pasażer ma tylko jeden napinacz w zwijarce pasa.

ad2.tego zamka nie da się ot tak wypiąć .Trzeba posłużyc się jakimś  specjalnym  "szpindlem " aby go odblokować i uwolnic pas.Dodam że znajduje się tylko po stronie kierowcy.Po stronie pasażera jest przykręcony do podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...