colins Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Po uzgodnieniu z Jackiem ośmieliłem się założyć nowy temat, w którym będziemy (mam nadzieję) wrzucać potwierdzone informacje na temat materiałów i środków eksploatacyjnych stosowanych w QQ J11. Chciałbym żeby można tu było w przyszłości szybko znaleźć numery katalogowe np.filtrów oraz godne polecenia zamienniki. Po to żeby nie przepłacać w ASO. Przykład - filtr oleju w cenie ponad 130 zł w ASO, gdy dobrej klasy zamiennik poniżej 50 zł. Na początek od siebie chciałbym wrzucić numer katalogowy filtra oleju do silnika 1.2 DIG-T 115 KM. Oryginał wg.Nissana ma numer katalogowy 1520800Q1E. Jest to ten sam wkład filtra, który stosuje się w silnikach 0,9 TCe i 1.2 TCe ze stajni Renault. Dobrej klasy zamiennik to Purflux L441 (PX L441). Filtry tego producenta często idą na pierwszy montaż więc jakość jest bardzo dobra. Edytowane 7 Marca 2015 przez colins 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 No to jeszcze podam do kompletu olej, który zalał colins: Elf Evolution 900 SXR 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Dorzucam olej silnikowy, który sam zastosowałem. ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 Jest to jeden z olejów dedykowanych do naszych silników, posiada aprobatę producenta RN0710 i wymaganą normę ACEA A3/B4. Do silnika 1.2 DIG-T potrzebujemy 5 litrową banieczkę. No to jeszcze podam do kompletu olej, który zalał colins: Elf Evolution 900 SXR 5W40 Uprzedziłeś mnie myszorku szanowny. Zachęcam do wrzucania sprawdzonych informacji na temat naszych motorków. W ten sposób zrobimy sobie taką minibazę części i ich zamienników, olejów, filtrów itd. A na koniec można by to uporządkować, podwiesić i skończą się pytania jaki olej czy filtr zastosować, bo będziemy mieli wszystko jak na tacy. Edytowane 6 Marca 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Polecam także środki smarne MOTUL. To kolejna francuska firma produkująca wysokiej jakości płyny eksploatacyjne. Do silnika 1.2 DIG-T ten producent rekomenduje MOTUL 8100 X-cess 5W40. Ogólnie Motul ma już pełną ofertę płynów dla naszego silnika - wystarczy odwiedzić ich KATALOG i wyszukać naszego bohatera. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Rodzimy producent FILTRON do silnika 1.2 DIG-T ma 2 rodzaje filtrów: 1. Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) K 1355 2. Filtr oleju OE 666/3 KATALOG FILTRÓW FILTRON ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ O ile przedstawiony wyżej FILTRON moim zdaniem trochę zszedł na psy, to z czystym sumieniem polecić mogę filtry MANN. Ten producent dla Qashqaia J11 1.2 DIG-T ma KATALOG z 2 filtrami: 1. Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) CU 25 003 ---> INSTRUKCJA MONTAŻU 2. Filtr powietrza - C 25 040 Filtra oleju na razie nie widzę w ich ofercie. Szkoda, bo to solidny producent. Edytowane 6 Marca 2015 przez colins 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Podwieszony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Dzięki. Postaram się wyłapywać cenne informacje z naszego forum i będę tu wrzucał. Ale innych też proszę o pomoc. Nie wiemy zupełnie nic np.o świecach zapłonowych, nie znamy numerów katalogowych oryginalnych zabawek. Jeśli ktoś jedzie na przegląd, to zerkajcie w faktury. Często te dziwne numerki umieszczone na wydruku z serwisu mogą nam bardzo dużo powiedzieć o zastosowanych materiałach. Wystarczy taki numerek przepuścić przez internety i sytuacja zrobi się jasna. W ten sposób poznałem dzisiaj numer katalogowy oryginalnego filtra oleju. Zróbmy sobie własny katalog, by po gwarancji nie przepłacać w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 FILTRY OLEJU : Length 62 Outside Diameter 91.5 Inside Diameter 18 Material Pl Owner Number FRAM CH11442ECO .JS OE0107. MAHLE/KNECHT OX 968D. NISSAN 1520900Q0F. NISSAN 1520800Q1E. PURFLUX L441. RENAULT 15209 5084R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowakm Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego z częściami pójdziesz i powiesz: poproszę filtr kabinowy, oleju itd. do J11 są dostępne zamienniki różnych producentów a w katalogu mają również numer oryginału. J11 jest już od roku w sprzedaży a po okresie gwarancyjnym 3 letnim z pewnością przybędzie masę zamienników różnych części czy to tulei, wahaczy itd. etc. Mimo to informacje wszelkich części są na forum przydatne i fajnie, że taki temacik ( pod warunkiem, żę nie będzie niepotrzebnych pogaduszek ) zaistniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano2d Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Czujnik ciśnienia opon numer katalogowy 407003VU0A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Czujnik ciśnienia opon numer katalogowy 407003VU0A Elegancko. Czujnik ciśnienia opon 407003VU0A. Do kompletu dorzucam numerek 40780JA01B – nakrętka do czujnika ciśnienia powietrza w kołach. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Oryginalny filtr oleju Renault (wkład filtra) do silnika 1.2 TCe (idzie na pierwszy montaż) czyli również do 1.2 DIG-T - 152095084R - cena maksymalnie 40 parę złotych. Edytowane 8 Listopada 2016 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano2d Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 ASO koszt filtra 130 to ładnie przycinają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Falcon Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 może to nie do końca cześć eksploatacyjna ale może się komu przyda. Zamiennik śrub zabezpieczających KE409-89946, a w zasadzie oryginał tyle że bez znaczka NISSANA (wyglądają identycznie), to McGard 27179SU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 (edytowane) Głupie pytanie, ale serwis pomieszał mi śruby od kół: która śruba jest oryginalna? Qq 1.2 N-TEC Edytowane 17 Marca 2015 przez myszorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaddy Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 obstawiam te pełne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Falcon Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 (edytowane) U mnie w oryginale są te z lewej, czyli puste w środku (Acenta) Edytowane 17 Marca 2015 przez Falcon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 U mnie w oryginale są te z lewej, czyli puste w środku (Acenta) Właśnie nie wiem, czy w N-TECu są takie same. Mi też wydaje się, że ori są puste w środku, przynajmniej na podstawie tego, że z felgami do zimówek dostałem taki zestaw montażowy: http://www.ebay.co.uk/itm/20-Radschrauben-M12x1-5x30-4-Zentrierringe-71-6-66-1-Renault-Magane-ZJR6-/390906942750 czyli w pełny w środku. W sumie to nie byłoby problemu, gdyby nie to, że na te puste (teoretycznie oryginalne) bardzo luźno wchodzą te czarne kapselki na śruby i boję się, że je pogubię. Kapselki były założone na te pełne z zimówkami, wchodzą ciaśniej i dobrze siedzą. Nie wiem dlaczego serwis założył je na śruby od zimówek, mogły się trochę rozepchnąć i teraz na ori są za luźne. Może ktoś sprawdzić u siebie w N-TECu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Ale jakie to ma znaczenie? Gwint , długość średnica się zgadza? To używaj tych pełnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Ale jakie to ma znaczenie? Gwint , długość średnica się zgadza? To używaj tych pełnych. Poza luźnymi i wypadającymi kapselkami, nie ma to żadnego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) Żeby było śmieszniej, to u mnie przy zimówkach były śruby pełne, a oryginalne z N-Teca są puste. Wiem, bo właśnie jestem po przełożeniu kół. Dodatkowo te oryginalne w moim przypadku są nieco krótsze niż te, które były z zimowymi 16" felgami. Pewnie ma tu znaczenie fakt, że zimowe zamienniki potrzebowały plastikowych dystansów do osadzenia na piastach, a oryginały N-Tec nie. Jako ciekawostkę podam fakt, że oryginalne opony fabrycznie były napompowane do ponad 3 barów i dopiero upuszczenie powietrza do prawidłowych wartości spowodowało, że w zasadzie nie czuję pogorszenia komfortu po przesiadce z 16-calowych balonów. Jeśli zaś mowa o kapselkach, to u mnie siedzą mocno na tych "pustych" śrubach. Edytowane 18 Marca 2015 przez colins 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) Dzięki colins za potwierdzenie informacji. O to mi właśnie chodziło. Dałem + Czyli jednak puste. Nie wiem po jakiego grzyba serwis wepchał czarne kapselki na śruby od srebrnych zimowych alu. Potwierdzam, że ori śruby - czyli puste, są krótsze. Też miałem letnie koła nabite na 3 bar. A po przesiadce z zimowych 215/60/17 różnica jest minimalna żeby nie powiedzieć żadna. Edytowane 18 Marca 2015 przez myszorek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 U mnie serwis nie zakładał kapselków na "zimowe" śruby. Dostałem je razem z "letnimi" w pudełeczku i dopiero teraz sam takie dziewicze rozdziewiczyłem na nowych śrubach. Z tym, że moje kapselki są srebrne (ale też fajnie wyglądają). Dzięki za plusa - masz też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Colins, dziwne, że masz srebrne kapselki. Nie powinny być czarne w N-TECu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Dawali i takie i takie. Mi przypadły w udziale srebrne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 U mnie serwis nie zakładał kapselków na "zimowe" śruby. Dostałem je razem z "letnimi" w pudełeczku i dopiero teraz sam takie dziewicze rozdziewiczyłem na nowych śrubach. Z tym, że moje kapselki są srebrne (ale też fajnie wyglądają). Dzięki za plusa - masz też. Na n-tec'u nawet fajnie te srebrne kapselki wygladaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) Zrobię fotki przy okazji i wrzucę. TUTAJ wrzuciłem jak wygląda ze srebrnymi dekielkami. Edytowane 20 Marca 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.