Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pathfinder.Olej limited slip w mostach.


otk666

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do wymiany płynów w autku i znalazłem małą niejasność.Mianowicie wielu forumowiczów stosuje i poleca olej limited slip do mostów.W żadnej instrukcji (polskiej,włoskiej,niemieckiej i angielskiej) nie znalazłem nic o używaniu oleju limited slip.To samo dotyczy serwisówek (do YD25 DDTI i VQ40DE). Wszędzie zalecany olej to przód GL-5 80W-90,tył GL-5 75W-90 bez limited slip.Byłem szczęśliwym posiadaczem Terranka i tam sprawa była prosta-zalecany olej według serwisówki i instrukcji-limited slip.Oraz wizualnie można było obejrzeć w serwisówce tarczki cierne tylnego mostu.W pathfinderze tego nie znalazłem. Dzwoniłem do ASO i przez telefon panowie odmówili pomocy i wyjaśnienia,trzeba przyjechać i u nich olej wymienić.Mój pathfinder to R51 automat 2,5 dCI YD25 DDTi z grudnia 2006.Bez blokady tylnego mostu ,z ESP.Na pokrywie mostu nic nie ma o limited slip.Czy metoda z kręceniem podniesionych kół na ustalenie rodzaju mostu jest pewna ? Czy wlewając olej limited slip do mostów mimo że nie jest zalecany mogę im zaszkodzić (inna lepkość i właściwości) ? Ewentualnie czy ktoś posiada jakieś konkretne dane w tym temacie ? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny most w R51 nie ma LSD więc nie ma podstaw do stosowania olejów z dodatkami. Nie lałem i nie leję oleju z dodatkiem LSD. Blokada tylnego mostu jest realizowana poprzez ABLS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.Też jestem tego zdania zgodnie z instrukcjami.Tylko według niektórych postów zalecany olej to LS. Dlatego miałem wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...