KrisT Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Panowie, potrzebuję info, porad jak wyjąc skrzynię w pathu. Mój Pat stoi i po wrzuceniu biegu ani drgnie, w zeszłym roku spaliłem sprzęgło, 4 dni temu zawisłem na osłonach w mega kałuży... Woda i próby wyjazdu wykończyły sprzęgło totalnie.Czeka mnie wymiana całości z dwumasą (185kkm nalatane) i koszta rzędu 3 tys zł. (komplet exedy) Jak narazie wyczytałem, ze trzeba zdemontować reduktor pózniej skrzynię czy to konieczne? Oraz trzeba podwiesić silnik?? Panowie jak ktos ma przerobiony ten temat, napewno alkaspaw, napiszcie co w jakiej kolejnosci i na co zwrócic szczególną uwagę. Nie chciałbym czegoś niepotrzebnie zniszczyć. Będę wdzięczny za kazde info.Moze zrobię fotorelację.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 No roboty od groma, od demontażu wału poprzez podporę skrzyni, do tego kilka czujników, rozrusznik. Bardzo dużo pracy. Bez FSM nie podchodź: Sprzęgło: https://drive.google.com/file/d/0B5uEo2m1fwA0bWpQUjd4UWhOY28/view?usp=sharing Skrzynia: https://drive.google.com/file/d/0B5uEo2m1fwA0dWdMcHJYNTVvNTQ/view?usp=sharing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 No roboty troche jest,ja osobiscie redyktora nie ruszalem,wyjmowalem cala skrzynie(ciezka jak cholera) wal przod i tyl,wydech na laczeniu i tylko lekko go wysuniesz do tylu bo skrzynia bedzie zawadzac o rure.podpora skrzyni i przy ramie jest (chyba podgrzewac paliwa)to tez ,6 wtyczek,przede wszystkim pamietaj o czujniku polozenia walu,ja za drugim wyjmowaniu skrzyni ulamalem choc tylko troche bo skrzynia mi sie obsunela ale wymienilem na nowy,olej zawsze spusczalem bo jak odepniesz tylny wal to ruszajac skrzynia troche sie wylalo z reduktora,zalalem i tak nowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 dzięki za info, właśnie zamówiłem sobie na alledrogo podnosnik do skrzyni biegów bo faktycznie Pudziana by potrzeba aby ją podnieść. Panowie czy ktoś z Was przerabiał temat regeneracji dwumasy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Nie wiem czy jest sens. Na forum Navary piszą o zamianie na komplet exedy który pracuje podobnie jak dwumasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Silnika nie trzeba podwieszać co do regeneracji to po działało tak samo jak i przed może troszkę lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Panowie dzięki za rady, skrzynię wyjąłem. Patrzę a tam zestaw sprzęgła Exedy i dwumasa z LuKa... (to samo kupiłem) tarcza zjechana do nitów, docisk łozysko nienajgorszy stan, dwumasa zuzyta w 60-70%... Problem w tym iz nie wiem kiedy i przy jakim przebiegu poprzedni właściciel wymieniał. Faktycznie roboty i rozbiórki jest nadto ale robota idzie sprawnie, nie ma najgorszego dostępu do srub i wtyczek ale nagimnastykowac się trzeba.. Wajchę biegow aby zdemontowac trzeba rozebrać panel środkowy w aucie, z tym nie ma najmniejszych problemów, jest prościej jak w wv passacie... Podnośnik do skrzyni jest jak najbardziej potrzebny, chyba ze ktos ma 45 w bicespie...to się obejdzie :-) Miałem sprzęgło skręcać i zonk! zimmering na wale się poci (185kkm nalatane) więc lepiej zawczasu go wymienić. Jakby komuś zaczał" wyłazic olej" miedzy silnikiem a skrzynią niech zaopatrzy się w zimmering: ori : NOK 12279-AD200, lub Corteco CO19026099, Reinz 81-53329-00 , wymiary 84x104x8,5 Panowie przekopuję serwisówkę i ni z cholery nie mogę znalezc danych z jakimi siłami przykręcać śruby dwumasy do wału silnika,? poradzcie ile Nm ustawic na kluczu? Znalazłem, śruby dwumasy 107Nm, sprzęgło wymieniłem i chodzi obecnie leciutko jak w małej osobowce! Fakt było trochę szarpaniny z skrzynią aby weszła na swoje miejsce ale dalismy radę we dwóch plus podnosnik do skrzyn biegów... Aby ułatwić sobie robotę warto odkręcic od reduktora silnik elektryczny od pompy cisnienia oleju.(haczy o bak) To tylko dwie srubki a znacznie ułatwia manewrowanie całym zespołem. Path znowu śmiga aż miło...jeszcze raz dzieki za rady, .pozdrawiam kolegów... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.