TomPL Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Wiem, czytałem, jest tu kilka podobnych tematów, gdzie przyczyną okazywał się przepływomierz, albo świece, albo coś tam jeszcze, ale może zgrupowanie poniższych objawów pozwoli zawęzić obszar poszukiwań? Od paru miesięcy są takie objawy: 1. Przy zapalaniu muszę lekko depnąć na gaz, bo bez tego zdarzało się, że kręcił ale nie zapalał. 2. Na jałowym, już przy rozgrzanym silniku (bo na całkiem zimnym na początku to pewnie leci na "ssaniu" i daje normalne nieco wyższe niż 1000 obroty), co jakiś czas, bardzo nieregularnie, na chwilkę (2-4 sekundy) spadają obroty, tak do 600-700. 3. Gdy przy obrotach jazdy, czyli 2000-3000, wrzucę na luz (przy redukcji biegów albo gdy chcę jechać na luzie), to obroty potrafią spaść prawie do zera, a parę razy nawet zgasł. Z tym objawem mam jednocześnie zanik wspomagania kierownicy, ale to pewnie tylko skutek spadku mocy. 4. Gdy przekraczam 120km/h zdarzyło mi się 2 razy, że zapaliła się lampka "check engine". Po podłączeniu w warsztacie do komputera dał "Błąd w układzie zasilania", czy jakoś tak, w każdym razie bez dokładniejszych szczegółów Po wykasowaniu błędu, lampka zapaliła dopiero przy następnej szybszej jeździe. Tym razem już nie kasowałem, po tygodniu sama zgasła. W warsztacie posłuchali, pooglądali, coś tam pobadali, wpuścili jakieś czyścidło do przepustnicy - nie pomogło. Teraz jestem na etapie "trzeba inną przepustnicę znaleźć, podmienić i sprawdzić, czy będzie lepiej". Co koledzy na to - da się coś teoretycznie ustalić? Pytam, by nie iść w niepotrzebne koszty, gdy szuka się przyczyny na oślep, a sam jest "lewa ręka" i boję się czegokolwiek sam rozkręcać w samochodzie którego zżera rdza... Almera N16, 2001r., benzyna. PS. Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale od kilku lat pompa paliwowa jest słyszalna (takie ciche niskie buczenie) - podobno to częsty objaw, ale nie groźny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Myślę, że na początek musiałbyś napisać jaki dokładnie silnik posiada Twój Nissan. Dobrze byłoby też abyś dokładnie dowiedział się jaką usterkę wygenerował komputer ..."Błąd w układzie zasilania" to trochę za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomPL Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Silnik podstawowy - 1500. W tym warsztacie gdzie byłem ich komputer nic szczegółowiej nie podał i dlatego tak po omacku szukają... Czy w ogóle dla tego modelu komp może odczytać dokładniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalf2709 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) Spróbuj odczytać błąd w sposób podany na forum:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69683-interfejs-diagnostyczny-do-p11144/?do=findComment&comment=754078 U mnie to działa, nie wiem czy u Ciebie zadziała. Musisz sprawdzić albo popytać na forum. Edytowane 13 Marca 2015 przez michalf2709 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomPL Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Ale to sposób na Primerę - zadziała z Almerą? No i musiałbym znowu wywołać ten błąd, bo check engine zapala się tylko w przypadku 4. (patrz mój pierwszy post)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Powinieneś wykręcić pompę paliwową i sprawdzić jej stan oraz filterki/sitka - podobno jakieś tam są. Przy okazji sprawdzisz jaki jest ewentualne zanieczyszczenie w zbiorniku. Następna rzecz, to sprawdzenie i wyczyszczenie krokowca. To on odpowiada za obroty. I do poczytania; http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94662-n16-szalej%C4%85ce-obroty/?hl=zworke&do=findComment&comment=976414 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera_Przasnysz Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 przy okazji porządnie wyczyscic przepustnice, wykręcic ją i dopiero czyscic. Twoj rocznik ma ją na linke takze bez problemu pojdzie. sprawdziłbym podstawowe rzeczy , świece, filtr powietrza. Moze pompa juz siada i przy wyzszej prędkosci odcina paliwo i wywala ten bląd ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Silnik podstawowy - 1500. W tym warsztacie gdzie byłem ich komputer nic szczegółowiej nie podał i dlatego tak po omacku szukają... Czy w ogóle dla tego modelu komp może odczytać dokładniej? Jeśli się posiada odpowiedni sprzęt, wiedzę i umiejętności to można bardzo wiele odczytać i zweryfikować jak pracuje silnik oraz jego osprzęt. Można nawet stwierdzić co w jakim stopniu jest już zużyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomPL Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Udało mi się tanio dać moją N16 do sprawdzenia na sprzęcie ASO Niestety, miałem wcześniej wykasowany "check engine", ale przynajmniej wykazało, że odczyty przepływomierza strasznie wariują, a to by tłumaczyło wszystkie objawy. W żadne czyszczenie tutaj się nikt nie bawi, tylko wymiana: BOSCH za około 800zł lub jakieś chińczyki po 250... Czy jest szansa, że jakiś używany przepływomierz, wyjęty z innej Almery/Primery będzie dobrze współpracował? Jak już pisałem, sam nie podejmuję się w mojej staruszce czegokolwiek rozkręcać, a naprawa za 1000zł to dla przeżartej rdzą staruszki zbytnie ekscesy - co koledzy radzą? A może ktoś poleci jakąś "złota rączkę" z moich warmińskich okolic (Olsztyn-Ostróda). Kogoś, kto mi przy okazji nie zepsuje czegoś innego? Póki co jeżdżę sobie, bo bywają dni, że przy spokojnej jeździe obroty trzymają całkiem dobrze i można zapomnieć, że coś jest nie tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalf2709 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) Używkę chyba bez sensu zakładać, przynajmniej takie jest moje zdanie. Sprawdź numer tego przepływomierza, i może ten będzie pasował: http://allegro.pl/nissan-almera-n16-tino-1-5-1-8-2-2-przeplywomierz-i5112731772.html. Ewentualnie poszukaj samego wkładu bez obudowy i będzie taniej. Z chińczykami podobno też nie warto eksperymentować bo nie trzymają parametrów. Wymiana przepływomierza to 5 minut więc na pewno sobie poradzisz. Edytowane 16 Marca 2015 przez michalf2709 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera_Przasnysz Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 ja placilem w 2013r za nową przepływke BOSCH 400zł na allegro , muszą sie zgadzać nr na obudowie to tez wazne. ja od nich brałem :http://allegro.pl/nissan-almera-n16-tino-1-5-1-8-2-2-przeplywomierz-i5112731772.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Warto zainwestować w używkę, najlepiej oryginał z gwarancją i za rozsądne pieniądze. Jednak zanim zabierzesz się za wymianę przepływomierza, dobrze byłoby sprawdzić jeszcze obwód samego przepływomierza multimetrem. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomPL Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Dzięki. Jak coś z tego wyjdzie - napiszę. Szkoda że nie mieszkacie bliżej Warmii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.