Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem z obrotami na jałowym i "check" przy szybkiej jeździe


TomPL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, czytałem, jest tu kilka podobnych tematów, gdzie przyczyną okazywał się przepływomierz, albo świece, albo coś tam jeszcze, ale może zgrupowanie poniższych objawów pozwoli zawęzić obszar poszukiwań?

Od paru miesięcy są takie objawy:

1. Przy zapalaniu muszę lekko depnąć na gaz, bo bez tego zdarzało się, że kręcił ale nie zapalał.

2. Na jałowym, już przy rozgrzanym silniku (bo na całkiem zimnym na początku to pewnie leci na "ssaniu" i daje normalne nieco wyższe niż 1000 obroty), co jakiś czas, bardzo nieregularnie, na chwilkę (2-4 sekundy) spadają obroty, tak do 600-700.

3. Gdy przy obrotach jazdy, czyli 2000-3000, wrzucę na luz (przy redukcji biegów albo gdy chcę jechać na luzie), to obroty potrafią spaść prawie do zera, a parę razy nawet zgasł. Z tym objawem mam jednocześnie zanik wspomagania kierownicy, ale to pewnie tylko skutek spadku mocy.

4. Gdy przekraczam 120km/h zdarzyło mi się 2 razy, że zapaliła się lampka "check engine". Po podłączeniu w warsztacie do komputera dał "Błąd w układzie zasilania", czy jakoś tak, w każdym razie bez dokładniejszych szczegółów Po wykasowaniu błędu, lampka zapaliła dopiero przy następnej szybszej jeździe. Tym razem już nie kasowałem, po tygodniu sama zgasła. 

W warsztacie posłuchali, pooglądali, coś tam pobadali, wpuścili jakieś czyścidło do przepustnicy - nie pomogło. Teraz jestem na etapie  "trzeba inną przepustnicę znaleźć, podmienić i sprawdzić, czy będzie lepiej".

 

Co koledzy na to - da się coś teoretycznie ustalić? Pytam, by nie iść w niepotrzebne koszty, gdy szuka się przyczyny na oślep, a sam jest "lewa ręka" i boję się czegokolwiek sam rozkręcać w samochodzie którego zżera rdza...

 

Almera N16, 2001r., benzyna.

 

PS. Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale od kilku lat pompa paliwowa jest słyszalna (takie ciche niskie buczenie) - podobno to częsty objaw, ale nie groźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że na początek musiałbyś napisać jaki dokładnie silnik posiada Twój Nissan. Dobrze byłoby też abyś dokładnie dowiedział się jaką usterkę wygenerował komputer ..."Błąd w układzie zasilania" to trochę za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik podstawowy - 1500.

W tym warsztacie gdzie byłem ich komputer nic szczegółowiej nie podał i dlatego tak po omacku szukają... Czy w ogóle dla tego modelu komp może odczytać dokładniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odczytać błąd w sposób podany na forum:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69683-interfejs-diagnostyczny-do-p11144/?do=findComment&comment=754078

 

U mnie to działa, nie wiem czy u Ciebie zadziała. Musisz sprawdzić albo popytać na forum.

Edytowane przez michalf2709
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to sposób na Primerę - zadziała z Almerą?

No i musiałbym znowu wywołać ten błąd, bo check engine zapala się tylko w przypadku 4. (patrz mój pierwszy post)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś wykręcić pompę paliwową i sprawdzić jej stan oraz filterki/sitka - podobno jakieś tam są.

Przy okazji sprawdzisz jaki jest ewentualne zanieczyszczenie w zbiorniku.

Następna rzecz, to sprawdzenie i wyczyszczenie krokowca. To on odpowiada za obroty.

 

I do poczytania;

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94662-n16-szalej%C4%85ce-obroty/?hl=zworke&do=findComment&comment=976414

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji porządnie wyczyscic przepustnice, wykręcic ją i dopiero czyscic. Twoj rocznik ma ją na linke takze bez problemu pojdzie. sprawdziłbym podstawowe rzeczy , świece, filtr powietrza.  Moze pompa juz siada i przy wyzszej prędkosci odcina paliwo i wywala ten bląd ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik podstawowy - 1500.

W tym warsztacie gdzie byłem ich komputer nic szczegółowiej nie podał i dlatego tak po omacku szukają... Czy w ogóle dla tego modelu komp może odczytać dokładniej?

Jeśli się posiada odpowiedni sprzęt, wiedzę i umiejętności to można bardzo wiele odczytać i zweryfikować jak pracuje silnik oraz jego osprzęt. Można nawet stwierdzić co w jakim stopniu jest już zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się tanio dać moją N16 do sprawdzenia na sprzęcie ASO :)

Niestety, miałem wcześniej wykasowany "check engine", ale przynajmniej wykazało, że odczyty przepływomierza strasznie wariują, a to by tłumaczyło wszystkie objawy. W żadne czyszczenie tutaj się nikt nie bawi, tylko wymiana: BOSCH za około 800zł lub jakieś chińczyki po 250... Czy jest szansa, że jakiś używany przepływomierz, wyjęty z innej Almery/Primery będzie dobrze współpracował?

Jak już pisałem, sam nie podejmuję się w mojej staruszce czegokolwiek rozkręcać, a naprawa za 1000zł to dla przeżartej rdzą staruszki zbytnie ekscesy - co koledzy radzą? A może ktoś poleci jakąś "złota rączkę" z moich warmińskich okolic (Olsztyn-Ostróda). Kogoś, kto mi przy okazji nie zepsuje czegoś innego? Póki co jeżdżę sobie, bo bywają dni, że przy spokojnej jeździe obroty trzymają całkiem dobrze i można zapomnieć, że coś jest nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używkę chyba bez sensu zakładać, przynajmniej takie jest moje zdanie. Sprawdź numer tego przepływomierza, i może ten będzie pasował: http://allegro.pl/nissan-almera-n16-tino-1-5-1-8-2-2-przeplywomierz-i5112731772.html. Ewentualnie poszukaj samego wkładu bez obudowy i będzie taniej. Z chińczykami podobno też nie warto eksperymentować bo nie trzymają parametrów.

Wymiana przepływomierza to 5 minut więc na pewno sobie poradzisz. 

Edytowane przez michalf2709
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja placilem w 2013r za nową przepływke BOSCH 400zł na allegro , muszą sie zgadzać nr na obudowie to tez wazne.

 

ja od nich brałem :

http://allegro.pl/nissan-almera-n16-tino-1-5-1-8-2-2-przeplywomierz-i5112731772.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zainwestować w używkę, najlepiej oryginał z gwarancją i za rozsądne pieniądze. Jednak zanim zabierzesz się za wymianę przepływomierza, dobrze byłoby sprawdzić jeszcze obwód samego przepływomierza multimetrem. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...