Landfall Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Witam Forumowiczów, Od niedawna zostałem "szczęśliwym" posiadaczem 370Z, wersja z 2009 roku. Auto kupowałem w odległości 500 km od domu, więc przed zakupem było sprawdzone w ASO (oczywiście raport na piśmie) bez mojego udziału. Już w drodze do domu (te 500 km) zuważyłem, że przy zmianie biegu (w pewnych sytuacjach - czyli przy obiążeniu), gdy wysprzęglam, z tyłu samochodu dobiega taki nieprzyjemny stukot. Ale cóż, pierwsza jazda raczej nie sprzyja diagnozie, tym bardziej że moja zmiana biegów na pewno nie była zbyt wprawna jeszcze. Stopniowo przez ostanie 2 miesiące jazdy, robiąć w sumie 1500 km oraz zaliczając jedną wizytę w ASO Nissana (tym razem u siebie) zdiagnozowałem luz na wale napędowym. ASO które pierwotnie sprawdzało auto, wyparło się tematu i napisali mi, że w momencie gdy mieli auto u siebie luzu nie było (2 mc, 1500 km). Niestety, przyczyn tego luzu może być kilka i dalsza diagnoza to już wyciąganie skrzyni etc., jednym słowem kilkaset złotych wyjęte. Problem jest również taki, że moje ASO samo się przyznało, że widzi 370Z drugi raz w swoim warsztacie, i prawie wprost poprosiło, żebym poszedł do kogoś bardziej doświadczonego. Po tym jakże długim wstępniaku, proszę zatem Szanowych Formumowiczów o pomoc w dwóch kwestiach: 1. Czy problem jest znany ? znalazłem podobny wątek dla 350Z, ale tam było odesłanie do topicu, który już nie istnieje. 2. Czy jakiś warsztat wie co z tym zrobić, czy możecie coś polecić (jestem z Opola, czym bliżej tym lepiej). Załączam jeszcze raport z mojego ASO. Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 ale luz jest na krzyżakach czy na tylnym moście jaki to luz kręcisz wałem i co sie dzieje trzeba wleż pod auto na kanale i ręką pokręcić wałem napedowym w prawo i lewo każdy wsiowy mechanik który naprawiał fiaty łady ci to zdiagnozuje a aso to tepe barany mozliwe przyczyny luzu wywalone przeguby wywalony mechanizm różnicowy w moście wywalone kołotależowe wraz z wałkiem ataku wywalone krzyżaki na wale napedowym osobiście zaczołbym od sprawdzenia na kanale kręcisz wałem napedowym od oporu do oporu i patrzysz na przeguby wewnętrzne i zewnętrzne oczywiście skrzynia biegów na luzie ma być przyczyna stuków tez moze byc koło dwumasowe ale ty piszesz o wale napedowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Jak nie jestes mechanikiem to albo Warszawa i Jakub albo j.w. Jarka popros to moze Ci sprawdzi. 370Z to na forum tez raczej raczkujacy temat a chyba najbardziej obeznany to Coobcio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Nawet ja jako dyletant mechaniki, pewnie bym potrafił określić , czy jest to luz na krzyżakach lub ,moście. Wydaje mi się ,że na początku produkcji był problemy z przegubem przy skrzyni biegów . Masz blisko do Jarka 1111 ,znam go jeszcze z forum calibry jest to człowiek godny polecenia. Myślę , że już swojego 350z rozpracował w drobny mak, a różnica miedzy 350 a 370 jest znikoma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Landfall Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 ale luz jest na krzyżakach czy na tylnym moście jaki to luz kręcisz wałem i co sie dzieje trzeba wleż pod auto na kanale i ręką pokręcić wałem napedowym w prawo i lewo każdy wsiowy mechanik który naprawiał fiaty łady ci to zdiagnozuje a aso to tepe barany mozliwe przyczyny luzu wywalone przeguby wywalony mechanizm różnicowy w moście wywalone kołotależowe wraz z wałkiem ataku wywalone krzyżaki na wale napedowym osobiście zaczołbym od sprawdzenia na kanale kręcisz wałem napedowym od oporu do oporu i patrzysz na przeguby wewnętrzne i zewnętrzne oczywiście skrzynia biegów na luzie ma być przyczyna stuków tez moze byc koło dwumasowe ale ty piszesz o wale napedowym Bardzo dziękuję za techniczną podpowiedź. Diagnoza została pobłęgiona i dokładnie opisuję co i jak: Przy wyłączonym silniku jest zaważalny luz wału na tylnym mości. Gdy wał jest napędzamy i go wysprzęglamy, to zamiast wyhamować, dostaje luzu i "buja się" w lewo/prawo - na całej długości - i stąd ten stukot właśnie się dobywa. Tyle co udało się zaobserwować bez demontowania czegokolwiek. Czy to pozwala zawęzić zakres potencjalnej awarii ? Pozdrawiam Andrzej Jak nie jestes mechanikiem to albo Warszawa i Jakub albo j.w. Jarka popros to moze Ci sprawdzi. 370Z to na forum tez raczej raczkujacy temat a chyba najbardziej obeznany to Coobcio. Niestety mechanikiem nie jestem ... a mówiąc wprost raczej ignorantem w tym zakresie. Warszawa trochę daleko, ale jak będzie trzeba ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misio_de Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udało się ustalić co to jest konkretnie i naprawić? I jeśli tak to gdzie, bo ja też jestem z Opola i na każdy zwykły przegląd nie chciałbym jeździć aż do Wa-wy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.