Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Skrzypienie z przodu


fotifotis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od pewnego czasu mam problem ze skrzypieniem samochodu z przodu, objawia to się raczej z prawej strony.

Z tego co doczytałem to obstawiałbym górny wahacz, tylko czy aby na pewno tylko to może być przyczyną? 

Może ktoś z was ma już jakieś doświadczenie z tą mało komfortową dla ucha usterką? 

Koszt części chyba nie jest drogi, bo z tego co widziałem zaczyna się od 80 zł, czy da się to wymienić samemu za pomocą lewarka, kompletu części i dwóch par rąk? 

Z góry dzięki za pomoc! 

 

p.s.

ostatnio tak zauważyłem, że w samochodach (nowszych) przy włączeniu kierunkowskazu np. lewego włącza się również lewy halogen? Może ktoś podpowiedzieć czemu ma to służyć? Czy to jest teoretycznie jakieś tam doświetlanie drogi skrętu, czy dodatkowe uprzedzenie innych pojazdów (oprócz światła kierunkowskazu) ? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od pewnego czasu mam problem ze skrzypieniem samochodu z przodu, objawia to się raczej z prawej strony.

Z tego co doczytałem to obstawiałbym górny wahacz, tylko czy aby na pewno tylko to może być przyczyną? 

 

 

tak

 

 

 

Koszt części chyba nie jest drogi, bo z tego co widziałem zaczyna się od 80 zł, czy da się to wymienić samemu za pomocą lewarka, kompletu części i dwóch par rąk? 

 

 

tak

 

 

p.s.

ostatnio tak zauważyłem, że w samochodach (nowszych) przy włączeniu kierunkowskazu np. lewego włącza się również lewy halogen? Może ktoś podpowiedzieć czemu ma to służyć? Czy to jest teoretycznie jakieś tam doświetlanie drogi skrętu, czy dodatkowe uprzedzenie innych pojazdów (oprócz światła kierunkowskazu) ? 

 

doświetlanie zakrętu/skrętu 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wahacz a raczej jego tuleje, jest to typowy problem primer P11.

Nie kupuj zamiennika, bo są kiepskiej jakości, szukaj firmy 555, kosztują coś koło 150zł, ale warto wydać więcej i dłużej cieszyć się cichym wahaczem.

Wymienisz sam, jeśli masz żyłkę majsterkowicza to poradzisz sobie w max dwie godziny,

Potrzebujesz do tego dwie 17stki jeśli dobrze pamiętam, i jakieś środki specjalne do zapieczonych śrub które mogą trochę napsuć krwi.

Może też się okazać że będziesz musiał łapę od wahacza odkręcić jak będzie miał problem z odkręceniem i wyjęciem długiej śruby trzymającej wahacz.

Co i jak masz opisane na forum, na pewno znajdziesz, ale ogólnie polecam abyś ściągnął poradnik haines'a, tam wszystko jest dobrze opisane.

 

Halogeny się włączają aby doświetlić zakręt, dobra rzecz jak jest ciemno aby nie wyhaczyć jakiegoś krawężnika ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jutro więc szukam części i mam na weekend zadanie. Dodatkowo poszukam też tego poradnika i przejrzę, żeby wymiana poszła szybko i sprawnie. 
 

Dzięki za informacje i pomoc! 


A tak z ciekawości, z tyłu też jest to taki mankament? 

Edytowane przez fotifotis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A tak z ciekawości, z tyłu też jest to taki mankament? 

nie

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grimm niestety, ale 555 już nie znajdziesz!! Na rynku są tylko końcówki ich produktów. Z tego co słyszałem to przestali istnieć :'(
fotifotis zanim kupisz, to zdemontuj i sprawdź w imadle czy ma luzy! Jeśli nie ma to zdejmij ostrożnie osłony gumowe, wyciągnij tuleje oczyść i przesmaruj AET do prowadnic
I będzie spoko! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na rozrywaniu i z prawej strony mam luzy, więc raczej bez wymiany się chyba nie obejdzie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szarpakach tak? To masz luzy na dole, górny sprawdzisz tylko łapką. Jest sposób regeneracji górnego(na for.)

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72329-p10-p11regeneracja-wahacza-gornego-instrukcja-obrazkowa/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dwa lata temu wymieniałem na 555, wtedy jeszcze były ;)

 

Jak są mocno wyrobione tuleje to na szarpakach  "pięknie" chodzi wahacz w górnej łapie na wszystkie strony.

Wtedy też warto sprawdzić końcówkę drążka.

 

W każdym bądź razie, nie ma kupować szajsu, a robota jest do ogarnięcia samemu, tylko śruby mogą trochę nerwa nadszarpnąć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem to mam luzy w górnym, tzn na połączeniu tego pionowego z tym małym krótkim (tj. Górnym jak rozumiem) inne części miałem ok, bo sprawdził mi wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od pewnego czasu mam problem ze skrzypieniem samochodu z przodu, objawia to się raczej z prawej strony.

Z tego co doczytałem to obstawiałbym górny wahacz, tylko czy aby na pewno tylko to może być przyczyną? 

Może ktoś z was ma już jakieś doświadczenie z tą mało komfortową dla ucha usterką? 

 

Koszt części chyba nie jest drogi, bo z tego co widziałem zaczyna się od 80 zł, czy da się to wymienić samemu za pomocą lewarka, kompletu części i dwóch par rąk? 

 

Z góry dzięki za pomoc! 

 

p.s.

ostatnio tak zauważyłem, że w samochodach (nowszych) przy włączeniu kierunkowskazu np. lewego włącza się również lewy halogen? Może ktoś podpowiedzieć czemu ma to służyć? Czy to jest teoretycznie jakieś tam doświetlanie drogi skrętu, czy dodatkowe uprzedzenie innych pojazdów (oprócz światła kierunkowskazu) ? 

 

Witam.

 

Nie od razu trzeba wymieniać tulejki lub wahacz. Jakiś miesiąc temu zaczął mi skrzypieć wahacz niemiłosiernie ale postanowiłem w pierwszej kolejności jedynie oczyścić i nasmarować tulejki. W moim przypadku w tulei prawie nie było smaru a sama tuleja była trochę przyrdzewiała. Oczyściłem, nasmarowałem poskładałem i całkiem za darmo poradziłem sobie z bardzo nieprzyjemnym skrzypieniem. Przy tej operacji nie trzeba wybijać tulejek tylko trochę je rozebrać - zdemontować gumową osłonkę a następnie wyjąć środek tulejki. Zapewne będzie zardzewiała. Oczywiście nie jest to na wieki ale w poprzedniej primerze taki zabieg wystarczył na około 30 tys km. Należy jeszcze pamiętać aby na podniesionym samochodzie nie skręcać śrub na maxa. Najpierw trzeba je dokręcić nie za mocna następnie np. podstawić coś pod dolny wahacz, opuścić samochód, skręcić na maxa śruby wahacza, podnieść z powrotem założyć kółko i cieszyć się z ciszy:) Cała opera trwa max 2-3 godziny i nie trzeba być wielkim mechanikiem żeby sobie poradzić. Kiedyś w dziale zrób to sam była instrukcja obrazkowa regeneracji wahacza ale teraz już nie ma, a szkoda. Już w 3 samochodach ten sposób działa więc sądzę, że jest skuteczny i polecam go osobom nie chcącym od razu wydawać kasy. Oczywiście wymiana wahacza w końcu si ę odbędzie ale można ją odciągnąć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak już zaopatrzyłem się w część, ale poddałem się.. jednak dzięki za dobre rady, komuś jeszcze z pewnością się przydadzą 

 

Prawie 1,5 h męczyłem się z odkręceniem jakiejkolwiek śruby i nic.. odpuściłem sobie z braku czasu i dalszych chęci na tamten okres, a nie chciałem też ich ucinać lub co chyba gorsza potraktować palnikiem..oczywiście stosowałem również środki, które powinny mi pomóc ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą przedłużką to święta racja.Dobra przedłużka i bez penetrantu się obejdzie.Ja u siebie odkręcałem całą łapę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...