ogrych Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Witam odstawiłem samochód do naprawy bo kopcil oraz brak mocy diagnoza zawor egr zawor został zregenerowany objawy nie ustały. Stwierdzono turbine oddane do regeneracji po czym nastąpiła poprawa mocy, przyspieszenia od biegów 2,3,4,5 lecz na 1 totalny brak mocy ciągle kopci Fakt tylko na biegach od pierwszego do trzeciego.Komputer nie widzi żadnych błędów. Bardzo proszę o pomoc bo juz mi nerwów nie starcza I cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Zmieniłem tytuł Na przyszłość zapoznaj się z zasadami pisania nowych tematów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Co to za mechanicy skoro mając padniętą turbinę robili zawór EGR?? Naciągacze nie mechanicy. Może wtryskiwacze zdychają? Może SCV umarł? Zabierz samochód do zakładu gdzie diagnozują system Diesla np. Bosch Service. Niech sprawdzą co się dzieje z wtryskami. Kopcić zaczął nagle czy z czasem, a teraz masz kaplicę z przyspieszaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogrych Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Kopcic zaczął nagle pojechałem do warsztatu połączyli kompa stwierdzili ze to wina zaworu egr. zrobiłem zawor egr co prawda nie wymieniłem a zregenerowałem. Problem nie znikł wymiana czujnika ni pomogła. Kopcil dalej z brakiem mocy. zregenerowany turbina moc powróciła na 2,3,4,5 biegu a na jedynce niestety nie. kopci dalej ale tylko na trzech pierwszych biegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Wymiana jakiego czujnika? Sprawdzili czy nie masz za dużo oleju w układzie dolotowym? Coś musi być przyczyną że samochód dalej kopci i nie ma mocy. Trzeba sprawdzić jeszcze wtryskiwacze i pompę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogrych Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Czujnik podciśnienia kolektora jeśli jakikolwiek czujnik by padł jest możliwe zeby komputer nie widział błędów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Czujnik podciśnienia kolektora wskazuje ciśnienie doładowania z turbiny więc po co go wymieniano?? Jakby czujnik padł to system zarejestrowałby błąd a silnik przełączyłby się w tryb awaryjny. Nie tędy droga. A turbinę dlaczego regenerowali?? EGR nie otwierał się czy nie zamykał? Jak go zregenerowałeś?? Jak dla mnie problem leży po stronie zasilania paliwem. Jeśli turbina lała olejem to pytanie czy dolot został z niego wyczyszczony. Mogą być tam śladowe ilości oleju. Oleju z silnika nie ubywa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogrych Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 wszystko wyczyszczenie zostało, pompa sprawdzona,wtryskiwacze również oleju z silnika nie ubywa. Zawór egr wyczyszczony metoda ultradźwiękową. może jeszcze taka wskazówka która mi uciekła na zimnym silniku na jedynce nie ma mocy zupełnie, poprawia się to gdy silnik się nagrzeje. Zaczyna brakować możliwości cierpliwości bo juz z miesiąc się z tym męcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 A na 2 i dalszych biegach moc jest nawet na zimnym silniku?? A na ciepłym silniku na 1 biegu co się dzieje? Za bardzo nie wiem co ma bieg do pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogrych Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Na każdym innym biegu na zimno niż jedynka auto ma moc taka jak powinno Z tym ze kopci na pierwszych trzech. na ciepłym silniku auto ma prawidłowa moc na jedynce bynajmniej tak mi się wydaje na kolejnych biegach również. kopci na pierwszych trzech biegach czy jest zimny czy rozgrzany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 (edytowane) Jak kopci na zimnym to sprawdź świece żarowe... Filtr paliwa kiedy zmieniałeś ? Czy jesteś pewien , że EGR po regeneracji chodzi prawidłowo ?? Zaślep blaszką EGR albo załóż inny sprawny. Masz ten samochód od początku czy go dopiero kupiłeś ?? Też nie jestem w stanie wyobrazić sobie zależności kopcenia silnika od wybranego biegu ? No chyba że na trzecim biegu jedziesz 5 km/h...i pedal gazu w podłogę W jakim zakresie obrotów masz problem z mocą ? Pytań jest mnóstwo. Edytowane 26 Marca 2015 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogrych Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Świece nie wymieniane filtr paliwa wymieniony zawor egr czy sprawny pewność tylko taka ze gość to zrobił po regeneracji jego mocy nie bylo dopiero powróciła przy regeneracji turbo sprężarki turbina załącza się między 2200 a 2500. na jedynce jak zimny musisz mu przygazowac ponad dwa tysiące żeby jakoś ruszył choc idzie mu to ciężko. Na trójce 70 80km/h. Samochód posiadam już około roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 (edytowane) Mój Patek jak jest zimny to też mu muszę przygazować to norma. Staram się tego nie robić tylko delikatnie operować gazem dopóki silnik nie osiągnie tych 60st.C. A że mam skrzynię AT to jeszcze leniwie biegi zmienia póki olej w skrzyni nie złapie odpowiedniej temperatury. A turbina to już pracuje na wolnych obrotach. To że jej nie słychać nie oznacza że nie działa albo czeka. Nic ci tu nie pomożemy bo to wróżenie z fusów. Nie podałeś żadnych konkretnych parametrów czy wartości ani nawet powodów dla których było robione to czy tamto. Generalnie z tym EGR'em to dalej nie masz pewności czy on działa. Sprawdzenie poprawności działania EGR'a bez podłączonego Consult'a lub oscyloskopu jest praktycznie niemożliwe. Jedynie co to weryfikacja przez ECM silnika. Wymieniasz podłączasz i albo system wywali błąd albo nie. Najlepiej to zrób jak napisał Dzemik.Wywal EGR'a zaślep dziurę i zobacz co się dzieje. Jeśli rzekomo jest wszystko OK to trzeba sprawdzić kilka parametrów z silnika. Wystarczy do tego skaner OBD oraz rozgarnięta aplikacja np. Torque. Sprawdzasz na postoju przy wysprzęglonej skrzyni A co musisz sprawdzić: 1. Dane z czujnika FRP (Fuel Rail Pressure Sensor - czujnik ciśnienia listwy paliwowej), wartości prawidłowe: wolne obroty - 25-35MPa, 2000rpm - 40-50MPa. Jeśli ciśnienie za niskie to albo zawór SCV padł albo pompa paliwa kończy żywot albo masz nieszczelność w układzie paliwowym na zasilaniu jak i na powrocie. Jak wartości są za wysokie to pompa wymaga regulacji lub/i zawór SCV kończy żywot. 2. Dane z czujnika TC Boost (czujnik ciśnienia kolektora ssącego, on ci powie jak pracuje turbina), dane prawidłowe: wolne obroty - około 100kPa, 3600rpm - około 140kPa, 4000rpm - około 135kPa. Jeśli wartości są za niskie to trzeba sprawdzić szczelność układu dolotowego w tym intercooler'a oraz pracę zaworu sterowania turbiny. Jaki masz przebieg? Kiedy wymieniałeś rozrząd? Kiedy kontrolowałeś luz zaworowy? Silnik nie pracuje głośniej? Sprawdzałeś kompresję na tłokach?? Napisz trochę o objawach, kiedy się pojawiły? jak wtedy jechałeś etc? Dlaczego regenerowałeś turbinę? Co było przyczyną takiej decyzji? Jaki błąd pojawił się w systemie? Dlaczego mechanicy zdecydowali że to EGR? Edytowane 26 Marca 2015 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogrych Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Dzięki za zobrazowanie możliwych rzeczy które mogą podlegać naprawie niestety nie jestem mechanikiem. Czy istnieje możliwość ze znacie jakiś warsztat który jest godny polecenia i wie co robi w łodzi. niestety nie znam miasta i warsztatow bo się tu przeprowadziłem jakiś czas temu. Zwykle oddawałem auto do fuvertu Teraz oddałem gościowi w lodzi na ulicy przestrzenna może znacie gogoś konkretnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Ja bym sprawdził czujnik luzu (PNP) bo obiaw niejszej mocy pasuje ale nie kopcenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogrych Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Dzięki najpierw znajdę jakiś konkretny warsztat bo w lodzi to ni tylko tragedia z warsztatami .... Dziękuje wszystkim za podpowiedzi pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krafk Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Podstawowe pytanie jakie mi się nasuwa to czy kopci na czarno czy niebiesko? Jak na niebiesko to zbyt mało paliwa(zatkany filtr, przewody ,smok) - jak na czarno to za dużo paliwa albo za mało powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.