marraf Opublikowano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 Cześć. Właśnie odebrałem Patha z warsztatu po "lifcie " +2cale, zestaw IronMan. Geometrii nie robiłem jeszcze, ale w drodze powrotnej do domu trochę pływał-- da się to usunąć po zbierzności? CZy coś nie tak poszło? a i wszystkie nowe polibusze założone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 Pływa bo nie ma zbierzności. Jedz na profesjonalna komputerową geometrię kół 3D. Będzie Cie to kosztować z 300-400 PLN. Pytanie czy śruby mimośrodowe były wymienione ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marraf Opublikowano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2021 tak śruby były wymieniane, jutro jedzie na geometrię. Wcześniej terminów nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 Daj znać jak jezdzi się po Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcik Opublikowano 23 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 witam, czy ktoś korzystał z takich podkładek https://allegro.pl/oferta/nissan-pathfinder-r51-podklad-po-sprezyny-tyl-5cm-9891384976 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 W dniu 23.02.2021 o 22:56, pafcik napisał: witam, czy ktoś korzystał z takich podkładek https://allegro.pl/oferta/nissan-pathfinder-r51-podklad-po-sprezyny-tyl-5cm-9891384976 ? Pewnie mało kto korzysta z takich rozwiązań. A jak nawet to się nie przyzna. Zastosowanie ich wiaze się z regulacją geometrii. Całkiem niedawno rozmawiałem z właścicielem tej firmy. Bardzo konkretny człowiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 11 godzin temu, marcin1621 napisał: Pewnie mało kto korzysta z takich rozwiązań. A jak nawet to się nie przyzna. Zastosowanie ich wiaze się z regulacją geometrii. Całkiem niedawno rozmawiałem z właścicielem tej firmy. Bardzo konkretny człowiek. Wszystkie prace związane z zawieszeniem powinny kończyć się ustawianiem geometrii. Czy to łącznik, czy to tuleja, a na pewno lift. Pozdrawiamy serdecznie Ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 9 godzin temu, Mleczko napisał: Czy to łącznik, czy to tuleja, a na pewno lift. Kolego Mleczko, stabilizator ani żadna z jego podpor(laczniki) nie wymagają ustawiania zbieżności po ich wymianie. One nie są składową żadnego punktu geometrii zawieszenia.tuleje wahaczy sworzenie owszem. Tuleje sanek zawieszenia itd to również ma sens. W tych pojazdach nie ma potrzeby ustawiania czegokowiek nawet po wymianie amortyzatorów. Bo nic się tam znacząco nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Nie zgadzam się. Każda część wykonana jest z jakąś dokładnością. Raz na plus a raz na minus. Te teoretyczne nadające się do pominięcia wachania w wymiarach powodują, że zawieszenie powinno się przynajmniej sprawdzić. Ja tak robię i czasem zdarza się,że trzeba coś dokręcić aby było wszystko ok. Pozdrawiamy serdecznie Ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostrokolowo Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 4 godziny temu, Mleczko napisał: Nie zgadzam się. Każda część wykonana jest z jakąś dokładnością. Raz na plus a raz na minus. Te teoretyczne nadające się do pominięcia wachania w wymiarach powodują, że zawieszenie powinno się przynajmniej sprawdzić. Ja tak robię i czasem zdarza się,że trzeba coś dokręcić aby było wszystko ok. Pozdrawiamy serdecznie Ml Ok ale nie pisz, że po wymianie łącznika stabilizatora (czy jakichkolwiek elementów z nim związanych) trzeba robić geometrię. To trochę tak jak byś napisał że po wymianie wału trzeba zbieżność ustawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Szeroko ująłem temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 W dniu 28.02.2021 o 19:28, ostrokolowo napisał: Ok ale nie pisz, że po wymianie łącznika stabilizatora (czy jakichkolwiek elementów z nim związanych) trzeba robić geometrię. Zawsze to jakiś diagnosta przytuli kolo 100zl za zalozenie aparatury i zejscie do kanalu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Albo flaszeczka we dwóch w tzw między czasie. Pozdrawiamy serdecznie Ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marraf Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2021 W dniu 25.01.2021 o 18:55, apsik napisał: Daj znać jak jezdzi się po Ja ostatnio mało internetowy. Jeździ się elegancko. Od wymiany minęło już trochę, nic nie piszczy nie zgrzyta, polibusze to dobra decyzja. Zawieszenie też dobrze się sprawuje po terenie, las, góry, piaskownica. Jakie opony można wcisnąć bez przeróbek. Path po lifcie 2". Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2021 8 godzin temu, marraf napisał: Ja ostatnio mało internetowy. Jeździ się elegancko. Od wymiany minęło już trochę, nic nie piszczy nie zgrzyta, polibusze to dobra decyzja. Zawieszenie też dobrze się sprawuje po terenie, las, góry, piaskownica. Jakie opony można wcisnąć bez przeróbek. Path po lifcie 2". Dzięki 265/70/17 pasują idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 6 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 Ktoś sie orientuje ile trzeba zakupic nowych srub regulujacych zbieżność? Chce wymienic od razu kpl zeby pozniej nie bylo przymusowego przestoju podczas pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 6 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 (edytowane) 7 godzin temu, apsik napisał: Ktoś sie orientuje ile trzeba zakupic nowych srub regulujacych zbieżność? Chce wymienic od razu kpl zeby pozniej nie bylo przymusowego przestoju podczas pracy. Kpl.u mnie to było 8 srub. 4 z przodu 4 z tylu. 6 dłuższych m14x1.5x109 i 2 m14x1.5x98. I przygotuj około 120zl na resztę srub z nakretkami. Edytowane 6 Września 2021 przez marcin1621 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 Dla potomnych Wymiana wszystkich elementów na poliuretany za robocizne 2k U mnie było dużo do wymiany sworznie, łączniki, śruby koncówki drązka itd. I na deser wymiany wymagały oba tylne górne wahacze ponieważ NIEDOSTĘPNY jest sworzeń tegoż wahacza, Cena 420 PLN/sztuka. W sumie z częsciami 4400 PLN+ elementy poliuretanowe 550. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 48 minut temu, apsik napisał: ponieważ NIEDOSTĘPNY jest sworzeń tegoż wahacza, Cena 420 PLN/sztuka. W sumie z częsciami 4400 PLN+ elementy poliuretanowe 550. Jeżeli chodzi o sworzen nr. 55501-EB300 to firma YAMATO robi go w zamienniku pasuje do wszystkich modeli od 2005 i do wszystkich silnikow . Chociaż w katalogach jest informacja ze pasuje tylko do 12.2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 2 godziny temu, marcin1621 napisał: Jeżeli chodzi o sworzen nr. 55501-EB300 to firma YAMATO robi go w zamienniku pasuje do wszystkich modeli od 2005 i do wszystkich silnikow . Chociaż w katalogach jest informacja ze pasuje tylko do 12.2006 Sprawdzone, nie pasuje, mam Patha 4.0 2007. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 29 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 W dniu 6.09.2021 o 22:41, marcin1621 napisał: Kpl.u mnie to było 8 srub. 4 z przodu 4 z tylu. 6 dłuższych m14x1.5x109 i 2 m14x1.5x98. I przygotuj około 120zl na resztę srub z nakretkami. czy te krótkie da się zastąpić długimi? nie znalazłem zamienników krótszych niż 108mm kosztują ok 27- bez nakrętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 29 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 3 godziny temu, camo napisał: czy te krótkie da się zastąpić długimi? nie znalazłem zamienników krótszych niż 108mm kosztują ok 27- bez nakrętki. Tak. Zawsze można zastosować podkładkę dystansującą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 30 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2022 jeśli to tylko 1 cm wystający więcej to można chyba przeżyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 30 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2022 (edytowane) czy tuleje wahacza tylnego od sprężyny, wciska się tylko przez uszy wahacza i po środku jest dostęp bezpośrednio do tulei , czy wahacz jest tam zabudowany i otwór na tuleje jest w formie rury przechodzącej przez wahacz, w którą wciska się tuleje? ok wygląda na to, że tuleja wciskana jest w uszy wahacza, to powinno ułatwić wycięcie tulei Edytowane 30 Maja 2022 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 30 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2022 8 godzin temu, camo napisał: czy tuleje wahacza tylnego od sprężyny, wciska się tylko przez uszy wahacza i po środku jest dostęp bezpośrednio do tulei , czy wahacz jest tam zabudowany i otwór na tuleje jest w formie rury przechodzącej przez wahacz, w którą wciska się tuleje? ok wygląda na to, że tuleja wciskana jest w uszy wahacza, to powinno ułatwić wycięcie tulei Tylko przez te uszy. Przy wycinaniu i wyprasowywyaniu nie ma problemu. Jest klopot przy wciskaniu tulei bo te uchwyty potrafia się zgniatać i wyginac 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.