Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pathfinder lift 2" Jakie zawieszenie wybrać


Pathfinder79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

faktycznie tuleje  udało się dosyć łatwo przeciąć. przy okazji wyjęcia zwrotnicy zauważyłem na wymienianej w zeszłym roku piaście minimalne luzy, czy to dopuszczalne? wydawało się, że łożysko trzymało idealnie sztywno.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruby regulacyjne, wersje w kolejności USA(złota), EU, zamiennnik  FEBEST, zamiennik ma wyraźnie szerszy rowek  więc oryginalna podkładka zdecydowanie nie współpracuje  dobrze, w wersji USA rowek jest delikatnie  węższy niż EU, ale  nie powinno mieć  to  wpływu na pracę.    

284842618_270748058551738_1938399278250371557_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowałem się oddać do proszkowego malowania tylny wahacz od sprężyny, początkowo chciałem go dać bez tulei by się nie przegrzały podczas wypiekania farby i wcisnąć je już po malowaniu, dzisiaj przyszły amortyzatory IRONMANa i widać, że tuleje były wciskane już po malowaniu i farba w ich okolicy w niektórych miejscach pokękała od naprężeń  i się wykruszyła. ma ktoś doświadczenia? lepiej oddać do malowania proszkowego z tuleją czy bez?

285160967_3018632325058836_6825802129777604574_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć 

Też zabrałem się za montarz lift. Mam pytanie czy wiecie jakiego momentu należy używać do dokręcania śrub w wahaczach ?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

No więc tak dla Nissan Pathfinder R51 2012r (takie same wartości znalazłem też dla 2008r więc sądzę że są standardowe ) : 

1) W oryginalnej dokumentacji Pata na Europę widnieje że do tylnego zawieszenia (amortyzatory i sprężyna) na leży użyć 175NM

2) W instrukcji od IronMan (moje zawieszenie) wyszło po przeliczeniu że powinienem użyć 100NM.

Rozumiem ze to może zależeć od typu gumy i jej właściwości na ściskanie więc wybrałem osobiście opcję 100NM.

Jednak jeśli ktoś z mechaników by mógł się wypowiedzieć będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam.

PS

Faktycznie w USA w manual było po przeliczeniu z ich jednostek lekko nad 200NM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 200Nm z filmu odnosiło się do dokręcenia wahacza do ramy, dla amortyzatora może być inaczej, oryginalne amortyzatory mają tuleje gumowe wciskane na siłe w ucho amortyzatora. w Ironmanach nawet z tyłu są tuleje gumowo metalowe wciskane  razem ze stalowym pierścieniem otaczającym gumę. raczej  siła dokręcenia amortyzatorów nie powinna zależeć od  rodzaju gumy bo skręcasz uszy wahacza z wewnętrzna częścią tulei amortyzatora, która zawsze jest stalową rurką i z zasady ma być na stałe unieruchomiona a pracować ma gumowy pierścień, który poddaje się i skręca w czasie ruchu wahacza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po rozmowie z mechanikiem zostałem przy wartościach z instrukcji Ironman, 

Wstępnie jestem mile zaskoczony, wymiana starego zawieszenia na nowe +50KG , dużo lepsza kontrola auta, nie czuć liftu. a amortyzatory Ironman FoarmCell (nie NitroGass) mega mnie zaskoczyły , na asfalcie lepiej pracują niż w starej osobówce. Może to subiektywne ale nie czuję jakiegokolwiek pogorszenia trakcji w codziennej jedzie do 100km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przy okazji wymiany wahaczy zauważyłem, ze poci sie półoś, wymieniłem uszczelniacz, ale widze  na półosi wżery, planuje z tego powodu ją wymieic, ale chciałem się upewnić czy coś takiego jest ok? , przy okazji półosie w automacie różnią się prawa od lewej?  

292140916_3260265950878153_6464360032125430542_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszły nowe, wszystko fajnie, ale wieloklin wygląda znacznie gorzej niż w starym, ma czarne plamy, jak by się łuszczył, może to resztki smaru, to normalne?

292587903_742872730164871_4772064323843329891_n.jpg

293357766_714638829794911_3155241374365585550_n.jpg

293031850_721928752412702_1260353035052396406_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2022 o 14:55, legion napisał:

Po rozmowie z mechanikiem zostałem przy wartościach z instrukcji Ironman, 

Wstępnie jestem mile zaskoczony, wymiana starego zawieszenia na nowe +50KG , dużo lepsza kontrola auta, nie czuć liftu. a amortyzatory Ironman FoarmCell (nie NitroGass) mega mnie zaskoczyły , na asfalcie lepiej pracują niż w starej osobówce. Może to subiektywne ale nie czuję jakiegokolwiek pogorszenia trakcji w codziennej jedzie do 100km/h. 

 znalazłem dane z USA dla tyłu: wahacz góra 137 Nm, wahacz sprężyny: 175 i 137 Nm, wahacz dół 137 Nm, amortyzator 175 Nm  sworznie zwrotnicy 128 Nm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich podepnę się pod temat liftu 2+ ....

Chce podnieść Navare d40 2008 cały komplety lift .(amory,sprężyny,wieszaki resorów,resory +300kg)

Zastanawiam się nad :

Lovellsem

Ironmen 

Efs 

Co byście polecili najbardziej ??‍♂️

 Z tego co poczytałem oraz napisałem do kolegów mieszka i caro to chyba Ironmen cieszy się dobrymi opiniami, teraz to straszna loteria że wszystkim niestety.

Jak jeździłem patrolami to górował Old man ,Dobinson oraz wchodził lovells na rynek a ironmen nie cieszył się dobrymi opiniami ponieważ szybko się wybijał i rdzewiał ...???

Aaa zastanawiam jeszcze nad  górnymi wzmocnionymi regulowanymi  wachaczami do navary??? Co sądzicie? Thx 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem o wycenę do jednego ze sklepów 4x4 o Zawias do navary lift 2"...

Wrzucam wycenę...

Amortyzatory Foam Cell są olejowe / piankowe.

resory mocniejsze 250kg, z indeksem "C".
Sprężyny z dodatkowym stałym obciążeniem 50-100kg, też indeks "C".

Wieszaki są z kalamitkami, smarowalne.

Screenshot_20221108-123711_Office.jpg

Screenshot_20221108-124239_Gmail.jpg

Screenshot_20221108-124234_Gmail.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 23.01.2018 o 21:26, tuarek napisał:

Ja Ledbar przymocowałem na dachu a dokładnie pomiędzy relingami. Powód prosty. Przy dobrym błocie całe światła drogowe są kompletnie zaklejone więc umieszczenie poniżej ich poziomu Ledbar uważam za mało skuteczne. Na zdjęciu dokładnie widać Patha na drugi dzień po lekkim terenie. 

 

post-94686-0-89588500-1516738792_thumb.jpg

 

Jeśli chodzi o zawieszenie - to obecnie nie zgłaszam żadnych dodatkowych zastrzeżeń.

W jaki sposób poprowadziłeś dokładnie zasilanie z panelu na dachu, relingami czy wierciłeś dach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...