camo Opublikowano 31 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2022 faktycznie tuleje udało się dosyć łatwo przeciąć. przy okazji wyjęcia zwrotnicy zauważyłem na wymienianej w zeszłym roku piaście minimalne luzy, czy to dopuszczalne? wydawało się, że łożysko trzymało idealnie sztywno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 1 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2022 śruby regulacyjne, wersje w kolejności : USA(złota), EU, zamiennnik FEBEST, zamiennik ma wyraźnie szerszy rowek więc oryginalna podkładka zdecydowanie nie współpracuje dobrze, w wersji USA rowek jest delikatnie węższy niż EU, ale nie powinno mieć to wpływu na pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 3 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2022 zdecydowałem się oddać do proszkowego malowania tylny wahacz od sprężyny, początkowo chciałem go dać bez tulei by się nie przegrzały podczas wypiekania farby i wcisnąć je już po malowaniu, dzisiaj przyszły amortyzatory IRONMANa i widać, że tuleje były wciskane już po malowaniu i farba w ich okolicy w niektórych miejscach pokękała od naprężeń i się wykruszyła. ma ktoś doświadczenia? lepiej oddać do malowania proszkowego z tuleją czy bez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legion Opublikowano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 Cześć Też zabrałem się za montarz lift. Mam pytanie czy wiecie jakiego momentu należy używać do dokręcania śrub w wahaczach ? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 na jakimś filmie z USA słyszałem, że 148 lb/ft, to by dawało nieco ponad 200Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legion Opublikowano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2022 Cześć No więc tak dla Nissan Pathfinder R51 2012r (takie same wartości znalazłem też dla 2008r więc sądzę że są standardowe ) : 1) W oryginalnej dokumentacji Pata na Europę widnieje że do tylnego zawieszenia (amortyzatory i sprężyna) na leży użyć 175NM 2) W instrukcji od IronMan (moje zawieszenie) wyszło po przeliczeniu że powinienem użyć 100NM. Rozumiem ze to może zależeć od typu gumy i jej właściwości na ściskanie więc wybrałem osobiście opcję 100NM. Jednak jeśli ktoś z mechaników by mógł się wypowiedzieć będę wdzięczny. Pozdrawiam. PS Faktycznie w USA w manual było po przeliczeniu z ich jednostek lekko nad 200NM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 20 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2022 te 200Nm z filmu odnosiło się do dokręcenia wahacza do ramy, dla amortyzatora może być inaczej, oryginalne amortyzatory mają tuleje gumowe wciskane na siłe w ucho amortyzatora. w Ironmanach nawet z tyłu są tuleje gumowo metalowe wciskane razem ze stalowym pierścieniem otaczającym gumę. raczej siła dokręcenia amortyzatorów nie powinna zależeć od rodzaju gumy bo skręcasz uszy wahacza z wewnętrzna częścią tulei amortyzatora, która zawsze jest stalową rurką i z zasady ma być na stałe unieruchomiona a pracować ma gumowy pierścień, który poddaje się i skręca w czasie ruchu wahacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legion Opublikowano 1 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2022 Po rozmowie z mechanikiem zostałem przy wartościach z instrukcji Ironman, Wstępnie jestem mile zaskoczony, wymiana starego zawieszenia na nowe +50KG , dużo lepsza kontrola auta, nie czuć liftu. a amortyzatory Ironman FoarmCell (nie NitroGass) mega mnie zaskoczyły , na asfalcie lepiej pracują niż w starej osobówce. Może to subiektywne ale nie czuję jakiegokolwiek pogorszenia trakcji w codziennej jedzie do 100km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 11 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2022 przy okazji wymiany wahaczy zauważyłem, ze poci sie półoś, wymieniłem uszczelniacz, ale widze na półosi wżery, planuje z tego powodu ją wymieic, ale chciałem się upewnić czy coś takiego jest ok? , przy okazji półosie w automacie różnią się prawa od lewej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 13 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2022 przyszły nowe, wszystko fajnie, ale wieloklin wygląda znacznie gorzej niż w starym, ma czarne plamy, jak by się łuszczył, może to resztki smaru, to normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 W dniu 1.07.2022 o 14:55, legion napisał: Po rozmowie z mechanikiem zostałem przy wartościach z instrukcji Ironman, Wstępnie jestem mile zaskoczony, wymiana starego zawieszenia na nowe +50KG , dużo lepsza kontrola auta, nie czuć liftu. a amortyzatory Ironman FoarmCell (nie NitroGass) mega mnie zaskoczyły , na asfalcie lepiej pracują niż w starej osobówce. Może to subiektywne ale nie czuję jakiegokolwiek pogorszenia trakcji w codziennej jedzie do 100km/h. znalazłem dane z USA dla tyłu: wahacz góra 137 Nm, wahacz sprężyny: 175 i 137 Nm, wahacz dół 137 Nm, amortyzator 175 Nm sworznie zwrotnicy 128 Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianD40 Opublikowano 7 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 Witam wszystkich podepnę się pod temat liftu 2+ .... Chce podnieść Navare d40 2008 cały komplety lift .(amory,sprężyny,wieszaki resorów,resory +300kg) Zastanawiam się nad : Lovellsem Ironmen Efs Co byście polecili najbardziej ??♂️ Z tego co poczytałem oraz napisałem do kolegów mieszka i caro to chyba Ironmen cieszy się dobrymi opiniami, teraz to straszna loteria że wszystkim niestety. Jak jeździłem patrolami to górował Old man ,Dobinson oraz wchodził lovells na rynek a ironmen nie cieszył się dobrymi opiniami ponieważ szybko się wybijał i rdzewiał ...??? Aaa zastanawiam jeszcze nad górnymi wzmocnionymi regulowanymi wachaczami do navary??? Co sądzicie? Thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianD40 Opublikowano 8 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Napisałem o wycenę do jednego ze sklepów 4x4 o Zawias do navary lift 2"... Wrzucam wycenę... Amortyzatory Foam Cell są olejowe / piankowe. resory mocniejsze 250kg, z indeksem "C". Sprężyny z dodatkowym stałym obciążeniem 50-100kg, też indeks "C". Wieszaki są z kalamitkami, smarowalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flashu Opublikowano 11 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2023 W dniu 23.01.2018 o 21:26, tuarek napisał: Ja Ledbar przymocowałem na dachu a dokładnie pomiędzy relingami. Powód prosty. Przy dobrym błocie całe światła drogowe są kompletnie zaklejone więc umieszczenie poniżej ich poziomu Ledbar uważam za mało skuteczne. Na zdjęciu dokładnie widać Patha na drugi dzień po lekkim terenie. Jeśli chodzi o zawieszenie - to obecnie nie zgłaszam żadnych dodatkowych zastrzeżeń. W jaki sposób poprowadziłeś dokładnie zasilanie z panelu na dachu, relingami czy wierciłeś dach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.