Pathfinder79 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Witajcie, przymierzam się do podniesienia mojego Pathfindera o 2". Poszukuję kolegów, którzy przechodzili podobne prace i mogą doradzić. Pod uwagę biorę kilka marek robiących dedykowane zestawy: IRONMAN, DOBINSONS, LOVELLS, a może ktoś poleci coś jeszcze? Będę wdzięczny za relacje jak się jeździ tym co wybraliście oraz jakie problemy przechodziliście przy montażu? Obawiam się o geometrię już po podniesieniu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Z przodu mam Dobinsonsa ale tylko amorki. Po 150km jeden pojechał na reklamację. Po prostu się wylał. Z tyłu będę montował lovels'a. Myślałem o podniesieniu ale mogą być problemy z geometrią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Mam zamiar kupic nowe amory ,myslalem o IRONMANIE i tu pytanie gaz czy olej? olej troche drozszy i ma chyba lepsze wlasciwosci,co myslicie? druga sprawa ,babka z ironmana polecila mi amory z EFS (rozumiem ze sprzedajacy zachwala swoje produkty ale jak to sie ma w zyciu) http://efs4wd.pl/ ,aha i do zestawu EFS dokladaja gorne mocowanie free!.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Rzuć okiem do wątku poniżej: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95727-dobinsons-czy-lovells-zawiecha-z-przodu-co-wybra%C4%87/ Po jakimś czasie myślę że wybrałbym Iron Man. Mam lift 2" na Lowells i w sumie jest ok, z tyłu mechanior chyba dobrał mi za sztywne sprężyny, wtedy ciągałem ciężką przyczepkę i coś mi się wydaje że mam sprężyny +50kg. Tylne amory (Lovells) są wymienione na gwarancji. Ciągle wysiadają mi tulejki amortyzatorów tylnych, teraz mam założone polibusze i niby ok ale z przodu mam założone amory Iron Man i kompletnie nic się nie dzieje. Stąd moja myśl że Iron jest ciekawsze. Słyszałem że Iron szybko korodują ale mam swoje od 2012 i nic??? A wogóle to wcześniej planowałem Dobinson ale się nie poukładało. Co do geometrii to ogarniecie wszystko (jeżeli wymienicie od razu wszystkie śruby regulacyjne) oprócz kąta wyprzedzenia przednich kół, tego nie wie nikt jak się ma po lifcie, rzuciłem nawet kiedyś taki wątek na forum ale bez odzewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pathfinder79 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Mam zamiar kupic nowe amory ,myslalem o IRONMANIE i tu pytanie gaz czy olej? olej troche drozszy i ma chyba lepsze wlasciwosci,co myslicie? druga sprawa ,babka z ironmana polecila mi amory z EFS (rozumiem ze sprzedajacy zachwala swoje produkty ale jak to sie ma w zyciu) http://efs4wd.pl/ ,aha i do zestawu EFS dokladaja gorne mocowanie free!.pozdrawiam Witaj Coyote! z wymienionych 3 marek mam doświadczenie tylko z Dobinsons i to na Patrolu GRY60 krótkim. Na asfalcie komfort. W terenie trochę bujało. Po roku sprężyny na tyle siadły - pomogły podkładki pod sprężyny - niestety utwardziły znacząco zawieszenie:( Patrol to nie Pathfinder, więc dylematy mam ponownie i poszukiwanie od nowa...... Mam dystrybutora sprzętu 4x4 na południu Krakowa, który przerabiał już Patrole, Navary, Pathfindery i poleca Ironmana jako najlepszy kompromis. Na asfalcie podobno rewelacja i w terenie też daje radę. Myślę, że nie ma powodu kłamać gdyż dystrybuuje również pozostałe marki. Podaje jeden warunek w Ironmanie...wersję olejową. Mój dylemat, to niepełne 2" w Ironmanie. Wyczytałem, że to zawieszenie podnosi tylko o 40mm......pytanie czy to najważniejsze w tym przypadku......Po dokonaniu wyboru i montażu zamieszczę fotki i postaram się krótko zrelacjonować jakość podczas użytkowania... Rzuć okiem do wątku poniżej: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95727-dobinsons-czy-lovells-zawiecha-z-przodu-co-wybra%C4%87/ Po jakimś czasie myślę że wybrałbym Iron Man. Mam lift 2" na Lowells i w sumie jest ok, z tyłu mechanior chyba dobrał mi za sztywne sprężyny, wtedy ciągałem ciężką przyczepkę i coś mi się wydaje że mam sprężyny +50kg. Tylne amory (Lovells) są wymienione na gwarancji. Ciągle wysiadają mi tulejki amortyzatorów tylnych, teraz mam założone polibusze i niby ok ale z przodu mam założone amory Iron Man i kompletnie nic się nie dzieje. Stąd moja myśl że Iron jest ciekawsze. Słyszałem że Iron szybko korodują ale mam swoje od 2012 i nic??? A wogóle to wcześniej planowałem Dobinson ale się nie poukładało. Co do geometrii to ogarniecie wszystko (jeżeli wymienicie od razu wszystkie śruby regulacyjne) oprócz kąta wyprzedzenia przednich kół, tego nie wie nikt jak się ma po lifcie, rzuciłem nawet kiedyś taki wątek na forum ale bez odzewu. Witaj Leon! Dziękuję za podesłanie linka! Nie jestem zbytnio doświadczony w "forach".... Mógłbyś podesłać parametry tych amortyzatorów, które masz z przodu? Chciałbym sprawdzić czy zgadza się z rekomendacją dystrybutora u którego planuję zakup...Ja też waham się między Dobinson i Ironman....jak dotąd jednak nie udało mi się znaleźć jednoznacznej rekomendacji Chyba pozostanie przetestowanie na własnej skórze.... Co do geometrii, to też mam duże obawy....Tym bardziej, że po asfalcie będę jeździł ok. 60% a teren 40%. Podobno Ironman najmniej ingeruje w geometrię....ale czy napewno...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Hej Jak na złość nie zapisałem nic na temat Iron Man, papiery zostały gdzieś w warsztacie ja mam tylko od reszty czyli Lovells. Ze zdjęć raczej nic nie wynika poza tym że są olejowo gazowe. Jak już pisałem mam je od 2012 i nic złego się nie dzieje a Lovells raz wymieniałem na gwarancji. Z tą wysokością liftu to rzeczywiście tak jest, tył podskoczył mi o pełne 50 mm, a przód o 40 mm. Mi się wydaje że to jednak nie jest sprawa amorów a raczej sprężyn no i masa silnika też robi swoje. Dodatkowo osłoniłem sobie spód (dwie blachy scheriff, trochę twórczości własnej mechanika) i jest spoko, wjeżdżam tam gdzie muszę i nawet wyjeżdżam bez żadnego ale Przed: Po: Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez Leon 73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pathfinder79 Opublikowano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Finalnie wybrałem zawieszenie Ironman.....wkrótce relacja z realizacji.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manchi Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Witam. Od roku jeżdżę Nissanem Xterra. Po paru miesiącach założyłem z przodu i tyłu dedykowane amortyzatory, sprężyny i resory Ironmana 2". Trochę mnie poniosło i wrzuciłem wersje wzmocnione :-) Przejechane już ponad 12kkm z czego 6kkm przy 4 osobach, pełnym tylnym bagazniku i całym zaladowanym bagażniku dachowym w krajach Skandynawskich. Nie ukrywam że to było dodatkowym motorem robionego liftu i remontu zawieszenia (przy okazji zrobione wahacze i łożysko koła). Jestem bardzo zadowolony. Oczywiście po lifcie mierzyłem wysokość nadkoli. Teraz nic się jeszcze nie zmieniło :-) Absolutnie polecam :-) Kiepskie zdjęcie bo nie widać nadkoli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 robił ktoś ostatnio lift +2" ? szukam jakiegoś warsztatu do polecenia, najlepiej Warszawa. myślę o komplecie ironmana, przy okzaji che wymuienić śruby i tuleje, moze ktoś podpowiedzieć gdzie i ile tego trzeba kupić by wymienić cały komplet? i z jakimi kosztami musze się liczyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 (edytowane) licz się z kosztami rzędu 5tyś.... samo zawieszenie to ok 2600zł - Janpol 4x4 z krk. śruby ori to.. ponad 200zł na stronę (śmiało mozna zamienic na niefabryczne wyjdzie maks na dwie osie 120zł)musisz tylko mieć ori śruby regulacyjne mimośrodowe łącznie 6 sztuk. polibusze zamówisz w olkuszu, deuter. (są tam dwie firmy, jedna ma tył druga przód do navary- chyba ze coś się mieniło i "deuter" makpl do patha) koszta łącznie ok 650zł. jak juz to zaczniesz to przy okazji wymień sworznie wahaczy bo częsc srub albo trzeba grzać albo ciąć, masz 8 sworzni ceny od 60-80-120 zł za sztukę. (zalezy jakie i gdzie, za ile) do tego robocizna niemała bo w tym aucie trzeba się naszarpać aby to wszystko wymienić. Jest to pracochłonne, tuleje gumowe ori się wypala a metalowe w tylnych wahaczach dodatkowo trzeba przecinac aby wyjąć...... Masa roboty. Do tego koszt ok 200zł ustawienia całej geometrii zawieszenia. ja robiłem dokładnie rok temu, koszta doszły blisko pod 5tys, tylko iz wymieniałem sam... Bez palnika i piły "lisi ogon" nie ma co samemu podchodzić do tematu. temat jest opisany na forum, włącznie z podaniem ilości i dł. śrub. Edytowane 29 Marca 2017 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Ironman uchodzi za twarde zawieszenie Rozważyłbym ewentualnie EFS mają dłuższą gwarancję, a opinie od użytkowników mam takie, że jest dużo bardziej komfortowo niż na Ironmanie Saydack ma w Parchu i chyba sobie chwali, bo do pick up-a też sobie takie zadysponował z tego co wiem no i lepsza gwarancja niż Ironman 100 000km lub 3 lata a cena to rzecz umowna, taniej niż Ironman Reasumując, żeby było tanio musi być drogo, jak widać lift zawieszenia (nawet dwu calowy), to nie tylko sprężyny i amory jak myśli wielu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 na EFS jeszcze się nie natknąłem, Ironmana chyba najłatwiej znaleźć w sprzedaży np na allegro: http://allegro.pl/zawieszenie-ironman-nissan-pathfinder-r51-lift-2-i6666206225.html nie wiem czy lepsza jest wersja nitro czy wzmocniona. serwis polecał mi jeszcze zestaw firmy terrain tamer w cenie 4200- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 myślę że 4200 to przesada (chyba, że to nie tylko same amory i sprężyny ale jeszcze jakieś dodatki), a Ironman też jakiś drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 może ktoś się jeszcze wypowiedzieć co do komfortu i twardości ? czy faktycznie Ironman psuje przyjemność z jazdy? ja juz się praktycznie przekonałem by szukać czegoś bardziej miękkiego, ale nie mając porównania ciężko podjąć decyzje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 (edytowane) +2" bedzie zawsze znacznie twardsze od ori zawiechy, ironman jest twardy to czuć nawet wybierając te "najmiększe" spręzyny , przy opcji "najtwardsze" na wybojach plomby z zębów potrafią wylatać... cuż plusem jest lepsze prowadzenie na czarnym, i znacznie mniejsze przechyly nadwozia przy skręcie. Niestety podwyższenie nadwozia za czym idzie srodka cięzkości zostaje w tym przypadku okupione komfortem jazdy. jesli nie wozisz cięzszych gratów,(w90%latasz po pustymu) a chcesz podnieść patha i mieć jako taki komfort to musisz wybrać sprężyny najmiększe. Edytowane 6 Stycznia 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 w Ironamanie do patha najbardziej miękkie sprężyny na tył to utwardzona 0-250kg + (NISS042B), z przodu jest lepiej 0-50kg (NISS040B) http://www.janpol4x4.pl/serwis-4x4/nissan-pathfinder-4.0-v6 tu jest chyba samochód naszego kolegi z forum, ciekaw jestem jak sie sprawuje bo chyba się nie chwalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 (edytowane) ja mam miększe tylne i powiem iz nie polecam.... załozyłbym te plus 250kg. jak nasz w/w kolega Marcin tylko iz wtedy jest twardo, baardzo twardo po pustemu tył na wybojach podskakuje a plomby wylatują. Przod mam twardszy ze względu na chęci założenia wyciągarki, tył miał być ciut komfortowy i niestety po załadowaniu auta na ostrych zakrętach tył "przysiada" co jest minusem. Wyciągarki jeszcze nie mam, stąd ta niekorzystna róznica w charakterystyce zawieszenia. Po pustemu nie ma tak zle..choć twardawo. Kurcze muszę zerknąc do papierów jakie mam dokładnie oznaczenia spręzyn. Edytowane 6 Stycznia 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 masz Ironamna? ja się troche obawiam nawet tych najsłabszych 0-250kg+ bo zwykle jeżdzę sam i wożę powietrze, jak załaduje 20 kg to jest dużo w USA bardzo popularne sa pompowane miechy w tylne sprężyny, sa tanie i łatwe w montażu, jak się jeździ na pusto sprężyny mogą być miękkie, po załadowaniu lub podłączeniu przyczepy wystarczy napompować poduszki a zawieszenie się utwardza i podnosi. puki co Ironman, zwłaścza amortyzatory robią wrażenie solidnego wykonania. https://carbonus.ru/c/zapchasti/nissan/pathfinder/stoyka_amortizatora/r51/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 13 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 CZeść Właśnie jestem po następujących robotach: 1. lift 2'' ironman 2. polibusze czerwone 3. sworznie wszystkie 4. śruby wszystkie cięte, żadna nie chciała współpracować 5. końcówki drążków kierowniczych 6. dystanse 30mm na stronę 7. pełna geometria. Kazali przyjechać jeszcze raz za tydzień/dwa to zrobią regulację końcową. po ułożeniu się wszystkiego. Przede mną jeszcze: 1. Przednie piasty do wymiany gwarancyjnej. 8 miesięcy, ok 15tkm i szumią dość głośno 2. piasty tylne dają czadu, wymienię razem z przodem 3. W pokoju mam panel led 180W combo, ale zimno i nie mam ciągot do grzebania pod maską. Zamontuję jak będzie na plusie. Garażu od 4 miesięcy nie mam, przerobiłem na pokój i tak jakoś wyszło, że nie mam gdzie się schować przed niedogodnościami pogodowymi. Odczucia po ok 100km: Parh jest bardziej zwarty przy pokonywaniu zakrętów. Nie chybocze się na boki podczas podmuchów wiatru z boku lub mijaniu dużego "tira". Wyraźnie czuć co jest na drodze. Jest bardziej bezpośredni, lepiej go czuć. Nie nurkuje przy hamowaniu. Posiadam szeroką przyczepkę więc skład powinien iść jednym śladem. Minusów nie znajduję, przynajmniej na razie. Uzyskałem to co chciałem Pozdrawiam ML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 13 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 CZeść Właśnie jestem po następujących robotach: 1. lift 2'' ironman 2. polibusze czerwone 3. sworznie wszystkie 4. śruby wszystkie cięte, żadna nie chciała współpracować 5. końcówki drążków kierowniczych 6. dystanse 30mm na stronę 7. pełna geometria. Kazali przyjechać jeszcze raz za tydzień/dwa to zrobią regulację końcową. po ułożeniu się wszystkiego. Przede mną jeszcze: 1. Przednie piasty do wymiany gwarancyjnej. 8 miesięcy, ok 15tkm i szumią dość głośno 2. piasty tylne dają czadu, wymienię razem z przodem 3. W pokoju mam panel led 180W combo, ale zimno i nie mam ciągot do grzebania pod maską. Zamontuję jak będzie na plusie. Garażu od 4 miesięcy nie mam, przerobiłem na pokój i tak jakoś wyszło, że nie mam gdzie się schować przed niedogodnościami pogodowymi. Odczucia po ok 100km: Parh jest bardziej zwarty przy pokonywaniu zakrętów. Nie chybocze się na boki podczas podmuchów wiatru z boku lub mijaniu dużego "tira". Wyraźnie czuć co jest na drodze. Jest bardziej bezpośredni, lepiej go czuć. Nie nurkuje przy hamowaniu. Posiadam szeroką przyczepkę więc skład powinien iść jednym śladem. Minusów nie znajduję, przynajmniej na razie. Uzyskałem to co chciałem Pozdrawiam ML miałem ochotę na tego Ironmana, na reklamach naprawdę fajnie to wygląda i wydaje mi się że mimo zdarzających się złych opinii to może działać. jednak ostatecznie zdecydowałem się na EFS, zobaczymy czy to był dobry wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Mleczko dałes dystanse 30mm na stronę, jakie masz felgi i koła?. Nie wystaje to za kant błotnika? Sam zastanawiam się nad dystansami, może mógłbys jakieś zdjęcia podesłać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Koła to standardowe alu 17''. Czoło bieżnika równa się z nadkolem, reszta wystaje ze 2 cm. Na zimówkach, starych nissanowskich stalowych felgach wystaje trochę bardziej. Dystanse miałem założone już na jesieni i na przeglądzie nie czepiali się. Jak odbiorę parha z wymiany piast to jak nie zapomnę cyknę fotkę. Pozdr ML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 tak wygląda mój zestawik, niestety sprężyny przyszły z odpryskami do żywego metalu :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Będziesz reklamował? Mój był ładnie zapakowany w pudełka i folijki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Będziesz reklamował? Mój był ładnie zapakowany w pudełka i folijki. tak , maja wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.