Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Engine kontrolka


guzdi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich wczoraj miałem problem auto Nissan Primera P12 2003r. 2.0 140kM. Benzyna+LPG, zgasło podczas dojeżdżania do świateł, po 5 min odpaliło ale jechało osłabione, po ponownym rozruchu kontrolka Engine zaświeciła dziś odczytał kolega kody błędów:

1. P1615 - Komputer sterujący silnika

2. P0335 - Obwód czujnika położenia wału korbowego A wadliwe działanie

3. P0011 - Położenie wałka rorządu A - ustawienie zawczesne lub złe funkcjonowanie układu (blok o tyl.1)

zamieniliśmy czujniki wzajemnie narazie nie ma żadnego błędu czy to pomoże czy szukać jeszcze czego się jeszcze można spodziewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dopisałeś jak po zamianie czujników zachowuje się samochód, wiec jakiej rady oczekujesz?

no właśnie zachowuje się normalnie jak wcześniej gdyby nigdy nic, teraz czekam na jakiś błąd czy coś wyskoczy.

 

 

 

Dziś wyskoczył błąd P340 czujnik położenia wału rozrządu "A", 

 

Będzie ok taki?

http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-polozenia-walu-korbowego,nissan,primera-p12-od-2002-01,2-0-140km,80-4833-16273-100249-0-350-adn17215c.html

no właśnie zachowuje się normalnie jak wcześniej gdyby nigdy nic, teraz czekam na jakiś błąd czy coś wyskoczy.

 

 

 

Dziś wyskoczył błąd P340 czujnik położenia wału rozrządu "A", 

 

Będzie ok taki?

http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-polozenia-walu-korbowego,nissan,primera-p12-od-2002-01,2-0-140km,80-4833-16273-100249-0-350-adn17215c.html

Czujnik wymieniony na delfie za 250zł wcześniejszy błąd jaki wyskakiwał przez cały czas P0011, po wymianie znowu ten błąd, myślałem że to już koniec niestety rano znowu nie mogłem odpalić zero reakcji i P0340 po pracy zmieniłem z powrotem na stary czujnik i bez problemu auto odpaliło.... już sam nie wiem pewnie trzeba będzie reklamować nowy czujnik i czekać na nowy

Edytowane przez guzdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od paru dni mam również ten sam problem. Autko na zimnym odpalane ma dość wysokie obroty bo dochodzące pod 2tys po czym po paru minutach spadają i utrzymują się na 800. To nie jest jednak jedyny problem, mianowicie ostatnio na rozgrzanym silniku na postoju nagle samochód zgasł, nie chciał odpalić. Po paru próbach udało się uruchomić ale pojawił się CHECK ENGINE. Pojechałem do mechanika na podłączenie pod komputer, wyskoczył mało treściwy i zrozumiały błąd:

,, Błąd koła zębatego,,  ze względu że w samochodzie jest dość dużo kół zębatych błąd ciężko było zdiagnozować więc usuneliśmy go i CHECK przestał się palić. 2 dni było wszystko w porządku a teraz znowu są problemy: Autko jak pisałem wyżej odpala na podejrzliwie wysokich obrotach ale również zaczęło na ciepłym silniku gasnąć w czasie drogi niezależnie od prędkości. Zauważyłem również że auto ma problemy wejść na każdym biegu na więcej niż 3-4 tys obrotów.

Koledzy pomóżcie co może być dokładną przyczyną, myślałem nad przepustnicą oraz czujnikiem położenia wałka rozrządu jednak nie wiem za co się zabrać żeby niepotrzebnie nie włożyć znowu od groma kasy w naprawdę wszystkich elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak świeci check to pewnie jest w trybie serwisowym wiec pewnie nie wejdzie na obroty...., a jak z resztą to może ktoś Ci doradzi ja dopiero zapoznaję się z tym samochodem :) to jest mój miesiąc miodowy z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To życzę Ci aby się dobrze sprawował bo ja odkąd kupiłem też 2.0 w benzynie co miesiąc coś naprawiam mimo że przy zakupie sprawdzałem wszystko po 3 razy.

-wysypało się zawieszenie : wahacz, tuleje

-tarcze z przodu

-pompa wspomagania

-sprzęgło razem z dwumasą

-przetwornica od xenonów + nowe żarniki

i pewnie jeszcze coś było o czym zapomniałem.

i teraz jeszcze została regeneracja maglownicy (nie cieknie ale kierownica skrzeczy przy skręcaniu)

no i kolejny problem to ten który opisałem powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To życzę Ci aby się dobrze sprawował bo ja odkąd kupiłem też 2.0 w benzynie co miesiąc coś naprawiam mimo że przy zakupie sprawdzałem wszystko po 3 razy.

-wysypało się zawieszenie : wahacz, tuleje

-tarcze z przodu

-pompa wspomagania

-sprzęgło razem z dwumasą

-przetwornica od xenonów + nowe żarniki

i pewnie jeszcze coś było o czym zapomniałem.

i teraz jeszcze została regeneracja maglownicy (nie cieknie ale kierownica skrzeczy przy skręcaniu)

no i kolejny problem to ten który opisałem powyżej.

 

Widocznie trafiłeś na jakiś "wyjątkowy" egzemplarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej może ktoś wie jakie mają być oporności na czujniku położenia wały do 2.0 140kM szukam i nigdzie nie mogę znaleźć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej może ktoś wie jakie mają być oporności na czujniku położenia wały do 2.0 140kM szukam i nigdzie nie mogę znaleźć?

  

 Witam,

pomierzyłem oporności na zamienniku DELPHI, oraz na starym czujniku, poniżej wartości i poglądowy schemat w załączniku

 

Zamiennik 

piny 1-2 ==> 4,34M

piny 2-3 ==> 0,99k

piny 1-3 ==> 4,34M

 

Orginał

piny 1-2 ==> 1,28k

piny 2-3 ==> 0

piny 1-3 ==> 0 

 

Jakieś pomysły? oczywiście mierzone było na wyjętym czujniku.

post-90874-0-14181200-1429692690_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...