vidalia Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Tytuł: olej w układzie chłodzeniaPost: 23 kwietnia 2015, o 10:45 Offline Szeregowiec Ryan Rejestracja: 21 kwietnia 2015, o 08:09 Posty: 2 Model: Tino Wersja nadwozia: 5d Witam wszystkich użytkowników. Kupiłem almerke z pewnymi uszkodzeniami, mianowicie, turbina chyba się kończy, bo jest olej w rurze dolotowej intercoolera, koszt jakieś 200 zł robocizna własna, następna wada olej w układzie chłodzenia, myślę ze mogą być dwie przyczyny poszła uszczelka (zaznaczam samochód nie kopci nie grzeje się normalnie odpala) koszt około 400zł(planowanie sprawdzenie części) robocizna własna, Ale doczytałem, że jest w tych silnikach chłodniczka oleju znajduje się miej więcej na wysokości EGR Wkręcona w blok, czy ktoś miał przypadek ze to zostało uszkodzone i olej dostawał się do obiegu chłodzenia, i jak ja ewentualnie to sprawdzał. Uszkodzona turbina raczej nie, bo jest smarowana i chłodzona olejem chyba ze się mylę Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Ale doczytałem, że jest w tych silnikach chłodniczka oleju znajduje się miej więcej na wysokości EGR Wkręcona w blok, czy ktoś miał przypadek ze to zostało uszkodzone i olej dostawał się do obiegu chłodzenia, i jak ja ewentualnie to sprawdzał. Uszkodzona turbina raczej nie, bo jest smarowana i chłodzona olejem chyba ze się mylę Pozdrawiam Osobiście o tym czytałem, lecz już nie pamiętam czy było to w dziale X-Trail, czy P12. Na pewno wymiana chłodniczki /dla metody prób i błędów/ będzie i tak tańsze niż zdejmowanie głowicy i koszta z tym związane. Chłodniczka będzie uszkodzona wewnątrz, więc od zewnątrz nic nie zobaczysz. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41473-p12wp12-nie-chce-opdpalic-po-naprawie/?hl=%2Bch%C5%82odniczka+%2Bolejowa http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92597-ch%C5%82odniczka-olejowa-w-silnikach-22/?hl=%2Bch%C5%82odniczka+%2Bolejowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Miałem takie uszkodzenie w Audi A4 z benzynowym silnikiem 1.6. Chłodniczka oleju była uszkodzona i puszczała olej do płynu chłodzącego. Tak jak napisał Mirek, na zewnątrz nie było żadnych uszkodzeń. Początkowo podejrzewałem uszczelkę pod głowicą, ale nie było absolutnie żadnych innych objawów poza olejem w płynie chłodzącym. Jeśli Twój silnik ma chłodniczkę oleju, to może rzeczywiście warto jej się przyjrzeć bliżej (czyli w praktyce wymienić). We wspomnianym Audi chłodniczka kosztowała ok.150 zł i wraz z wymianą zapłaciłem ok.200 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidalia Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Witam wszystkich użytkowników.Kupiłem almerke z pewnymi uszkodzeniami, mianowicie, turbina chyba się kończy, bo jest olej w rurze dolotowej intercoolera, koszt jakieś 200 zł robocizna własna, następna wada olej w układzie chłodzenia, myślę ze mogą być dwie przyczyny poszła uszczelka (zaznaczam samochód nie kopci nie grzeje się normalnie odpala) koszt około 400zł(planowanie sprawdzenie części) robocizna własna,Ale doczytałem, że jest w tych silnikach chłodniczka oleju znajduje się miej więcej na wysokości EGRWkręcona w blok, czy ktoś miał przypadek ze to zostało uszkodzone i olej dostawał się do obiegu chłodzenia, i jak ja ewentualnie to sprawdzał. Uszkodzona turbina raczej nie, bo jest smarowana i chłodzona olejem chyba ze się mylę ,dodatkowo wyciągnięta żarówka od checka ,egr flaki wyciągnięte błędy to P0125 P0196 P0234 P0299 P0357 P0443 P0455 P0736 P01143 U0001 U0101 skanowanie skantoolem ,pytanko jaki program najlepszy do tino ,i gdzie mogę znalezć wiarygodną listę kodów błędów ,i jak sprawdzić przepływkę komputerem ,Dzięki.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 ,pytanko jaki program najlepszy do tino ,i gdzie mogę znalezć wiarygodną listę kodów błędów ,i jak sprawdzić przepływkę komputerem ,Dzięki. Pozdrawiam Wszystko znajdziesz na forum. Po prawo na górze masz wyszukiwarkę. Przepływkę sprawdzisz miernikiem a nie komputerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.