porsuerte Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Planuje wymianę oleju w moim Juke'u. Zasięgnąłem informacji, iż producent sugeruje olej 5W30, jednak jest to nie do końca najlepszy z najlepszych olej. Jaki olej najlepiej sprawdziłby się w tak wysilonym silniku? Czy ma ktoś w tym temacie wiedzę? Ponawiam pytanie ponieważ zbliża się umówiony serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 5W30 to wymysł K..i szatana . Zalej M1 5W50 i zobaczysz jak silnik będzie pięknie pracował i większa ochrona silnika i łożysk turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 porsuerte: zależy od tego jak jeździsz - ja zalałbym 5w40, bo lubię przycisnąć, ale chyba na tor się nie wybierasz celowałbym w Mobila, albo Motula. Elf (zalecany przez Nissana) nie jest też złym wyborem. Najlepszą ochronę do silników turbo zapewniają oleje Royal Purple, ale ich cena jest hm... dyskusyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 5W30 to wymysł K..i szatana . Zalej M1 5W50 i zobaczysz jak silnik będzie pięknie pracował i większa ochrona silnika i łożysk turbiny Nie napisałeś jeszcze o właściwościach czyszczących szanowny Edwardzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 (edytowane) Właściwości czyszcząco-płuczące ta oliwa ma wspaniałe szczególnie przydatne po używaniu kiepskich olei Przecież chłopakowi nie doradzę wlać jakiegoś badziewia co udaje super olej A pewnie nie jeździ jak emeryt z tym swoim 1.6DIG-T czasem lubi pocisnąć a oleje co udają dobre już klękają przy kręceniu Edytowane 4 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Ja jeszcze dodam że parametr lepkości 5W30 i żaden inny nie decyduje o jakości oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Szkoda silnika na tą oliwę co ją k i szatan zmajstrowały aby silniki zbyt długo nie pracowały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Szkoda silnika na tą oliwę co ją k i szatan zmajstrowały aby silniki zbyt długo nie pracowały Idąc tym tokiem myślenia, jeśli zmienię wymysł k i szatana na ten olej co polecasz, to są szanse że zrobię drugie 200000km . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Nie to wszystko zależy od sprawności danego silnika im wcześniej zalany tym lepiej jak u mnie w moich silnikach A jak silnik padaka to co pomoże dobry i śprawdzony olej w niczym! Oczywiście nie twierdze że twój silnik to padaka Edytowane 6 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Edziu użyj proszę znaków interpunkcyjnych w odpowiednich miejscach, gdyż inaczej sens zdania jest wątpliwy, a tym razem mądrze piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Burning z tymi znakami to będzie ciężko Bo ja tylko skończyłem- wieczorową podstawówkę Edytowane 6 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Tak się zastanawiam dlaczego Mobil skoro ma produkt, który przedłuża pracę silników i trzyma je w świetnej formie dłużej niż zalecane, nie robi jakiejś masywnej kampanii reklamowej? Nie chcą zarobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Kiedyś dzwoniłem i pytałem to odpowiedz była taka że oni nie widzą potrzeby reklamowania produktu bo mają dobrą sprzedaż produktów w Polsce! Ale kiedyś było dużo reklam w TV i w warsztatach o Polska tandetna reklama z Hołkiem Co do silników lotniczych, to jak pracowałem na Okęciu to ekipy serwisowe uzupełniały olej, bo te silniki przepał miały niesamowity i zawsze był to Mobil1 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porsuerte Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Dziękuje za odpowiedzi. Samochodem jeżdzę stosunkowo spokojnie. 90% to miasto, do i z pracy razem 10 km. Większość jazdy odbywa się w trybie ECO, gdyż wydaje mi się najbezpieczniejszy dla silnika, do którego nie mam zaufania i obawiam sie o jego trwałość. Nie ukrywam jednak, ze tryb Sport daje ogromną frajdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Aby przedluzyc trwałość jednostki trza nalać dobrej oliwy;-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 To jaki olej byłby najlepszy, jaka marka? Co proponujecie i jaką oliwę zalewacie do swoich 1.6 DIG-T? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 (edytowane) Byle nie 5W30 zalewaj 5W40 bądź 5W50 jak pałujesz ja garuje to zalewam 5W50 5W40 Shell Ultra albo śprawdzony M1 5W50 . O i bym zapomniał dobry filtr oleju np Mann 67/1 . Edytowane 10 Grudnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 To jaki olej byłby najlepszy, jaka marka? Co proponujecie i jaką oliwę zalewacie do swoich 1.6 DIG-T? W związku z masakryczną ilością podróbek olejów znanych firm postanowiłem przejść na oleje ENEOS, nie wybierałem wersji najlepszej ( SUSTINA) wybrałem Premium Ultra i zgodnie z zaleceniami producenta 0w20. Takimi olejami zalewają i Mazda i Suzuki . Przejechalem 12000 od wymiany- zero ubytku, silniczek pracuje o.k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 O, widzę kolejny kolega, który "poszedł" w ten olej. Też go mam w swojej kosiarce, tyle że 5W40. Pomijając jakość tego oleju (która wydaje się być OK), to czy jesteś pewien, że dobrałeś dobrą lepkość do swojego silnika? 0W20, fiufiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 0W20 przy łańcuchu rozrządu!!! powodzenia życzę łańcuchowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) W związku z masakryczną ilością podróbek olejów znanych firm postanowiłem przejść na oleje ENEOS, nie wybierałem wersji najlepszej ( SUSTINA) wybrałem Premium Ultra i zgodnie z zaleceniami producenta 0w20. Takimi olejami zalewają i Mazda i Suzuki . Przejechalem 12000 od wymiany- zero ubytku, silniczek pracuje o.k. A na jakim oleju jeździłeś wcześniej zanim zalałeś 0w20? Myślałem o jakimś 5w40 a teraz sam już nie wiem . Planuję kupić taki-->http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=48&virtuemart_category_id=8&Itemid=75 Edytowane 11 Grudnia 2015 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) 0W nie wlewa się przy łańcuchu bo nadmiernie się napinają i niszczą !!!! GhostDriver widzę że nie meczysz silnika i skłaniasz się ku 5W40 Edytowane 11 Grudnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Nie wiem dokładnie jaki olej zaleca producent do tego silnika, ale z 0W20 byłbym ostrożny. Na zagranicznych forach Juke można znaleźć mnóstwo wpisów na temat padających rozrządów w tym silniku, często już po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy km i może to być związane ze stosowaniem niewłaściwych olejów. W Stanach Zjednoczonych chyba nawet skończyło się na pozwie zbiorowym wystosowanym przez użytkowników przeciwko Nissanowi i wymieniali silniki w ramach akcji serwisowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Producent zaleca 5W30 ,a 0W20 do 1.6DIG-T nawet mojego silnika 1.6 to zabójstwo silnika !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) Nie będę ryzykował, zaleję 5w40 LiquiMoly. A co myślicie o zastosowaniu płukanki do silnika przed wymianą oleju? Edytowane 11 Grudnia 2015 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.