dzemik Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Witam , po okresie spokoju w eksploatacji - parę stówek na zawieszenie poszło. Teraz zapaliła się kontrolka ABS. Pali się nieustannie po właczeniu zapłonu. Na skanerze wyszło że czujnik ABS - lewy tył. Czujniki sprawdzone wszystkie. Wyglądają na sprawne - sprawdzona rezystancja na poziomie 700 ohmów. Podejrzewam instalację pomiędzy czujnikiem a pompą ABS. Czy jakieś miejsce jest szczególnie narażone na przetarcie izolacji ? Czy olać szukanie przerwy i puścić nowe przewody? Czy może to być jednak czujnik ABS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 A może podczas naprawy zawieszenia coś stało się z przewodem lub opiłki metalu na czujniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Zawieszenie robiłem z przodu , raczej nic nie powinno się stać, A da się wyjąć bez uszkodzenia czujnik abs z tylnej piasty i go wyczyścić z ew. opiłków ? Próbowalem wyjmować czujnki ze starych past przednich i raczej jest to trudne bez uszkodzenia czujnika Edytowane 6 Maja 2015 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) Z tylu masz tylko dwie śrobki do odkręcenia. Dostęp łatwy szybki i przyjemny amator poradzi. Ale czyszczenie raczej nie pomoże szukaj problemów elektryce. Edytowane 7 Maja 2015 przez kody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) Tak, czujnik z tyłu wychodzi bez problemu , nie było żadnych opiłków. Rezystancja czujnika 723 Ohmy.Napięcie na przewodach zasilających , po włączeniu zapłonu - 10,5 V - czy powinno być wyższe ?? Czy jest możliwość żeby stało się coś z koronką ? Czy czujnik może być uszkodzony ?Czy wymiana na nowy coś pomoże ? Edytowane 7 Maja 2015 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Trzeba rozpiąć wtyczkę przy sterowniku ABS'u i sprawdzić czy jest należyta rezystancja z tylnego czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) Niestety choroba postępuje - pompa ABS chodzi bez przerwy - musiałem wypiąć wtyczkę od pompy. Czy może być to wina uszkodzonego czujnika ABS w kole? Dodatkowo zapaliła się kontrolka 4WD i czerwona hamulca postojowego !!! Po wyjęciu bezpiecznika ABS pompa dalej pracuje. Chyba jakieś przetarcie instalacji - bardzo lubię te kabelki z minimalną ilością miedzi... Edytowane 7 Maja 2015 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) Jak zapaliły się po wyjęciu wtyczki to nie ma co się dziwić. Ale pompa nie będzie pracować cały czas z powodu uszkodzonego czujnika Edytowane 7 Maja 2015 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) No ale te kontrolki zapaliły się przed wyjęciem wtyczki. Wtyczkę wyjąłem jak pompa zaczęła pracować non stop, nawet po wyłączeniu zapłonu Może kuna która przegoniłem z komory silnika znalazła sobie nowe miejsce?? Kontrolka czerwony wykrzyknik (!) - dotyczy zaciągniętego hamulca postojowego , niskiego poziomu płynu hamulcowego .. czy jeszcze coś sygnalizuje ?? Stan płynu hamulcowego oczywiście OK. Dodatkowo zauważyłem , że po wyjęciu wtyczki od pompy ABS hamulce są o 50% mocniejsze . Czy padła pompa ABS ? Edytowane 7 Maja 2015 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Spokojnie. Zobacz do mojego tematu na forum Pathfinder'a i zrób samodiagnostykę 4WD: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95368-automatyczna-diagnostyka-systemu-4wd-jak-uruchomi%C4%87-co-oznaczaj%C4%85-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/Wyjdzie błąd który skrzynia rozdzielcza zarejestrowała. Wtedy zobaczymy w jaki sposób jest on powiązany z pompą ABS i zaczniemy szukać rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Kontrolki od napędu i hamulca to normalna rzecz jeśli czujniki od ABS wariują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 sq9mcs samodiagnostyka się nie uda bo navara nie ma trybu AUTO. Musi być inna procedura żeby diagnostykę uruchomić. Okazało się , że padła pompa ABS. Samochód jest z 2006 r. Czy wiecie jaki typ pompy pasuje do tego modelu ? Wiem , że pompa z tego roku jest wadliwa. Jaki nowszy typ pompy będzie pasował , bo chciałbym zamontować jakąś używaną , ale lepszy model ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Podaj VIN na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 wysłałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Pompa w Twojej Navce była produkowana do sierpnia 2008 w dwóch wersjach. 47660EB33D - z blokadą tylnego mostu, 47660EB33C - bez blokady. Później nastąpiły jakieś zmiany ale numer pozostał ten sam. Następna zmiana była w maju 2007. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 27 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 moja ma symbol 47660 EB32A. W ASO podali mi też ten typ , ktory podałeś z końcówka 33D. Może uda mi się gdzieś ten model upolować , bo na razie wszędzie w ogłoszeniach 32A. Dziekuję CI . moja pompa ktora padła ma końcówkę w oznaczeniu 32A . Czy pompa z końcówką 33A będzie pasować ??? Problem rozwiązany..... przegnite przewody oczywiscie te ktore sa na podwoziu. Współczesne przewody niestety daleko leżały od miedzi... Chyba celowa robota producentów , już mam tego dowód w kolejnym samochodzie. Przewod gnije w naszych warunkach klimatycznych , a tym bardziej w samochodzie terenowym , gdzie jest często taplany w wodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greszczyn Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 (edytowane) Witam ! Odgrzeję kotleta ,bo i u mnie nastapiła zwała ABS-u . Pompa sama z siebie zaczęła pracować ,co na czarnym suchym asfalcie ,przy dojeżdzaniu do skrzyżowania ,prawie przyprawiło mnie o zawał . Myślałem ,że trafiłem może na rozlany olej czy inne smarowidło ,ale nie pompa po prostu postanowiła pracować ,nawet jak nie dotykam pedału hamulca.Teraz zapaliła sie kontrolka od ABS-u . Pytanie ,w którym miejscu miałeś uszkodzone przewody ? Pozdrawiam. Edytowane 20 Września 2016 przez greszczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 (edytowane) Hej , przewody były przetarte w 50-80 cm od tylnego kola. Peszel nie wskazywał na żadne uszkodzenie. Przewody przecierają się w peszlu - dużo szukania, na zewnątrz izolacja przewodu też nie wskazywała na uszkodzenie . Edytowane 20 Września 2016 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greszczyn Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Dzięki za odpowiedz ! Wczoraj zrobiłem mały przegląd właśnie peszli , ale widzę ,że trzeba będzie przyjrzeć sie dokładniej tym wiązkom . Pozdrawiam. Edit : U mnie wiązki okazały się całe . Przyczyną awarii abs-u ,było rozsypanie się łożyska w prawej przedniej piaście. Prawdopodobnie kawałek koszyka zeszlifował bieżnie od Abs-u i uszkodził czujnik . Z racji tego ,że jeźdzę na Goodyear Duratrac , które są trochę po ząbkowane i hałasują , nie zauważyłem ,że łożysko wydaje "potępieńcze" jęki . Edytowane 4 Października 2016 przez greszczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1964 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 witam mozna na chwile rozlaczyc akumulator pozniej sprawdzic bezpiecznik ABS wyjac oczyscic sprawdzic u mnie pomoglo jak narazie sie nie pali juz dlugo a mam nissana kombi p12 silnik 1.8.... z 2002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rethempthoor Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Cześć. Po dzisiejszej pojeżdzawce zaświecił mi się błąd ABS. Tzn. świeci się ABS, ESP i symbol poślizgu. Podejrzewam uszkodzenie któregoś z czujników ABS. Czy istnieje jakiś patent na zdiagnozowanie który czujnik padł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Tak. Diagnostyka komputerowa. Opornym pozostaje wróżka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Miernikiem sprawdź oporność każdego powinny mieć jeśli dobrze sobie przypominam między 700-900(chyba ) jeśli jest bardzo małe lub bardzo wysokie to wiadomo że czujnik walniety ! Choć podejrzewam wiązka, jakiś kabelek, przerabialem temat kilka razy.Przy walnietym kabelku komp i tak ci pokażę walniety czujnik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rethempthoor Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Dzięki za rady. W weekend będę się bawił. Przy okazji poznam auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Nieciekawa zabawa. Strasznie sypie się na twarz zaschnięte błoto. Mnie przegniła wiązka w okolicach lewego tylnego koła. Z zewnątrz na peszlu żadnego śladu przetarcia i na izolacji przewodu też nic nie było widać złego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.