Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka ABS


dzemik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

po okresie spokoju w eksploatacji - parę stówek na zawieszenie poszło. Teraz zapaliła się kontrolka ABS. Pali się nieustannie po właczeniu zapłonu. Na skanerze wyszło że czujnik ABS - lewy tył. Czujniki sprawdzone wszystkie. Wyglądają na sprawne - sprawdzona rezystancja na poziomie 700 ohmów. Podejrzewam instalację pomiędzy czujnikiem a pompą ABS. Czy jakieś miejsce jest szczególnie narażone na przetarcie izolacji ? Czy olać szukanie przerwy i puścić nowe przewody? Czy może to być jednak czujnik ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może podczas naprawy zawieszenia coś stało się z przewodem lub opiłki metalu na czujniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie robiłem z przodu , raczej nic nie powinno się stać, A da się wyjąć bez uszkodzenia czujnik abs z tylnej piasty i go wyczyścić z ew. opiłków ? Próbowalem wyjmować czujnki ze starych past przednich i raczej jest to trudne bez uszkodzenia czujnika

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tylu masz tylko dwie śrobki do odkręcenia. Dostęp łatwy szybki i przyjemny amator poradzi. Ale czyszczenie raczej nie pomoże szukaj problemów elektryce.

Edytowane przez kody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, czujnik z tyłu wychodzi bez problemu , nie było żadnych opiłków. Rezystancja czujnika 723 Ohmy.Napięcie na przewodach zasilających  , po włączeniu zapłonu - 10,5 V - czy powinno być wyższe ?? Czy jest możliwość żeby stało się coś z koronką ? Czy  czujnik może być uszkodzony ?Czy wymiana  na nowy coś pomoże ?

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba rozpiąć wtyczkę przy sterowniku ABS'u i sprawdzić czy jest należyta rezystancja z tylnego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety choroba postępuje - pompa ABS chodzi bez przerwy - musiałem wypiąć wtyczkę od pompy. Czy może być to wina uszkodzonego czujnika ABS w kole? Dodatkowo zapaliła się kontrolka 4WD i czerwona hamulca postojowego !!!

 

Po  wyjęciu bezpiecznika ABS pompa dalej pracuje. Chyba jakieś przetarcie instalacji - bardzo lubię te kabelki z minimalną ilością miedzi...

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapaliły się po wyjęciu wtyczki to nie ma co się dziwić. Ale pompa nie będzie pracować cały czas z powodu uszkodzonego czujnika

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale te kontrolki zapaliły się przed wyjęciem wtyczki. Wtyczkę wyjąłem jak pompa zaczęła pracować non stop, nawet po wyłączeniu zapłonu

 

Może kuna która przegoniłem z komory silnika znalazła sobie nowe miejsce??

 

Kontrolka czerwony wykrzyknik (!) - dotyczy zaciągniętego hamulca postojowego , niskiego poziomu płynu hamulcowego .. czy jeszcze coś sygnalizuje ??

 

Stan płynu hamulcowego oczywiście OK.

 

 

Dodatkowo zauważyłem , że po wyjęciu wtyczki od pompy ABS hamulce są o 50% mocniejsze  .

 

 

Czy padła pompa ABS ?

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie. Zobacz do mojego tematu na forum Pathfinder'a i zrób samodiagnostykę 4WD: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95368-automatyczna-diagnostyka-systemu-4wd-jak-uruchomi%C4%87-co-oznaczaj%C4%85-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/Wyjdzie błąd który skrzynia rozdzielcza zarejestrowała. Wtedy zobaczymy w jaki sposób jest on powiązany z pompą ABS i zaczniemy szukać rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sq9mcs samodiagnostyka się nie uda bo navara nie ma trybu AUTO. Musi być inna procedura żeby diagnostykę uruchomić.


Okazało się , że padła pompa ABS. Samochód jest z 2006 r. Czy wiecie jaki typ pompy pasuje do tego modelu ? Wiem , że pompa z tego roku jest wadliwa. Jaki nowszy typ pompy będzie pasował , bo chciałbym zamontować jakąś używaną , ale lepszy model ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa w Twojej Navce była produkowana do sierpnia 2008 w dwóch wersjach. 47660EB33D - z blokadą tylnego mostu, 47660EB33C - bez blokady. Później nastąpiły jakieś zmiany ale numer pozostał ten sam. Następna zmiana była w maju 2007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

moja ma symbol 47660 EB32A. W  ASO podali mi też ten typ , ktory podałeś z końcówka 33D. Może uda mi się gdzieś ten model upolować , bo na razie wszędzie w ogłoszeniach 32A. Dziekuję CI .  :beer:


moja pompa ktora padła ma końcówkę w oznaczeniu 32A . Czy pompa z końcówką 33A będzie pasować ???


Problem rozwiązany..... przegnite przewody oczywiscie te ktore sa na podwoziu.  Współczesne przewody niestety daleko leżały od miedzi... Chyba celowa robota producentów , już mam tego dowód w kolejnym samochodzie. :devil:

Przewod gnije w naszych warunkach klimatycznych , a tym bardziej w samochodzie terenowym , gdzie jest często taplany w wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam !

 

Odgrzeję kotleta ,bo i u mnie nastapiła zwała ABS-u . Pompa sama z siebie zaczęła pracować ,co na czarnym suchym asfalcie ,przy dojeżdzaniu do skrzyżowania ,prawie przyprawiło mnie o zawał . Myślałem ,że trafiłem może na rozlany olej czy inne smarowidło ,ale nie pompa po prostu postanowiła pracować ,nawet jak nie dotykam pedału hamulca.Teraz zapaliła sie kontrolka od ABS-u .

Pytanie ,w którym miejscu miałeś uszkodzone przewody ?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez greszczyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ,

przewody były przetarte w 50-80 cm od tylnego kola. Peszel nie wskazywał na żadne uszkodzenie. Przewody przecierają się w peszlu - dużo szukania, na zewnątrz izolacja przewodu też nie wskazywała na uszkodzenie .

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za odpowiedz !

Wczoraj zrobiłem mały przegląd właśnie peszli , ale widzę ,że trzeba będzie przyjrzeć sie dokładniej tym wiązkom .

 

Pozdrawiam.

 

Edit :

 

U mnie wiązki okazały się całe .

Przyczyną awarii abs-u ,było rozsypanie się łożyska w prawej przedniej piaście. Prawdopodobnie kawałek koszyka zeszlifował bieżnie od Abs-u i uszkodził czujnik . Z racji tego ,że jeźdzę na Goodyear Duratrac , które są trochę po ząbkowane i hałasują , nie zauważyłem ,że łożysko wydaje "potępieńcze" jęki .

Edytowane przez greszczyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam mozna na chwile rozlaczyc akumulator pozniej sprawdzic bezpiecznik ABS wyjac oczyscic sprawdzic u mnie pomoglo jak narazie sie nie pali juz dlugo a mam nissana kombi p12 silnik 1.8.... z 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Cześć.

Po dzisiejszej pojeżdzawce zaświecił mi się błąd ABS. Tzn. świeci się ABS, ESP i symbol poślizgu. Podejrzewam uszkodzenie któregoś z czujników ABS. Czy istnieje jakiś patent na zdiagnozowanie który czujnik padł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernikiem sprawdź oporność każdego powinny mieć jeśli dobrze sobie przypominam między 700-900(chyba ) jeśli jest bardzo małe lub bardzo wysokie to wiadomo że czujnik walniety ! Choć podejrzewam wiązka, jakiś kabelek, przerabialem temat kilka razy.Przy walnietym kabelku komp i tak ci pokażę walniety czujnik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieciekawa zabawa. Strasznie sypie się na twarz zaschnięte błoto. :thumbsdown:

 

Mnie przegniła wiązka w okolicach lewego tylnego koła.

Z zewnątrz na peszlu żadnego śladu przetarcia i na izolacji przewodu też nic nie było widać złego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...