maverik_maverik Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Cześć Szpece-dawno nie pisałem, Ford Maverick 2,7TD Pytanie z serii-nie znalazłem w wyszukiwarce. Przy jeździe po lekkich nierównościach (tzw tarce) - ale nie tylko-słychać odgłosy stukania od mojego Mavericka. Dźwięk podobny do luźnych klocków hamulcowych-ale to nie to. Ostukałem opony młotkiem gumowym i dźwięk dochodzi ewidentnie z prawego sprzęgiełka przedniej osi. Sprzęgięłko przy zapinaniu również sprawia wrażenie, jakby wewnątrz był jakiś delikatnie luźny element. Sprzęgiełka manualne, AVM, z takimi kupiłem auto. Przy okazji-zauważyłem również luz na prawym kole. Wnikliwe przeszukanie forum dało info, że łożyska się dociąga. Pytanie mam inne-czy luz na łożysku może powodować hałas sprzęgiełka? Czy te rzeczy mogą się ze sobą wiązać? Czy sprzęgiełka AVM są rozbieralne-serwisowalne? Korzystałem z przeglądarki-w temacie sprzęgiełka nie znalazłem odpowiedzi, którą uznałbym za wyczerpującą. Proszę jeszcze o odpowiedź na pytanie-czy sprzęgiełko przy zdejmowaniu może się "rozsypać"? Widziałem fotki sprzęgiełek, ale automatów. Jak to jest z manualami? Czy należy odkręcić koło i zdjąć całą piastę? Czy wystarczy rozkręcić obudowę sprzęgiełka bez ściągania koła? Proszę o odpowiedź prostym językiem-dla laika. Z góry wielkie dzięki Dobrego wieczoru! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Jeśli chodzi o łożyska to się dociąga jak mają luz, sprzęgi manualne jak są rozpięte nie powinny się rozsypać tylko trzeba to robić delikatnie. Co do demontażu to wystarczy odkręcić tylko śruby wokół sprzęgu, z reguły imbusowe. Co do serwisowania to nie wiem bo nigdy sprzęgów nie rozbierałem, natomiast wiem że @lemmy69- nasz moderator kwestię sprzęgów ma rozgryzioną i zna każdy ich szczegół. Pewnie coś dopowie niebawem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverik_maverik Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Dzięki bardzo interesuje mnie możliwa przyczyna hałasu oraz ewentualny związek z luzem na łożysku-lub jego brakiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Tak bez oględzin to można jedynie snuć domysły Ale pomny przykrych doświadczeń ze zwykłymi AVM-ami przypuszczam że wskutek zbyt dużego luzu na łożysku wytarła się mosiężna bieżnia małej zębatki w sprzęgu Krzysiek Glanowski z Wadowic (Alle.) obraca też częściami zamiennymi do tych sprzęgów, nie powinno być zatem problemu ... no chyba że dosyć długo z tym zwlekałeś i coś jeszcze się posypało. Ogólnie to jest tak że AVM-y najbardziej cierpią kiedy są rozpięte ...po załączeniu wszystko wewnątrz pracuje bardziej na sztywno i ta bieżnia "nie jest już potrzebna". Torx T15 oraz imbus 6 ... wcześniej sprzęgiełko musi być rozłączone! Policz ilość zębów na wieloklinie przegubu (chyba 27 u Ciebie powinno być) , będzie potrzebne przy zamówieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverik_maverik Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Dzięki! sprawdzę! PS. Widzę, że Ty z okolicy jesteś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 No blisko, blisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.