stacho Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Cześć, Mam problem ze swoim X'em, pojawiły się nieznaczne wibracje na kierownicy i na całym aucie ale tylko przy prędkościach powyżej 100km/h, autem przejechałem już 25kkm od zakupu i nic takiego wcześniej nie miało miejsca. Obstawiałem koła, ale tydzień temu sprawdziłem cały komplet, felgi proste, koła idealnie wyważone - dalej to samo. Luzów w zawieszeniu nie ma, byłem na szarpakach z okazji przeglądu w kwietniu, sam też sprawdzałem końcówki drążków kierowniczych i sworznie wahaczy - jest OK. Nie ma znaczenia czy napęd jest w 2WD czy AUTO, półośki napędowe raczej odpadają, na drgania nie ma wpływu np. dynamiczne przyśpieszanie, przy hamowaniu brak drgań więc to nie tarcze, zresztą klocki/tarcze wymieniałem sam jakieś pół roku temu, zaciski przesmarowane więc to też nie wina np. nie odbijających klocków... Czy ktoś z Was miał podobny problem i co tu może być przyczyną, może wał napędowy, łożyska podpory wału... Pacjent to: X-Trail T31 2.0dCi 150KM 2008r, przebieg 105kkm PS. Jeżeli ktoś ma do polecenia dobry warsztat do serwisowania X'a w Warszawie (południe) bądź okolicach to też będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dąb'13 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Ciekawy temat... Napisz proszę, jak coś ustalisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 jeśli tydzien temu sprawdzałeś komplet czyli zmieniałeś felgi to bym sprawdził dokładniej czy nie odleciał ciężarek albo coś z oponami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Koła jednak, okazały się mega niewyważone, na hunterze z testem drogowym wyszło nawet 70g niegowagi na dwóch kołach, same felgi i opony bez zarzutu. Wczesniej wyważałem w dobrym (tak mi się wydawało) serwisie oponiarskim, a się taka kupa zrobiła... chociaż przez miesiąc nie mialem drgań, niedawno się pojawiły. Sent from my LG-D855 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Miałem podobne objawy - serwis wymienił wał napędowy (na gwarancji) i jak ręka odjął! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Miałem podobne objawy - serwis wymienił wał napędowy (na gwarancji) i jak ręka odjął!Możesz napisać jakie te drgania były, dziwne przecież wał sam się nie rozważa, chyba że sie go uszkodzi... U mnie niestety dalej to samo, myślałem że wyważenie pomoże... Sent from my LG-D855 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apaczxtrail Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Witam. Mam bardzo podobne drgania. Auto kupiłem dwa miesiące temu auto 2008r , 150 KM, przebieg 156000 km. Objaw tak jak w pierwszym temacie opony nowe Continental Conti Plus, drgania pojawiaja sią przy około 100 km/h i przy 120 zanikają ,ale ja podejżewam , że amplituda drgań przy tej prędkości jest dużo wyższa i po prostu są one nie wyczuwalna. Bez znaczenia czy napęd jest na tył czy dołączany przód dragania są takie same. Podpory wału lub łożyska podporowe wału to możliwa diagnoza. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem proszę o pomoc. Witam. Mam bardzo podobne drgania. Auto kupiłem dwa miesiące temu auto 2008r , 150 KM, przebieg 156000 km. Objaw tak jak w pierwszym temacie opony nowe Continental Conti Plus, drgania pojawiaja sią przy około 100 km/h i przy 120 zanikają ,ale ja podejżewam , że amplituda drgań przy tej prędkości jest dużo wyższa i po prostu są one nie wyczuwalna. Bez znaczenia czy napęd jest na tył czy dołączany przód dragania są takie same. Podpory wału lub łożyska podporowe wału to możliwa diagnoza. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem proszę o pomoc. Sam wał się nie uszkadza ale łożyska igiełkowe w krzyżakach się wyrabiają i dlatego wymienia się krzyżaki i wyważa wał. Zrobiłem to wszystko , jest dużo lepiej ale jeszcze delikatne wibracje prawie niezauważalne są na przedniej osi i słabe wycie z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Wał sam się nie "rozważa", ale prawdopodobnie nastąpiło zużycie materiału - łożyska! Wibracje występowały w okolicach 1700 obrotów. Czy to wina wału można sprawdzić wymontowując go i pojeździć tylko na przednim napędzie. Podczas przyśpieszania - od 1800 do 1900 obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maac Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Miałem taki sam objaw, okazało się że mam całkowicie zużyte krzyżaki na wale. Skończyło się na regeneracji wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Dalej jeżdżę z tym problemem, ostatnio w trasie w jedną stronę praktycznie nic nie wyczuwałem, ale w powrotnej znowu to samo, wibrują nogawki , telefon w uchwycie drga aż się obraz rozmazuje - takie objawy przy 120km/h, a żeby było ciekawiej to przy 140km/h praktycznie nie ma tych wibracji. Ostatnio też doszła kolejna rzecz, w trakcie jazdy/przyśpieszania jeżeli obroty silnika są w przedziale 1700-2000 obr/min w rezonans wpada lusterko wsteczne, nie ma możliwości przeczytania nawet rejestracji auta z tyłu... Podskoczę do serwisu wałów napędowych, może rzeczywiście krzyżaki/podpora padają. edit: Wał sprawdzony, jest dobry... Edytowane 5 Października 2015 przez stacho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maac Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Mam podobne objawy. Miałem naprawiany wał (krzyżaki były wybite), wał był wyważany. Mam podejrzenia co do podpory wału, tylko że u mnie drgania występują tpodczas długiego skrętu w prawo (długi łuk drogi) przy prędkości ok.100 km i to mnie zastanawia. Czemu akurat w trakcie jechania po długim łuku i do tego tylko podczas skrętu ? Może ktoś ma jakiś pomysł ? Koła wyważone, opony nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (...) u mnie drgania występują tpodczas długiego skrętu w prawo (długi łuk drogi) przy prędkości ok.100 km i to mnie zastanawia. Czemu akurat w trakcie jechania po długim łuku i do tego tylko podczas skrętu ? Może ktoś ma jakiś pomysł ? Koła wyważone, opony nowe. Zawieszenie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 (edytowane) W jednym z aut takie objawy miałem a przyczyną były przeguby w przednich piastach i nie wydawały żadnych niepokojących dźwięków przy ruszaniu ,nawet na skręconych kołach. Sprawdź jeszcze bo nie wiem czy X ma (posiadacze niech potwierdzą) ciężarek na długiej półosi, czasami sie potrafi przesunąć lub nawet odpaść. Edytowane 30 Stycznia 2016 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berni32 Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Przeguby wewnętrzne będą raczej wyczuwalne podczas przyśpieszania, stawiałbym na wyważenie kół ( często po montażu nowych opon następuje zjawisko układania się ich i trzeba powtórzyć wyważenie kół, szczególnie w przypadku dużych balonów ) albo wał napędowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maac Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Sprawdzę ten wał jeszcze raz, wymontuje go i będę wiedział o co chodzi. Ale póki co czekam na lepsze warunki pogodowe. W każdym razie dzięki za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) U mnie w każdym aucie drgania powodowały zuzywajace się ogumienie. Odczuwalne było to przy prędkości 90-110 przy 120 wzwyż spokój. Teraz w jednym z moich aut też już siada ogumienie i telepie juz nawet przy małych prędkościach. Zamień koła tył na przód i sprawdź efekt. Ps. Piszesz że nowe opony u mnie też były nowe, ale szybko wyszło że były trefne. Edytowane 21 Lutego 2016 przez camello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 jeśli lusterko to tylne opony. Zamień miejscami jak radzi camelloo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barton Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) Spotkałem się z podobnym problemem co koledzy powyżej tj. wibracje na kole kierownicy przy prędkości ok 100-120 km/h i prędkości obrotowej ~2000, zwłaszcza na lekkich łukach drogi. U mnie rozwiązaniem było kompleksowe zrobienie przedniego zawieszenia, w zasadzie wszystkie gumowe elementy zostały wymienione na nowe. Do tego jeszcze wyważyłem porządnie koła żeby wyeliminować ewentualne bicie kół. Suma summarum jest dobrze Krzyżaki na wale też zostały sprawdzone, luzu nie odnotowano. EDYTA: Temat wibracji powrócił. Teraz ewidentnie sprawa dotyczy napędu na wszystkie koła (przynajmniej tak mi się wydaje). Wcześniej nie było różnicy czy napęd działał na dwa czy cztery koła, ale od jakiegoś czasu wibrację występują tylko przy AWD, po przełączeniu na 2WD wszytko działa idealnie. Drgania pojawiają się przy wyższych prędkościach obrotowych na każdym biegu (jazda na wprost), natomiast najbardziej są odczuwalne na dosyć szybko pokonywanych łukach drogi z nogą na gazie. Gdzie szukać przyczyny, wał (krzyżaki były wstępnie sprawdzone przez mechanika przy okazji naprawy zawieszenia)? Edytowane 6 Kwietnia 2017 przez Barton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS75T31 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Witam Mam identyczne objawy jak Stacho tzn. przy prędkości 120-140 km/h 2500-2700 obr. wibracje wyczuwalne pod pedałem gazu i przenoszą się po podłodze, zaczyna wibrować maska a nawet uchwyt z telefonu.Powyżej tej prędkości zupełnie nic się nie dzieje a przy niższych prędkościach wibracje widoczne w lusterku wstecznym powodują zupełne rozmycie obrazu ale wcześniejsze objawy nie występują. Felgi proste, założyłem nowe opony letnie, wszystko wyważone, wcześniej sprawdziłem na kołach z samochodu żony i było to samo tylko mniej odczuwalne może z powodu innych opon.Dodatkowo przy hamowaniu biją tarcze, które nie tak dawno przetaczałem i założyłem nowe klocki. Jakiś czas było ok. Mam jednak wrażenie że to dwie odrębne kwestie. Nie mam przekonania że wibracje mogą pochodzić z wału bo praktycznie ostatnio ciągle jeżdżę na przednim napędzie więc wał się nie włącza chyba że automatycznie jest taka możliwość nawet w pozycji 2wd przy jeździe na suchej nawierzchni? Możecie coś poradzić?- bo nie wiem od czego zacząć oprócz wymiany tarcz oczywiście. X 2008 dci 173km Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 miałem takie coś w moim T30. sprawę załatwiła wymiana drążków kierowniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 23 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2020 Witam , mam podobny problemy problem jak w tytule , prawdopodobnie diagnoza poduszka prawa ta największa o takim dziwnym numerze P/N : 575AF100C, w załączniku fotki znalazłem podobną ale niestety nie pasuje ( fotki ) czy ma ktoś tutaj z obecnych dostęp do części oryginalnych ? Po prawej stronie na fotce poduszka od mojego X trail 2.0 DCI 173 KM , rok produkcji 2012. Potrzebuję zakupić tą i jeszcze tą wyżej fotki : nabity numer 111206 , ewentualnie 11350 JY00A . Szukałęm ale nic dobrej jakościw internecie nie mogę znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 @katazipen szukając po numerach OEM znalazłem coś takiego:https://partsouq.com/en/search/all?q=11350JY00A https://partsouq.com/en/search/all?q=11210JY00B nie wiem na ile ten dostawca jest legitny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 Kiedy silnik "ciągnie" to na 99.9% za drgania nie są odpowiedzialne poduszki silnika. One- uszkodzone daja sie odczuć na biegu jałowym. Wibracje w czasie jazdy powoduja elementy zawieszenia ,poczawszy od złego wyważenia opon,uszkodzenia w nich oplotów lub nierównego zużycia bieznika,krzywe tarcze,krzywe piasty,krzyżaki wału napędowego,skrzywiony wał lub nie wyważony czy półosie,luzy na wahaczach,drążkach. Ja walczyłem niedawno z drganiami pod czas hamowania.Ani przetoczenie tarcz ani później zakup nowych nie pomogl. Dopiero kiedy czujnikiem sprawdziłem piasty ,jedna z nich miała bicie 0.16 mm. A bicie to zaczeło sie od kiedy zmieniłem łozysko w kole ,ktore wczesniej buczało. Kupiłem budżetowe ,ktore razem z piastą kosztowało ok.150 zł.To był błąd ,bo dopiero od mechaników dowiedziałem ,ze piasty te są miekkie jak z plasteliny,kiedy ktos jak ja jeździ sporo poza asfaltem to szybko ulegaja skrzywieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 (edytowane) Dzięki za info udało się jedną oryginalną ze sklepu 11350JY00A 210 zł i ruga olejowa 11210JY00B z serwisu 970 zł . Co do poduszek wyjąłem tą starą i dali mi ( na fotkach widać ) bardzo podobną ale niestety brakowało 2 otworów stara miękka i nie stawiała żadnych oporów podczas skręcania natomiast nowa febi dużo dużo sztywniejsza , twardsza. Czy Pomoże wymiana , nie wiem , dam znać o efektach już w czwartek. Taka ciekawostka zadzwoniłem bezpośrednio do serwisu i za pierwszą poduszkę krzyczą 794 zł a a drugą 1570 zł . Edytowane 30 Lipca 2020 przez katazipen Jestem po wymianie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 Napiszę post pod postem ,,, Tak jak wcześniej pisałem zamówiłem te poduszki i nawet 3 sztuki , Główna 950 zł po wymianie jest troszkę lepiej ale szału nie ma , potem górną 11350JY00A , nic się za wiele nie zmieniło , oryginał powiedział bym wcale nie jest gorszy od nowej zamówionej , ten oryginał stary wyjęty z auta , dolną też wymieniłem , nic nie pomogło dolna powiedział bym że była nienaruszona i dlatego zdemontuję ją i odsprzedam komuś jak ktoś chętny .mam taką i odsprzedam za 130 zł plus wysyłka , https://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/1889736 . Biorę się za wał napędowy . Czy ktoś wz was już może go demontował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.