Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Progi ... reperaturki czy profile?


lemmy69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam info:

Ktoś przed paru laty zastąpił zgnite progi profilami, kojarzę Thespiana i Jego nadwornego kowala ... chyba  :huh:

Również planuję coś takiego popełnić

Raczej będę skazany na kupno całej 6-metrowej sztangi więc eksperymentowanie z wymiarami odpada

Może ktoś dysponuje dokładniejszymi danymi, jakich grubości, szerokości i wysokości powinny być takie profile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kufa... nie przypomnę sobie... ale płaski...

 

100x30? 

 

albo nawet 120...

 

Generalnie siądź z flekssem przed progiem i utnij próg ok 2cm poniżej krawędzi dolnej drzwi równolegle do ich krawędzi... odegnij blachę i spokojnie sobie pomierzysz czego Ci brakuje... jedno mocowanie budy jest też do przerobienia...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to miast flexa poradziłbym sobie paznokciem  :D

... ale nie o to chodzi, muszę jeszcze ze 2-3 tygodnie pojeździć

Póki co kompletuję materiały

Myślałem, że to "bardziej w kwadrat" będzie wyglądać, jakieś 80x60?

Te Twoje wymiary to "na płasko", tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem na płasko

 

płasko odsłania bok ramy...  

 

można i kwadrat... ale płasko fajniejsze, wizualnie i praktycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pionie byłoby sztywniejsze 

A grubość ścianki? 2 czy 3mm ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztywniejsze?

 

2mm w poziomie i tak będzie sztywniejsze niż to co chcesz paznokciem demontować :)

 

nie pamiętam czy mam 2 czy 3 mm, odpad z tego 6m profilu mam na wiosce.

 

ale chyba 2... hi liftem za to szarpałem i nic się nie poddało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prostokątny profil w pionie raczej więcej udźwignie niż "na płasko" ... było by na zapas  :D

ale jeśli 100x30 ... to te 3cm w pionie też sporo dają

 

A jak to cholerstwo do nadkoli przyspawać?

Mam całą gołą budę ( tę "nową") stojącą na progach

chyba trzeba będzie na boku to położyć, tylko pytanie: co się z nią stanie po wycięciu progu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie wiem, ja podnosiłem auto w całości... rama to trzymała w miejscu.

 

dzwignąć do góry na windzie za dach... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak dźwignę za dach ... i odetnę próg ... sorry Thes, nie skorzystam z przepisu  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dramatyzujesz :)

 

Podoge buda ma?  jak ma to przysmarkasz jakiś profil żeby to chwilowo usztywnić... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz buda stoi na rusztowaniu, właśnie na progach

może jakby ją faktycznie delikatnie podwiesił za dach i dodatkowo podparł podłogę w połowie szerokości to by się nie złamała ...??

Wtedy "otworzyłbym próg" i looknął ile tam profila podejdzie

a z drugiej strony to nie chcę, żeby to za długo tak wisiało ... jak znam życie to jakiś huragan nam tu zafundują, skubańce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Really  :o

teraz też mam zdrową podłogę, ale nie trzyma się progów ani grodzi czołowej ... i się złożyła  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... to by się nie złamała ...??

Pozamykać okna i drzwi i powinno być dobrze. Tak się podniecasz Jeepami to powinieneś wiedzieć, że to podstawa :D

 

A tak na serio, to powinno wystarczyć podeprzeć budę na przednich i tylnich mocowaniach do ramy i asekuracyjnie podeprzeć podłogę w połowie długości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, widzę że bez foto nie da rady tego przekazać ... czyli przerwa do piątku  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jestem za oryginalnymi progami, po co niepotrzebne kilogramy dokładać?? 

progi i tak są schowane za o rurowaniem, 

 

najlepiej zostać przy standardzie i osłonić to rurami

tylko rurki od szyberdachu trzeba wyrzucić ze środka progów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sączki już dawno temu wywaliłem z progów 

te przednie są przymocowane do błotników-nadkoli i to dosyć solidnie

... na tyle solidni, że gdy komora silnika "odseparowała" się od reszty karoserii to ów sączek zsunął się z króćca przy szyberdachu ... o czym przekonałem się na własnym tyłku po ostatniej ulewie  :thumbsup:

wsiadłem, właściwie to wskoczyłem na fotel ... i jakbym do wanny wsiadł  :lol:

no co tam myślę, jadę ... przy hamowaniu ... kurtyna wodna z sufitu mi się polała  :o

chyba przydały by się wycieraczki od wewnątrz szyby

 

nic to ... jeszcze tydzień wytrwam  ;)  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajowe :dribble:  ... jakie??


dzisiaj tak mniej więcej looknąłem u siebie i 100x50(40) spokojnie na płasko podejdą  :)

... może słupki ogrodzeniowe by zaadaptować ?  :laie_67:

wiem , profanacja  :thumbsdown:   :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witojcie, znalazlem w intercarsie reperaturki po 99zl za prog, za to sa w ocynku a nie jak na alledrogo zwykla blacha po 70 zeta. Bylem dzis pod autem ogladac i tak: przednia czesc zdrowa, lekko rudzieje z samego przodu od wewnetrznej strony. Za to od polowy auta do tylu masakra, dziury wyszly od zewnetrznej strony auta, ale od wewnetrznej strony tez jest korozja, konczaca sie na dolnej czesci nadkola. Wlasciwie to tam juz nic nie ma, sam pył trzymany w kupie błotem :) . I tak zeby to mialo sens to trzeba zrobic tez ta czesc od srodka auta, ta do ktorej sa przyspawane zewnetrzne polowki progow a od wewnatrz mocowania budy. Mocowania budy to tez inna sprawa, bo one sa przymocowane zgrzewami punktowymi i miedzy tymi blachami wlazi woda i rudzieje. Wiec na moj gust trzeba rozwiercic zgrzewy, wyczyscic to, zabezpieczyc antykor i przylutowac (lutospaw) i to wszystkie mocowania po kolei, bo wszedzie bedzie ten problem z rdza pomiedzy blachami. Oczywiscie wczesniej trzeba odbudowac baze do ktorej ma byc przyspawane/lutowane. Czy Wam tez zjadlo tylna czesc progow (od slupka przednich drzwi w tyl), a przod zdrowiutki ? Czy tylko mi?  Oblukalem tez podloge i nadkola i o dziwo zdrowe wszystko, aa i jeszcze ranty tylnych blotnikow zaczelo hepac, ale to kosmetyka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie konsumuje inaczej tzn, od końca przednich drzwi w króciaku bo tylnych bocznych ni ma :-)

Jeszcze dorzucę korozję pod taką jajowatą blachą tylne nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim temacie w Terenowych jest aktualna fotorelacja z takich zmagań ... również miałem tylko progi połatać a do tej pory wymieniłem już i całe progi, i łapy ... aktualnie z podłogą walczę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...