Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Problem z klimatyzacją


fotifotis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

posiadam swoją primerę około pół roku, na początku gdy wciskałem przycisk AC samochód lekko tracił na obrotach i czuć było niewielki, ale jakiś tam chłód. 

 

Od dłuższego czasu sytuacja wygląda tak, że po wciśnięciu przycisku obroty nie spadają i tym samym nie czuć żadnego chłodu. 

Jestem zielony jeśli chodzi o klimatyzację, dlatego liczę na waszą pomoc. Pytam, co może być przyczyną tego, gdyż nie chciałbym wydać w błoto kasy na nabicie jeśli to nic nie da i problem leży gdzieś indziej. 

Co mogę zrobić własnymi siłami, żeby to jakoś sprawdzić? 

Czy jeśli nie ma czynnika w układzie, to normalne, że samochód nie traci na obrotach? 
Z góry dzięki za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem krótko bo w dziale primery jest sporo tematów o klimatyzacji. Jak nie ma czynnika chłodzącego nie załączy się kompresor przez co nie obciąża dodatkowo silnika i stąd obroty nie spadają. Albo nie ma czynnika albo padł kompresor, choć z tego co napisałeś to nie ma czynnika chłodzącego. Najpierw sprawdził bym szczelność tj: firma zajmująca się klimą nabije układ np azotem i po 2 dniach sprawdzą czy spadło ciśnienie. Już będzie 1 diagnoza. Ogólnie wizyta w firmie zajmującej się układami klimatyzacji Cię nie minie. Ty jedyne co możesz i powinieneś zrobić zanim pojedziesz do takiej firmy to sprawdź bezpieczniki i czy jakiś kabel przy kompresorze się nie ukiwał. Więcej i tak nic nie zrobisz sam pod garażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach