bugaj102 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Witam jak w temacie lewy hamulec stoi w miejscu po wymianie klockow piszcy podczas jazdy i sie sciera niepotrzebnie tylko nie wiem dlaczego stoi prawy dziala lewy nie. Czy to wina tego ze wcisnalem tloczek nie wkrecilem bo czytalem ze tloczki w almerze sa wkrecane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Wkręcane są z tyłu ,, z ważnych spraw wygląda to tak że nowe klocki mają luźno latać w jarzmie tłoczek ma chodzić prawo lewo dosyć łatwo ma nie mieć korozji i przylegającą gumę osłonę ,,, Wiec jak to wszystko było zarośnięte syfem to czeka cię rozbieranie jeszcze raz , jak tłoczek był brzydki to strzel sobie nowy zestaw naprawczy dasz po 30 zł i będzie spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugaj102 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Mhmm tloczek byl ladny ale moze klocki nie byly luzne nie pamietam wiem ze zacisk wkladalem na scisk bo slabo tloczek wcisnalem I tak zdejme jeszcze raz tloczek posmaruje smarem grafitowym i bedzie chyba ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 smarem do tłoczków jak już i stoją pewnie prowadnice zacisku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugaj102 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 To co zrobic zeby nie staly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Zapomniałem o tym jak odkręcasz to masz prowadnice z gumkami upewnij się że da się je wcisnąć do końca i czy luźno chodzą Smar grafitowy NIE! !!!!!!!!!!! ale możesz dać za to miedziany tłoczek rozruszaj w prawo i lewo tz wyciśnij go a potem wciśnij do końca dobry jest do tego ścisk stolarski skręcany lub dzwignia jak jest zamontowany tz wycągasz klocki zakręcasz go na prowadnicach i próbujesz go wcisnąć klocki od góry i dołu warto szlifować troszkę by luźno chodziły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 To co zrobic zeby nie staly? Więc kolego po kolei..... - po zdemontowaniu starych klocków, kładziesz sobie zacisk na jarzmo-prowadnice. /Nie pisałeś czy tłoczek lekko wcisnąłeś do środka i np. czym/. - tłoczek powinieneś wciskać kilka razy a następnie go pedałem wyciskać; - podczas jego wyciskania, powinieneś np. za pomocą żabki obracać tłoczkiem i następnie znów z raz nacisnąć na pedał hamulca. Przy tej czynności musisz uważać aby tłoczek Ci nie wypadł. /Dla lepszego wciskania odkręć korek ze zbiornika płynu hamulcowego/; - pod osłonkę tłoczka wlewaj troszkę płynu hamulcowego a nie używaj żadnego smaru; - jeśli tłoczek będzie już dobrze rozruszany, to za pomocą trzonka od młotka, powinieneś spokojnie go wcisnąć, jeśli to już wszystko gra, to bierzesz się za prowadnice..... Nie wiem jakie są i jak wyglądają u Ciebie. U mnie np. są dwie inne i np. w X-Trial też są inne. - Wyciągasz prowadnice - /oczywiście mam na myśli prowadnice jako sworznie/trzpienie a nie blaszki/ -- oczyszczasz prowadnice ze starego smaru i otwory w którym one się poruszały; - u mnie jedna z prowadnic/sworzeń/trzpień miał gumkę. Gumka się rozlasowała i trzymała prowadnicę/sworzeń/trzpień ------ piszę tak gdyż różnie mówią o prowadnicy zacisku.. Wpisz w wyszukiwarkę słowo prowadnica, jarzmo i poczytaj tematy. Już nie pamiętam w jakim dziale, ale wszystko opisywałem i nawet dawałem fotki. To by było na tyle. Miłej i przyjemnej pracy przy Almerce. Pozdrawiam Mirek. ---------------------------------------------- Wypowiedzi z kolegą wyżej minęły się w czasie gdy pisałem. Tutaj masz link o tym co wspominałem wyżej i o prowadnicy http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/91491-hamulce-przednie-a-ja-na-wakacjach/page-3?do=findComment&comment=980646 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugaj102 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Dzieki wielki zaraz sie zabieram ☺ Zrobilem tak jak napisaliscie dalej trzyma Zdjalem zacisk wyczyscilem tloczekbi nasmarowalem chodzil dobrz trzonkiem mlotka go wpychalem i na podniesionym lewarku kolo nie krecilo sie luzno cos blokowalo. Podczas wcoskania hamulca na zgaszonym silniki pierwsze dwa wcisniecia syczy pozniej pedal jest kljuz prawie twardy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 A tarcza nie ma jakiś rantów, rdzy? Może teraz klocki muszą dotrzeć się do startej tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugaj102 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Mozliwe ze tak bo jakos w miare to chodzi klocki w trzpieniu chodza luzno wypolerowalem rdze wiec moze musza sie dotrzec ulozyc do tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Zobacz rant tarczy na obwodzie zewnętrznym. Może trzeba delikatnie opukać aby rdza odpadła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugaj102 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Ale co ma rant jtarczy do hamowania klocka hamulcowego? Przeciez on trze po samym srodku i tam trze i hamuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Klocek zaczyna się i jest usytuowany od samej krawędzi tarczy. Jeśli krawędź ma jakieś ranty /a często to bywa/ należy delikatnie zbić tę rdzę. Inne rzeczy powinny ułożyć się już same po przejechaniu kilku kilometrów. Poszukaj w wyszukiwarce, bo dawałem na forum plik pdf - Hamulce tarczowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.