Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Lewy zacisk hamulcowy przód


bugaj102
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie lewy hamulec stoi w miejscu po wymianie klockow piszcy podczas jazdy i sie sciera niepotrzebnie tylko nie wiem dlaczego stoi prawy dziala lewy nie. Czy to wina tego ze wcisnalem tloczek nie wkrecilem bo czytalem ze tloczki w almerze sa wkrecane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkręcane są z tyłu ,,

 

z ważnych spraw wygląda to tak że nowe klocki mają luźno latać w jarzmie 

tłoczek ma chodzić prawo lewo dosyć łatwo ma nie mieć korozji i przylegającą gumę osłonę ,,,

 

Wiec jak to wszystko było zarośnięte syfem to czeka cię rozbieranie jeszcze raz ,

 

jak tłoczek był brzydki to strzel sobie nowy zestaw naprawczy dasz po 30 zł i będzie spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhmm tloczek byl ladny ale moze klocki nie byly luzne nie pamietam wiem ze zacisk wkladalem na scisk bo slabo tloczek wcisnalem

I tak zdejme jeszcze raz tloczek posmaruje smarem grafitowym i bedzie chyba ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o tym jak odkręcasz to masz prowadnice z gumkami upewnij się że da się je wcisnąć do końca i czy luźno chodzą

Smar grafitowy NIE! !!!!!!!!!!! ale możesz dać za to miedziany

tłoczek rozruszaj w prawo i lewo tz wyciśnij go a potem wciśnij do końca dobry jest do tego ścisk stolarski skręcany lub dzwignia jak jest zamontowany tz wycągasz klocki zakręcasz go na prowadnicach i próbujesz go wcisnąć 

 

klocki od góry i dołu warto szlifować troszkę by luźno chodziły 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zrobic zeby nie staly?

Więc kolego po kolei.....

- po zdemontowaniu starych klocków, kładziesz sobie zacisk na jarzmo-prowadnice. /Nie pisałeś czy tłoczek lekko wcisnąłeś do środka i np. czym/.

- tłoczek powinieneś wciskać kilka razy a następnie go pedałem wyciskać;

- podczas jego wyciskania, powinieneś np. za pomocą żabki obracać tłoczkiem i następnie znów z raz nacisnąć na pedał hamulca. Przy tej czynności musisz uważać aby tłoczek Ci nie wypadł. /Dla lepszego wciskania odkręć korek ze zbiornika płynu hamulcowego/;

- pod osłonkę tłoczka wlewaj troszkę płynu hamulcowego a nie używaj żadnego smaru;

- jeśli tłoczek będzie już dobrze rozruszany, to za pomocą trzonka od młotka, powinieneś spokojnie go wcisnąć, jeśli to już wszystko gra, to bierzesz się za prowadnice.....

Nie wiem jakie są i jak wyglądają u Ciebie. U mnie np. są dwie inne i np. w X-Trial też są inne.

- Wyciągasz prowadnice - /oczywiście mam na myśli prowadnice jako sworznie/trzpienie a nie blaszki/ -- oczyszczasz prowadnice ze starego smaru i otwory w którym one się poruszały;

- u mnie jedna z prowadnic/sworzeń/trzpień miał gumkę. Gumka się rozlasowała i trzymała prowadnicę/sworzeń/trzpień ------ piszę tak gdyż różnie mówią o prowadnicy zacisku..

 

Wpisz w wyszukiwarkę słowo prowadnica, jarzmo i poczytaj tematy. Już nie pamiętam w jakim dziale, ale wszystko opisywałem i nawet dawałem fotki.

 

To by było na tyle. Miłej i przyjemnej pracy przy Almerce.

 

Pozdrawiam Mirek.

----------------------------------------------

Wypowiedzi z kolegą wyżej minęły się w czasie gdy pisałem. Tutaj masz link o tym co wspominałem wyżej i o prowadnicy http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/91491-hamulce-przednie-a-ja-na-wakacjach/page-3?do=findComment&comment=980646

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielki zaraz sie zabieram

Zrobilem tak jak napisaliscie dalej trzyma

Zdjalem zacisk wyczyscilem tloczekbi nasmarowalem chodzil dobrz trzonkiem mlotka go wpychalem i na podniesionym lewarku kolo nie krecilo sie luzno cos blokowalo. Podczas wcoskania hamulca na zgaszonym silniki pierwsze dwa wcisniecia syczy pozniej pedal jest kljuz prawie twardy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze tak bo jakos w miare to chodzi klocki w trzpieniu chodza luzno wypolerowalem rdze wiec moze musza sie dotrzec ulozyc do tarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocek zaczyna się i jest usytuowany od samej krawędzi tarczy. Jeśli krawędź ma jakieś ranty /a często to bywa/ należy delikatnie zbić tę rdzę. Inne rzeczy powinny ułożyć się już same po przejechaniu kilku kilometrów.

 

Poszukaj w wyszukiwarce, bo dawałem na forum plik pdf - Hamulce tarczowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...