Gość endrju87 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Witam, W kwietniu kupiłem nissana almere z 2004 r, silnik 1,5 dci, przebieg 220 tys. Przy kupnie wszystko ok, sprawdziłem go w warsztacie, wszystko było ok. Teraz mam z nim następujący problem. Auto żre olej, ok 1l na 500 km. Dymi jak cholera na niebiesko. czy ktoś z was miał może taki problem?? Wiem że skończy się to naprawą tylko chciałem się dowiedzieć jakie mogą być orientacyjne koszty naprawy i co to może być. I czy ewentualnie koleś od którego kupiłem samochód mógł to jakoś zatuszować przede mną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damianoo955 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 szukałem czegoś podobnego dla dziadka bo miał podobny problem . Wstawię tekst który znalazłem bo dużo by pisać. Może Ci pomoże :"Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych. Nie można zapominać także o turbosprężarce. Nieszczelności tego podzespołu (o ile silnik jest w nią wyposażony), także może przyczyniać się do zabarwienia spalin na niebiesko.Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych. Nie można zapominać także o turbosprężarce. Nieszczelności tego podzespołu (o ile silnik jest w nią wyposażony), także może przyczyniać się do zabarwienia spalin na niebiesko."Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych. Nie można zapominać także o turbosprężarce. Nieszczelności tego podzespołu (o ile silnik jest w nią wyposażony), także może przyczyniać się do zabarwienia spalin na niebiesko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.