Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 dci - dymi na niebiesko


Gość endrju87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W kwietniu kupiłem nissana almere z 2004 r, silnik 1,5 dci, przebieg 220 tys. Przy kupnie wszystko ok, sprawdziłem go w warsztacie, wszystko było ok. Teraz mam z nim następujący problem. Auto żre olej,  ok 1l na 500 km. Dymi jak cholera na niebiesko. czy ktoś z was miał może taki problem?? Wiem że skończy się to naprawą tylko chciałem się dowiedzieć jakie mogą być orientacyjne koszty naprawy i co to może być. I czy ewentualnie koleś od którego kupiłem samochód mógł to jakoś zatuszować przede mną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damianoo955

szukałem czegoś podobnego dla dziadka bo miał podobny problem . Wstawię tekst który znalazłem bo dużo by pisać. Może Ci pomoże :"Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych. Nie można zapominać także o turbosprężarce. Nieszczelności tego podzespołu (o ile silnik jest w nią wyposażony), także może przyczyniać się do zabarwienia spalin na niebiesko.Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych. Nie można zapominać także o turbosprężarce. Nieszczelności tego podzespołu (o ile silnik jest w nią wyposażony), także może przyczyniać się do zabarwienia spalin na niebiesko."Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych. Nie można zapominać także o turbosprężarce. Nieszczelności tego podzespołu (o ile silnik jest w nią wyposażony), także może przyczyniać się do zabarwienia spalin na niebiesko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...