Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] Szukam napięcia w okolicach lusterka wstecznego


berater
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wybaczcie lamerskie pytanie. Czy czujnik zmierzchu i deszczu są zasilane 12V ?

Jeśli tak, czy jest szansa, żeby się wpiąć w tym miejscu w instalację i zasilić dodatkowe urządzenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest zasilany napięciem 12V. Do czujnika dochodzi zarówno + jak i - , trzecim przewodem idzie, z czujnika,  impuls po jego zadziałaniu. Wpiąć się można bo napięcie + powinno pojawić się po załączeniu stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej podłączyć się pod oświetlenie wewnętrzne? Powinno być tam napięcie niezależnie od stanu stacyjki.

Jak coś zepsujesz to co najwyżej nie będzie oświetlenia wewnętrznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej podłączyć się pod oświetlenie wewnętrzne? Powinno być tam napięcie niezależnie od stanu stacyjki.

Jak coś zepsujesz to co najwyżej nie będzie oświetlenia wewnętrznego :)

To fakt, elektronika jest bardzo czuła na zmiany a lampka ze stałym napięciem jest nieopodal lusterka. chyba że chodzi Ci o załączenie, dodatkowego urządzenia, po stacyjce. Nie piszesz co chcesz podłączyć, bo jeśli kamerkę to ona zasilana jest napięciem 5V i samo napięcie 12V nic Ci nie da bo musisz podłączyć zasilacz a to trochę miejsca zajmuje. Prościej jest przeprowadzenie przewodów pod podsufitką potem pod osłona słupka z jednej lub z drugiej, od strony uszczelki, strony. Potem już tylko myk pod deskę, możliwości jest dużo, i podłączenie bezpieczne poprzez tzw. bypass pod któryś, po zapłonie lub przed, bezpiecznik. Zabezpieczysz tym samym podłączone urządzenie dodatkowym bezpiecznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chce zamontować takie ustrojstwo.

Zasilanie 12V.

Co radzicie, z czujnika zmierzchu czy oświetlenia ?

Z czujnika miałbym bliżej. Poza tym, nie ma potrzeby zasilania non stop. Wystarczy po stacyjce.

Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że ze mnie taki elektryk jak z koziej d...łoni trąba.

Nawet nie wiem z której strony trzyma się lutownicę. Nie no przesadziłem. Wystarczy włączyć do prądu lutownicę i się wyjaśni :).

Co radzicie ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasiliłbym z oświetlenia, bo może się okazać, że wycieraczki zaczynają działać przy wrzuceniu wstecznego. :)

Właśnie doczytałem w instrukcji, że oprócz czujnika deszczu znajduje się tam również czujnik zmierzchu.

Edytowane przez Erdol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale byłby szpan :rolleyes:.

Zabezpieczać to dodatkowym bezpiecznikiem, czy nie ma potrzeby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się że najbezpieczniej będzie podłączyć się do oświetlenia które z natury zabezpieczone jest bezpiecznikiem.

 

Ale mam do tego rozwiązania jedną uwagę. 

Tak na oko kamera pobiera 0,5 A prądu co dla uproszczenia przekłada się na dzienne zużycie akumulatora na poziomie 10Ah.

Jeśli więc zdarza Ci się odstawiać samochód na dłużej niż tydzień to masz 100% szansy, że już go nie odpalisz bo kamera rozładuje cały akumulator (70Ah) lub przy rzadkich uruchomieniach samochodu (co kilka dni) będziesz się zastanawiał dlaczego dlaczego trudno startuje. Szczególnie się to uwydatni w okresie zimowym i w przypadku diesla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest powód, dlaczego rozważałem po stacyjce.

Ale zaraz, mówisz o poborze kamerki czy lusterka ?

Edytowane przez berater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o parametry ustrojstwa podanego w linku, czyli monitora na lusterko (Zasilanie DC 12v, Pobór mocy <7W)

O kamerce nic nie wspominałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wspominałem, ale Ty owszem. Dlatego dopytuję

 

Tak na oko kamera pobiera 0,5 A prądu co dla uproszczenia przekłada się na dzienne zużycie akumulatora na poziomie 10Ah.
Jeśli więc zdarza Ci się odstawiać samochód na dłużej niż tydzień to masz 100% szansy, że już go nie odpalisz bo kamera rozładuje cały akumulator (70Ah) lub przy rzadkich uruchomieniach samochodu (co kilka dni) będziesz się zastanawiał dlaczego dlaczego trudno startuje. Szczególnie się to uwydatni w okresie zimowym i w przypadku diesla.

 

 

W dalszym ciągu aktualne pozostaje pytanie. Po stacyjce czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest sens, po podłączeniu się do oświetlenia kabiny, by urządzenie to działało przez cały czas, nawet jak auto w garażu stoi przez tydzień. Trzeba było by zastosować jakiś włącznik czy przekaźnik sterowany impulsem, po stacyjce, który załączał by urządzenie. Kolejna sprawa to zestaw ma już swój bezpiecznik w okablowaniu, Dalszym problemem jest kłębek kabli z którym trzeba będzie zrobić porządek, ale to w podsufitce schować można. 

 

Zasiliłbym z oświetlenia, bo może się okazać, że wycieraczki zaczynają działać przy wrzuceniu wstecznego. :)

 

Po wrzuceniu wstecznego zacznie działać, o ile jest w aucie taka opcja, tylko wycieraczka na tylnej szybie, jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz brzydkich wyrażeń :) (jakiś "przekaźnik sterowany impulsem").

Nie zapominajcie, że rozmawiacie ze średnio rozgarniętym elektronicznie księgowym.

Proszę jak chłop krowie na miedzy:

1. Gdzie podłączyć ?
2. Czy zabezpieczać dodatkowo ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podłączysz nakładkę pod panel sterujący otwieraniem dachu? Zdaje się, że jest tam + po stacyjce.

Edytowane przez Erdol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz, o tym nie pomyślałem.

Poczekam, aż ktoś potwierdzi ten + po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz brzydkich wyrażeń :) (jakiś "przekaźnik sterowany impulsem").

Nie zapominajcie, że rozmawiacie ze średnio rozgarniętym elektronicznie księgowym.

Proszę jak chłop krowie na miedzy:

1. Gdzie podłączyć ?

2. Czy zabezpieczać dodatkowo ?

Sory za te brzydkie określenia, to faktycznie temat dla trochę już bardziej zaawansowanych.

Ad.1 przed czujnikiem zmierzchu lub deszczu a co do otwieranego dachu to wejdź do auta i spróbuj otworzyć bez przekręcania stacyjki a potem po pierwszym i drugim jej przekręceniu i będziesz wiedział kiedy napięcie zaczyna dochodzić, nie czekając aż  ktoś Ci to napisze-potwierdzi. Jeśli + będzie po stacyjce to śmiało możesz pod dach (będzie bezpieczniej dla elektroniki z czujnikami) się podpinać a przy okazji nadmiar kabli będziesz miał gdzie schować.

Ad.2 Pisałem w poprzednim poście że zestaw który kupiłeś ma w swym obiegu już bezpiecznik (taki jak do radia) więc nie ma potrzeby by dawać kolejny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za te brzydkie określenia, to faktycznie temat dla trochę już bardziej zaawansowanych.

Ad.1 przed czujnikiem zmierzchu lub deszczu a co do otwieranego dachu to wejdź do auta i spróbuj otworzyć bez przekręcania stacyjki a potem po pierwszym i drugim jej przekręceniu i będziesz wiedział kiedy napięcie zaczyna dochodzić, nie czekając aż  ktoś Ci to napisze-potwierdzi. Jeśli + będzie po stacyjce to śmiało możesz pod dach (będzie bezpieczniej dla elektroniki z czujnikami) się podpinać a przy okazji nadmiar kabli będziesz miał gdzie schować.

Ad.2 Pisałem w poprzednim poście że zestaw który kupiłeś ma w swym obiegu już bezpiecznik (taki jak do radia) więc nie ma potrzeby by dawać kolejny.

 

Ad. 1 - IMO tym sposobem nie da się stwierdzić na 100% czy w dachu jest "+" po stacyjce, ponieważ przełącznik sterowania dachem może ze względu na duży prąd włączać przekaźnik (znajdujący się gdzieś indziej) podający napięcie na silnik, więc w takiej sytuacji "+" byłby po stacyjce, ale na przełączniku (cienki kabelek  sterujący), a nie na uzwojeniu silnika (gruby kabel zasilający), a wtedy kamerka działałaby jedynie przy otwieraniu/zamykaniu dachu. Trzeba by zerknąć na schemat serwisowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pier.....niczę. Nie ogarnę tego chyba.

Zerkać to ja sobie mogę na młode laski :dribble: rozkwitające na warszawskich ulicach wiosną, a nie na schematy.

A zresztą, w moim wieku, nie pamiętam już co można robić ani z jednym ani drugim ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 - IMO tym sposobem nie da się stwierdzić na 100% czy w dachu jest "+" po stacyjce, ponieważ przełącznik sterowania dachem może ze względu na duży prąd włączać przekaźnik (znajdujący się gdzieś indziej) podający napięcie na silnik, więc w takiej sytuacji "+" byłby po stacyjce, ale na przełączniku (cienki kabelek  sterujący), a nie na uzwojeniu silnika (gruby kabel zasilający), a wtedy kamerka działałaby jedynie przy otwieraniu/zamykaniu dachu. Trzeba by zerknąć na schemat serwisowy.

Zgadza się, wyszedłem z prostego założenia że sterownik jest w dachu, ale tu masz rację całkowitą, było by zbyt prosto. Rzecz wymaga sprawdzenia. Bo jeśli nie ma w dachu to po kabelku, po kabelku i się znajdzie. Ale to prościej już i bez kombinacji żadnych przewody jak pisałem wcześniej osobne puścić i urządzenie podłączyć.

 

Zerkać to ja sobie mogę na młode laski :dribble: rozkwitające na warszawskich ulicach wiosną, a nie na schematy.

A zresztą, w moim wieku, nie pamiętam już co można robić ani z jednym ani drugim ;) .

Trochę więcej wiary w siebie kolego, oby na laski, jeśli nie masz podzielności uwagi, w czasie jazdy nie patrz. Widziałem na własne oczy przypadek gdzie chodnikiem szły nie dość że bardzo ładne to do tego niesamowicie zgrabne dziewczyny. Facet w dużym fiacie otworzył drzwi kierowcy by wysiąść z auta, ale zapatrzył się na nie i siedząc w aucie odprowadzał je wzrokiem. Ulicą jechał chłopak rowerem i tez gapił się na te laski. W efekcie, braku podzielności uwagi o której pisałem, przywalił w te otwarte drzwi Fiata. Chłopak spadł z roweru, facet z auta wydarł się na niego że nie patrzy jak jedzie a na to chłopak. A widziałeś pan te d..y właśnie na nie patrzyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie rzeczy podłącza się pod kostkę radiową i wyszukuje multimetrem lub próbówką 12v po włączeniu stacyjki. Ten LCD nie pobiera żadnego dużego prądu. Można dać bezpiecznik przelotowy blisko wpięcia ale musu nie ma. Tak się robi i ja też tak mam. Kabelki można łatwo przeciągać do luterka wtedy albo po kokpicie i górą po słupku do góry. Hint. Kabelek kup jakiś 1mm2 bo reszta łatwo się urywa, przeciera i co ważne przylutuj porządnie bez szybkozłączek.

 

Minus próbówki albo multimetru na masę auta czyli do czystego metalu (karoseria) a plus multi lub próbówki dajesz do kostki (nastawiasz multimetr na napięcie 20v i włączasz wyłączasz stacyjkę. Jak się pojawi napięcie 12v to jest Twój kabelek i do niego się wpinasz.

 

 

jak wyjąć radio: http://baustralianxtrail.runboard.com/t131572

 

 

tu masz rozpiskę kostki

 

https://www.google.pl/search?q=pinout+x-trail+t31&biw=1661&bih=982&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIr8P4pcSSxgIVKcNyCh1CxwS9#imgrc=itYId31HABP-9M%253A%3BdbPQWidHZAznoM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tunezmart.com%252Fshop%252Fimages%252Fproduct_images%252FNU01%252FNU01-ISO.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fbaustralianxtrail.runboard.com%252Ft131657%3B778%3B779

 

interesuje Cie R i U

 

tu masz bezpiecznik

http://allegro.pl/oprawa-bezpiecznika-samochodowego-na-kabel-nozowy-i5191147601.html

 

 

 

tu masz kabelek:

http://allegro.pl/przewod-elektryczny-1-zylowy-lgy-1x1mm2-i5132367158.html

 

 

koniecznie lutuj

 

czas działania tego sprzętu obliczam na 10 miesięcy.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś napisać, że Ty takie rzeczy podłączasz pod kostkę radiową, a nie że się podłącza. Jakbyś śledził temat czy obejrzał sprzęt który kolega chce podłączyć to dowiedziałbyś się że tam już jest bezpiecznik rurkowy na przewodzie zasilającym. Kabelki fajne kolorowe nie pomylą się. Tylko po co do tego wszystkiego rozbierać kokpit i wyjmując radio. Kolega prosił o proste rozwiązania przecież. tym bardziej, że taką krótka żywotność dajesz temu sprzętowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś napisać, że Ty takie rzeczy podłączasz pod kostkę radiową, a nie że się podłącza. Jakbyś śledził temat czy obejrzał sprzęt który kolega chce podłączyć to dowiedziałbyś się że tam już jest bezpiecznik rurkowy na przewodzie zasilającym. Kabelki fajne kolorowe nie pomylą się. Tylko po co do tego wszystkiego rozbierać kokpit i wyjmując radio. Kolega prosił o proste rozwiązania przecież. tym bardziej, że taką krótka żywotność dajesz temu sprzętowi.

Takie rzeczy podłącza się pod kostkę radia. Rozbiórka nie jest żadnym problemem. Trwa 10 minut. Lepszy jest bezpiecznik samochodowy płytkowy. W razie jak będzie rurkowy zwierał to u mnie na wiosce go nie dostaniesz (albo w trasie). Sprzęt będzie chodził krótko. Doświadczenie przemawia przeze mnie.

 

Można też dać od akumulatora plus (taki jak do wzmacniacza) nieco grubszy albo nawet gruby 6GA 10mm2 i traktować to jak linię urządzeń dodatkowych na przyszłość i się do niego wbijać. Ja tak mam.

 

oczywiście ja polecam nowe radio 2 din, które zastąpi ten LCD.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wydaje się że najbezpieczniej będzie podłączyć się do oświetlenia które z natury zabezpieczone jest bezpiecznikiem.
 
Ale mam do tego rozwiązania jedną uwagę. 
Tak na oko kamera pobiera 0,5 A prądu co dla uproszczenia przekłada się na dzienne zużycie akumulatora na poziomie 10Ah.
Jeśli więc zdarza Ci się odstawiać samochód na dłużej niż tydzień to masz 100% szansy, że już go nie odpalisz bo kamera rozładuje cały akumulator (70Ah) lub przy rzadkich uruchomieniach samochodu (co kilka dni) będziesz się zastanawiał dlaczego dlaczego trudno startuje. Szczególnie się to uwydatni w okresie zimowym i w przypadku diesla.

 

Zasilanie oświetlenia jest wyłączane automatycznie po 15 min, właśnie w celu ochrony aku przed zapominalskim właścicielem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepło, ciepło. Coraz bliżej końcowej konkluzji.

 

Kolejna wątpliwość "fachowca".

Czy takie lusterko obciąża pełną mocą instalację cały czas, czy tylko podczas wyświetlania obrazu z kamerki ?

Edytowane przez berater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie oświetlenia jest wyłączane automatycznie po 15 min, właśnie w celu ochrony aku przed zapominalskim właścicielem.

 

Być może tak jest w T31.

W T30 zasilanie w oświetleniu jest cały czas, bo używam go właśnie do zasilania kamery.

Ponieważ nie posiadam T31 to już się więcej nie wypowiadam w wątku, bo zacząłbym teoretyzować, czego nie chce robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...