Bayes Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Uszanowanie wszystkim, Jakiś czas temu, praktycznie za darmo stałem się posiadaczem Nissana Terrano I 2.7TD z 1992 w stanie "dalekim od ideału". Nie jest to mój jedyny pojazd, ani nawet drugi, zatem traktuję go raczej jako w kategoriach rozrywkowych - jako kostkę Rubika lub pudełko z puzzlami, aby się "odchamić" po pracy, dłubiąc sobie cośtam w garażu, bo lubię. Nie chodzi o to żeby złapać króliczka, ale by gonić go, jak mawiał wieszcz. Aktualna łamigłówka polega na przywróceniu pełnej mocy, ponieważ samochód nie wkręca się powyżej 1500 obrotów, zerowe ciśnienie w kolektorze dolotowym. Dymi na szaro, oleju nie pali ani grama, za to paliwa spala jakieś 25 litrów na 100. Poprzedni właściciel był kreatywnym mechanikiem z zamiłowania, niestety w parze z zapałem do pracy nie zawsze szły dobre pomysły. Oryginalny filtr paliwa został zamieniony filtrem od bliżej nieokreślonego urządzenia. Dość powiedzieć, że z "nieokreślonego" filtra wychodzą cztery króćce. dwa na wejściu, dwa na wyjściu. Problem z tym, że wejścia do filtra zostały zaślepione zaś sam filtr został wpięty w układ paliwowy "wyjściami". Oprócz tego na powrocie paliwa do zbiornika (?) została zamontowana pompka paliwa, kierunkiem przepływu w stronę pompy wtryskowej. Postarałem się o mocowanie filtra paliwa od Terrano II wraz z pompką i - w bonusie - z grzałką, nowy filtr paliwa, udało się toto zamontować do nadwozia, teraz tylko pytanie -- jak to prawidłowo podłączyć? 1. czy króciec zasilający pompę to cienki króciec wychodzący z "pierścienia" w który wkręca się elektrozawór odcinający paliwo po wyłączeniu zapłonu, czy może 2. jest to gruby króciec biegnący "bezpośrednio" od strony kadłuba silnika do śruby z filtrem siatkowym?3. jest jakiś sposób, żeby rozpoznać, który z sztywnych przewodów jest zasilającym, a który powrotem, czy nie ma różnicy? 4. jak Waszym zdaniem najlepiej sprawdzić szczelność przewodów biegnących do zbiornika, nie smakując paliwa? Dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Na filtrze powinna być strzałka, celowo piszę "powinna" ... gdyby była, nie miałbyś bólu głowy z podłączeniem spróbuj wrzucić zdjęcie ... a może któryś z "traktorzystów" dysponuje takowym, tak byłoby najprościej Masz w okolicy paru ziomków; @Hasan_ciach i @Badger ... pewnie nie odmówią pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayes Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Podłączenie od strony filtra nie stanowi problemu. Pytanie jest o podłączenie od strony pompy wtryskowej i przewodów sztywnych biegnących do zbiornika. A raczej weryfikację, czy to zastałem, to było prawidłowe podłączenie czy też poprzednik coś namieszał. Niestety instrukcje serwisowe jakie udało mi się znaleźć w sieci nie dają odpowiedzi na to pytanie. Edytowane 15 Czerwca 2015 przez Bayes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Jak tylko będę mógł to pewnie, że pomogę U mnie ten sam silnik, wiec jest do czego porownac, moge Ci zdjęć porobić, bo moj jeszcze nie jezdzi, albo i pomoc popodlaczac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Kuba, telepatycznie Cię przyciągnąłem Bayes, już po wszystkim nie zapomnij wcisnąć mu "zielonej szczałki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Lemmy, następnym razem zadzwoń, czy coś, a nie jakieś głosy mnie nękają . Właśnie ide do garażu to wieczorkiem Bayes bedziesz miał zdjęcia wszystkiego Tylko u mnie z tego trojniczka co odchodzi idzie jeszcze na webasto. I z tego co zaobserwowalem a noe widac pewnie na zdjęciach powrot idzie do tego przylacza, ktore jest wyzej na pompie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayes Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Popełniłem pomoc naukową: Aktualnie filtr paliwa podpięty jest pod króciec 1, a to, co biorę za powrót paliwa do zbiornika, pod króciec 2. Prawidłowo? Poprawcie też proszę jeśli się mylę: - 2.7TD nie ma pompy paliwa w zbiorniku - pompę odpowietrza się w taki sposób, że jedna osoba kręci rozrusznikiem, a druga odkręca po kolei przewody ciśnieniowe na wtryskach - układ doprowadzenia paliwa odpowietrza się, wypełniając filtr i wszelkie węże paliwem pod korek, a następnie pompuje się pompką na filtrze, gdy druga osoba kręci rozrusznikiem - nieszczelność w układzie (zapowietrzenie) może powodować objawy jak wyżej - nie wkręcanie się w obroty, dymienie, ale zapalanie od strzała - zapowietrzenie pompy to problemy z uruchomieniem silnika I jeszcze jedno - szukałem tego mitycznego sitka pod śrubą na pompie i chyba ktoś się go pozbył wcześniej, bo mimo dłubania drutem nic nie znalazłem. Ma ktoś zdjęcie, jak to wygląda? Który z zaworów (A czy B ) jest "przelewowy" a który to "gaszak"? Edytowane 15 Czerwca 2015 przez Bayes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Przyjrze sie jutro dokładniej ale wydaje mi się u mnie 1 byla pod powrót podpięta, ale pewności nie mam, sprawdze i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayes Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) No i pięknie, dzięki fotom Badgera przynajmniej kwestia który przewód sztywny jest od powrotu (z prawej), a który od zasilania (z lewej) jest rozwiązana Badger, co to za trójnik na wężu od powrotu, przed filtrem, u Ciebie? Możesz też sprawdzić, czy masz w okolicach prawego reflektora (od strony pasażera) dwie sześciopinowe wtyczki żeńskie złączone za pomocą mostka z czerwonym przewodem? Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Bayes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Od tego trojniczka na webasto idzie paliwo u mnie. Sprawdze i wieczorem dam znać Wiec tak jak mowilem, powrot mam wpięty pod 1 a zasilanie pompy pod 2, przynajmniej tak mi się wydaje, bo powrót na pewno jest wpięty wyżej. Nie znalazłem sześciopinowych kostek spiętych mostkiem, ale ja tam u siebie rzeźbiłem, możliwe, ze kiedyś były, bo u siebie mam przerobione troche, poszukam jeszcze w garażu, bo wszystko co wyciąłem gdzieś tam leży Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Badger1s 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayes Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Jakby Ci się udało zrobić zdjęcie tych węży przy pompie to byłbym zobowiązany (i udało by się wtedy na 100% dowiedzieć jak one są połączone). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Tam bardzo cięzki dostep, zeby zdjecie zrobic, bo juz probowalem od razu, zale moze od dolu sie uda, czy cos, ale to dopiero jutro po robocie Ci zrobie i podesle Bo z tych co probowalem, to mam takie cos. Ten bardziej po prawej to powrót. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayes Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udało się przywrócić pełną (?) moc. Samochód wkręca się na obroty, turbina ładuje niecały 1 bar, wszystko pięknie chodzi. Nie udało by się to bez pomocy Badgera, za co bardzo mu dziękuję, bo od samego początku przewody były podłączone odwrotnie - powót paliwa podpięty był do króćca ssącego pompy, a właściwy przewód zasilający z filtrem - do króćca przelewowego. Jak próbowałem zlokalizować usterkę poprzez uruchomienie samochodu "na bańce" to siłą rzeczy podpiąłem ją tam, gdzie filtr. Nie mogłem wiedzieć, bo skąd, że to nie jest krócieć ssący. Badger potwierdził moje wątpliwości i tak, po poprawieniu połączeń, udało się zlokalizować nieszczelności i je usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Dobrze, że się udało Na pocieszenie powiem Ci, że to wcale nie taki odosobniony przypadek ... były podobne problemy przy silnikach benzynowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Niecały bar to dobrze fabrycznie było bodaj 0,7 albo 0,8 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.