camello Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 A jest teraz jakas różnica w odglosie pracy silnika jak sobie pracuje na wolnych obrotach, że jest ciszej itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Ode mnie zielony "+" poleciał na konto @miramar - za rzeczowy opis zakończenia sytuacji /awarii. Gdyby wszyscy tak robili - tematów byłoby o połowę mniej! Brawo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miramar Opublikowano 6 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 A jest teraz jakas różnica w odglosie pracy silnika jak sobie pracuje na wolnych obrotach, że jest ciszej itp? Nie, tutaj absolutnie nic się nie zmieniło. Jak tylko napisaliście mi o luzach zaworowych to zacząłem sobie trochę o tym czytać. I fakt, jednym z najczęstszych objawów jest właśnie klekot na wolnych obrotach, ale okazało się, że nie tylko. Zresztą taki tekst znalazłem: Najczęściej występujące objawy nieszczelności zaworów to: 1. Przy całkowicie sprawnym układzie zapłonowym i prawidłowo ustawionym zapłonie „strzały w gaźniku” lub w kolektorze ssącym silnika wysokoprężnego oraz, przy dużym zużyciu zaworu i gniazda – pojawianie się spalin w układzie ssącym silnika. 2. Charakterystyczny odgłos, słyszalny wyraźnie w układzie wydechowym, a przy bardzo zużytych zaworach wydechowych także sączenie się niedopalonego paliwa z rury wydechowej oraz - w silniku benzynowym - zapalanie się co jakiś czas resztek paliwa w tłumikach. 3. Bardzo silne rozgrzewanie się kolektora wydechowego i rury, łączącej go z pierwszym tłumikiem. 4. „Kłapanie zaworów” wyraźnie słyszane przy pracy na wolnych obrotach, świadczące o zbyt dużych luzach zaworowych, wynikających ze zużycia trzonków zaworów, krzywek i popychaczy rozrządu. Po zauważeniu choćby jednego z powyższych objawów trzeba dokonać pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Niższe ciśnienie, niż nominalne, może świadczyć także albo o niepełnym otwieraniu się zaworów ssących, albo o dużym zużyciu grupy tłok - pierścienie - cylinder. Dlatego ostateczne zdiagnozowanie usterki może nastąpić dopiero po sprawdzeniu prawidłowości regulacji zaworów. Prawdopodobnie to zależy jakie zawory są rozregulowane. U mnie to były - tak jak napisałem powyżej - zawory wylotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Ode mnie również + za wyjaśnienie. I tylko dodam od siebie, że luz na wydechowy zaworach zmniejsza się z powodu za ubogiej mieszanki. Winna źle wyregulowana instalacja lpg lub/i niedomagające wtryski/reduktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.