Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stale działające sprzęgło wiskotyczne 4.0


WIWAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
W dniu 14.09.2017 o 20:55, sq9mcs napisał:

Badziewne wisko założyłeś. U mnie tylko na początku pracuje później cisza.

Witam. Nadal mam kłopot z wiskozą teraz działa non stop, wymieniana była już dwa razy termostat rownież ale bez skutku teraz mam włożony oryginalny OEM i wiatrak nadal zasuwał jak opętany. Jakie mogą być jeszcze przyczyny takiego zachowania viskozy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone sprzęgło (zasprzęglone na "sztywno" = np. uszkodzony bimetal), olej lub układ jego sterowania. Wiatrak sprawnej wiskozy na zimnym silniku ma lekko obracać się, natomiast na gorącym obracać się z oporem - w obu przypadkach silnik wyłączony i kluczyk stacyjki w kieszeni (wiatrak obracać najlepiej jakimś narzędziem). Ponadto obroty sprawnej wiskozy są niezależne od obrotów silnika (przegazowanie silnika nie zwiększa obrotów wiatraka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, polo32 napisał:

Uszkodzone sprzęgło (zasprzęglone na "sztywno" = np. uszkodzony bimetal), olej lub układ jego sterowania. Wiatrak sprawnej wiskozy na zimnym silniku ma lekko obracać się, natomiast na gorącym obracać się z oporem - w obu przypadkach silnik wyłączony i kluczyk stacyjki w kieszeni (wiatrak obracać najlepiej jakimś narzędziem). Ponadto obroty sprawnej wiskozy są niezależne od obrotów silnika (przegazowanie silnika nie zwiększa obrotów wiatraka).

Czyli sądzisz że trzy nowe sprzęgła były uszkodzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Podałem sposób sprawdzania wiskozy (trzeciego nie podam na ogólnym forum ze względów bezpieczeństwa). Nawet sposób magazynowania (położenia) ma wpływ na jej trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, polo32 napisał:

Nie wiem. Podałem sposób sprawdzania wiskozy (trzeciego nie podam na ogólnym forum ze względów bezpieczeństwa). Nawet sposób magazynowania (położenia) ma wpływ na jej trwałość.

Na zimnym silniku swobodnie obracam wiatrakiem, więc nowa wiskoza jest ok. Zauważyłem że wiatrak jest delikatnie wyszczerbiony, czy to może mieć jakiś wpływ na pracę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego - widocznie ktoś nieumiejętnie dokręcał nakrętę wiskozy :) .Na zimnym OK (olej spłynął), a jak na rozgrzanym? Wiatrak stawia opór, przegazowanie ma wpływ na obroty wiskozy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2019 o 16:54, polo32 napisał:

Żadnego - widocznie ktoś nieumiejętnie dokręcał nakrętę wiskozy :) .Na zimnym OK (olej spłynął), a jak na rozgrzanym? Wiatrak stawia opór, przegazowanie ma wpływ na obroty wiskozy?

Na rozgrzanym silniku wiatrak również nie stawia większych oporów. Przy przegazowaniu wiatrak również mocno przyspiesza. Byłem już u trzech mechaników i żaden nie może sobie z tą sytuacją poradzić. Szum wiskozy jest irytujący, wystarczy lekko dodać gazu i robię hałas jak ciągnik siodłowy. Zastanawiam się nad wyjęciem wiskozy i zamontowanie elektrycznego wiatraka od Murano, czy to jest trudny zabieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...