Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Stale działające sprzęgło wiskotyczne 4.0


WIWAN
 Share

Recommended Posts

Witam mam problem po wymianie wiskozy. Ciągle pracuje, w aucie słychać tylko wiatrak wisko. Co może być przyczyną?

Link to comment
Share on other sites

Badziewne wisko założyłeś. U mnie tylko na początku pracuje później cisza.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
W dniu 14.09.2017 o 20:55, sq9mcs napisał:

Badziewne wisko założyłeś. U mnie tylko na początku pracuje później cisza.

Witam. Nadal mam kłopot z wiskozą teraz działa non stop, wymieniana była już dwa razy termostat rownież ale bez skutku teraz mam włożony oryginalny OEM i wiatrak nadal zasuwał jak opętany. Jakie mogą być jeszcze przyczyny takiego zachowania viskozy?

Link to comment
Share on other sites

Uszkodzone sprzęgło (zasprzęglone na "sztywno" = np. uszkodzony bimetal), olej lub układ jego sterowania. Wiatrak sprawnej wiskozy na zimnym silniku ma lekko obracać się, natomiast na gorącym obracać się z oporem - w obu przypadkach silnik wyłączony i kluczyk stacyjki w kieszeni (wiatrak obracać najlepiej jakimś narzędziem). Ponadto obroty sprawnej wiskozy są niezależne od obrotów silnika (przegazowanie silnika nie zwiększa obrotów wiatraka).

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, polo32 napisał:

Uszkodzone sprzęgło (zasprzęglone na "sztywno" = np. uszkodzony bimetal), olej lub układ jego sterowania. Wiatrak sprawnej wiskozy na zimnym silniku ma lekko obracać się, natomiast na gorącym obracać się z oporem - w obu przypadkach silnik wyłączony i kluczyk stacyjki w kieszeni (wiatrak obracać najlepiej jakimś narzędziem). Ponadto obroty sprawnej wiskozy są niezależne od obrotów silnika (przegazowanie silnika nie zwiększa obrotów wiatraka).

Czyli sądzisz że trzy nowe sprzęgła były uszkodzone?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem. Podałem sposób sprawdzania wiskozy (trzeciego nie podam na ogólnym forum ze względów bezpieczeństwa). Nawet sposób magazynowania (położenia) ma wpływ na jej trwałość.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, polo32 napisał:

Nie wiem. Podałem sposób sprawdzania wiskozy (trzeciego nie podam na ogólnym forum ze względów bezpieczeństwa). Nawet sposób magazynowania (położenia) ma wpływ na jej trwałość.

Na zimnym silniku swobodnie obracam wiatrakiem, więc nowa wiskoza jest ok. Zauważyłem że wiatrak jest delikatnie wyszczerbiony, czy to może mieć jakiś wpływ na pracę?

Link to comment
Share on other sites

Żadnego - widocznie ktoś nieumiejętnie dokręcał nakrętę wiskozy :) .Na zimnym OK (olej spłynął), a jak na rozgrzanym? Wiatrak stawia opór, przegazowanie ma wpływ na obroty wiskozy?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.01.2019 o 16:54, polo32 napisał:

Żadnego - widocznie ktoś nieumiejętnie dokręcał nakrętę wiskozy :) .Na zimnym OK (olej spłynął), a jak na rozgrzanym? Wiatrak stawia opór, przegazowanie ma wpływ na obroty wiskozy?

Na rozgrzanym silniku wiatrak również nie stawia większych oporów. Przy przegazowaniu wiatrak również mocno przyspiesza. Byłem już u trzech mechaników i żaden nie może sobie z tą sytuacją poradzić. Szum wiskozy jest irytujący, wystarczy lekko dodać gazu i robię hałas jak ciągnik siodłowy. Zastanawiam się nad wyjęciem wiskozy i zamontowanie elektrycznego wiatraka od Murano, czy to jest trudny zabieg?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam,

mam podobny problem, czy udało się rozwiązać zagadkę wiskozy?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...