Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 proszę o pomoc w naprawie - szyba, podnośnik w tylnych drzwiach


neuroraider

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Koledzy, z satysfakcją przejechałem naszą Primerą P12 1.9dci ponad 8000 km. Kilka dni temu odkryłem, że zamek centralny w przednich drzwiach od strony kierowcy nie zamyka się z pilota ani od wewnątrz ale otwiera bez problemu. Usterka do obejścia bo nie mam czasu w tej chwili - zamykam z kluczyka. Jednak dziecko opuściło tylną szybę, która już nie chce się zamknąć. Przeszukałem tematy i  natrafiłem na jeden identyczny wpis gdzie winne było słabe połączenie kostki w przednich drzwiach pod włącznikami. Sprawdziłem u mnie i to nie ten przypadek. Zmierzyłem napięcie na kostce, która wchodzi do silniczka podnośnika i jest odpowiednie dla obu pozycji - otwierania i zamykania, słychać też cyknięcia przełączników przy próbie otwierania czy zamykania. Wychodzi, że winny jest silnik i tutaj mam pytania:


1. Czy i jak zamknąć tą szybę bez wymiany mechanizmu?


2. Ponieważ P12 jest mało chodliwym modelem to części są mega tanie i tak cały mechanizm wraz z silniczkiem bez problemu można kupić w cenie 10-20 zł. Czy trudna jest wymiana?


3. W sumie kontynuacja pkt 2 - obejrzałem jak to wygląda i chyba powinienem odkręcić szybę od mechanizmu ale jak i którędy ją wysunąć? Mechanizm jest mocowany na kilka śrub, które bez problemu odkręcę ale czy wyjmujemy go przez tą cienką górną szparę?


Proszę o sugestie jak to zrobić. Serdecznie dziękuję!


 


ps. boczek wypiąłem z mocowań a śruby znalazłem pod alupodobną nakładką klamki.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wyłamały się ślizgi linki (to problem z podnoszeniem szyby) oraz złamał się plastik podtrzymujący szybę (dla przypadku opadnięcia szyby): https://i-a.d-cd.net/56e0761s-960.jpg

Najlepiej kupić cały komplet z silniczkiem i z tymi nieszczęsnymi plastikami. Do wymiany potrzebna jest nitownica (wcześniej w starej prowadnicy rozwiercasz aluminiowe nity) - piszę na podstawie P11, ale w P12 jest podobnie (dochodzi blacha do odkręcenia).

Jeśli nie masz narzędzi (mając już kompletną prowadnicę), można skorzystać z porad:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31323-p12wp12-podnosnik-szyby/page-2 i udać się do warsztatu.

Plastik podtrzymujący szybę (jak na foto wyżej) najlepiej zastąpić trzymakiem z blachy (gwarancja dożywotnia:  http://kutno.lento.pl/klips-trzymak-uchwyt-podnozek-szyby-do,3492894.html - (można wykonać samemu = cena) :). Tym bardziej, że problem dotyka wielu modeli Nissana (nie tylko P11 czy P12).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Ślizgi całe, mocowania całe - nie działa silnik stąd wymiana na cały kompletny podnośnik wraz z silniczkiem. Komplet na Allegro 10-20 zł. Moje pytanie jak to wyjąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez analogię: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84606-jak-zdemontowac-klamke-p12/

Odkręcając trzymaki od prowadnicy uwalniasz szybę: 

 https://e.allegroimg.com/s512/01db16/33654005485aa9bb1d397ae50d7e

Jak chcesz wyjąć szybę, obracasz ją o 90i wyciągasz górą.

Przy montażu blachy - lekko dokręcaj śruby, aby nie przekręcić pseudogwintu w cienkich ściankach drzwi,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję Kolego! Zdam relację gdy tylko się dobiorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sprawa załatwiona. Poniesiony koszt 35 zł z wysyłką całego mechanizmu podnoszenia szyby razem z silniczkiem.

WYMIANA MECHANIZMU PODNOSZENIA SZYBY - TYLNE DRZWI. Całość zajęła mi ok. 60 minut jako osobie słabo zaznajomionej w technikaliach;) Potrzebny średni śrubokręt oraz zestaw nasadek o rozmiarze coś pomiędzy 9 a 11 z tego co pamiętam.

Czynności:

Aby zdjąć boczek drzwi, pod alu podobną osłona klamki znajdują się śruby, które należy odkręcić. Następnie pod sterowaniem szyby, które należy wyjąć, jest jeszcze jedna śruba. Podważając boczek dookoła wypinać z zapięć. Odczepić końcówkę zamka od środka. Boczek zdjęty.

Odkleić folię osłaniającą. Ja pozbyłem się jej na dobre, ponieważ silikon miejscami zrobił się twardy a miejscami dziwnie klejący jak guma do żucia.

[opcjonalnie ale nie koniecznie] Demontujemy głośnik, który trzyma się na 3 śrubach oraz wypinamy wtyczkę. Czynność u mnie po to aby mieć lepsze dojście do szyby. U mnie padło gdy była całkowicie schowana.

Odkręcić mocowanie szyby w dwóch punktach przy plastikach po jednej śrubie na plastik. Zależy od położenia szyby w jakiej pozostała - może sprawić problem ten bliżej zawiasów.

Szybę wyjąć, gdy będzie w drzwiach na dole z prowadnic i odstawić jakby w środku drzwi o 2-3 cm na bok. Nie wyciągamy ani nie obracamy szyby.

Odkręcamy kilka śrub, które trzymają szyny mechanizmu szyby oraz silniczek. Dodatkowo wypiąć wtyczkę z silniczka. Szyny wraz z cięgnami i silniczkiem są na tyle giętkie, że z łatwością wychodzą lewą dziurą drzwi od środka. 

Tą samą dziurą wkładamy nowy mechanizm i mocujemy go ponownie. Wkładamy w prowadnicę szybę - mechanizm z mocowaniami musi być na samym dole. Przykręcenie lewego mocowania ułatwia dziura wielkości 50gr. Aby ustawić mechanizm na odpowiedniej wysokości należy podpiąć elektrykę czyli silniczek oraz przycisk sterowania.

Potem z górki;) pozostaje wszystko razem ułożyć na miejscu czyli cięgno zamka, zapinamy boczek, przykręcamy, zatykamy zaślepkę klamki i gotowe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ostatnio przerabiałem temat wyłamanego/pękniętego plastikowego ślizgu w podnośniku drzwi kierowcy.  Efekt usterki był taki że szyba nierówno się podnosiła.
Niestety mój podnośnik ktoś już kiedyś wymienił na nieoryginalny KLOKKERHOLM 16701801 (w efekcie nie działa mi funkcja komfortu) więc plastikowe ślizgi mogą się różnić od tych montowanych w oryginalnym podnośniku szyby.
Naprawa polegała na wyłamaniu pękniętego prowadzenia, wyrównaniu powierzchni, dorobieniu metalowego prowadzenia i przykręceniu go dwiema śrubkami do plastikowego ślizgu.
Z perspektywy czasu najlepiej byłoby usunąć również drugie, nie uszkodzone prowadzenie i zrobić podwójne prowadzenie. Wtedy szyba podnosiłaby się idealnie (teraz delikatnie ucieka od pionu bo jak mniemam jest niewielka różnica szczeliny w elemencie metalowym i plastikowym). Może w przyszłym roku to poprawię. Na razie jest OK.   

ślizg przed naprawą.jpg

ślizg po naprawie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...