Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Górny sworzeń zwrotnicy- problem P10


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 mareq

mareq

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 309 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Siemiatycze/Białystok

Napisano 08 styczeń 2007, 16:49

Mam nastepujący problem. Po wymianie łożysk sworznia zwrotnicy okazało się że to nie wystarczy żeby skasować luz. Sam sworzeń jest już wybity za styku z dolnym łożyskiem. Przetoczyć tego za bardzo się nie da. Zastanawiam się co zrobić. Naspawać i oszlifować to tez nie tak łatwo bo luz jest rzędu 0,25 mm. Chyba trzeba będzie kupić zwrotnice używkę. Ciekawe ile zaśpiewają na szrocie. Co radzicie? I jeszcze jedno. Może lepiej kupić od p11. Zawsze to troche mniejszy przebieg. Nie wiecie czy się różnią??
  • 0

Reklama

#2 Gość_heineken72

Gość_heineken72
  • Goście

Napisano 08 styczeń 2007, 22:09

nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale domniemam że chodzi ci o luz poosiowy
czyli nie na czopie łozyska tylko góra-dół
Ja w poprzednim aucie po naprawie też stwierdziłem ze mam tam luz i przy kazdym zjeżdzaniu z kraweznika pukało
Najlepiej byłoby rozkrecic i dorobić podkładkę dystansową ... ale poszedłem troche na łatwizne i dorobiłem blaszkę w kształcie liteki U i wcisnąłem w szczelinę
ps.Tylko to musi byc twarda blacha ... ja dorobiłem z podkładek SKF do osiowania maszyn gr 0,35mm
  • 0

#3 mareq

mareq

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 309 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Siemiatycze/Białystok

Napisano 10 styczeń 2007, 11:10

niestety to byłoby zbyt proste. Poprzedni wlaściciel długo jeździł na wybitych łożyskach a efektem tego jest wybicie sworznia w miejscu styku z większym łożyskiem. Zwyczajnie w tym miejscu jego średnica się zmniejszyła. Ciężka sprawa.
  • 0

#4 Gość_heineken72

Gość_heineken72
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2007, 00:37

no to lipa troszkę ... kupić nowy..lub dłubanina...
można dać tokarzowi by zebrał z 1mm i dorobił i nabił tulejkę
ale tutaj dokładność jak w nasa..
mam tu takiego speca pod reką.. co by pewnie za flaszke to zrobił ale niestety odległość robi swoje :/
pozdr
  • 0

#5 mareq

mareq

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 309 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Siemiatycze/Białystok

Napisano 11 styczeń 2007, 11:23

tylko że raczej nie da sie tego sworznia obtoczyć bez wymontowania ze zwrotnicy a on jest wprasowany :/
  • 0

#6 Gość_heineken72

Gość_heineken72
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2007, 11:41

no kurde bez wymontowania sie nie da
na rysunku to ładnie widać
ps. rysunek kolegi ... a ... czerwona kreska nic nie oznacza

pozdr
Dołączona grafika
  • 0

#7 mareq

mareq

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 309 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Siemiatycze/Białystok

Napisano 13 styczeń 2007, 15:48

no tak. Pozostaje zakup drugiej zwrotnicy. Nie orientuje się nikt czy od p11 to jest to samo? pewnie na wieloklinie nie będzie pasować. A w p10 z różnymi silnikami wszystkie zwrotnice były takie same? Jakieś różnice w łożyskach kół...?


Problem rozwiązany. Znalazłem na szrocie zwrotnice. Rocznik 95, stan idealny a cena bardzo atrakcyjna 180zł. Wymieniłem i super. Koło mi się naprostowało ale zbieżność siadła. Wstępnie ustawiłem ale trzeba się wybrać do stacji obsługi.
A tak przy okazji może ktoś chce kupić nówkę łożysko przedniego koła?? Kupiłem i nie zakładałem bo okazało się że to nie łożysko było uszkodzone. Producent JC, faktura, pudełeczko itd. Za stówe oddam.
  • 0