Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[N16] Olej w skrzyni biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
105 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   drahma

drahma

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Model:N16 2,2 DI
  • Nr rejestracyjny:LUB

Napisano 16 grudzień 2009, 21:00

Mechanik nie ukrywał jaki olej dolewa, półsyntetyk, masz rację. Myślę że nie warto płacic w tym wypadku 200zł za syntetyk który zaleca nissan. Co do ceny to 580 za robote z łożyskami i olejem to myśle ze nie tak źle. Za 1000 kupiłbym używaną skrzynię w nie wiadomo jakim stanie, plus robota i mozliwe że łożyska a tak przynajmniej wiem co mam plus gwarancja.
  • 0

Reklama

#82 OFFLINE   majsterus

majsterus

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 500 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:za dużo ich...zdecydowanie za dużo...

Napisano 17 grudzień 2009, 21:01

kupiłem uzywkę za 1000zł - igiełka, zero szumu, spuściłem resztkę oleju....i...czysty....
tak więc + olej jakaś stówka
ż tym że moja była uszkodzona i nie opłacało sie naprawiać.

i za 1100 autko ładnie pomyka, montaż skrzyni to jak wbijanie noża w masło w tym modelu :D

Użytkownik majsterus edytował ten post 17 grudzień 2009, 21:01

  • 0

#83 Gość_tede1985

Gość_tede1985
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2010, 18:12

Witam
Panowie powiem szczerze, ze nieco mnie zamrtwiliscie tymi uszczelniaczami na półosi oraz możliwymi zuzytymi lozyskami mechanizmu roznicowego. Pisze o tym dlatego poniewaz od tydognia obserwuje w swojej skrzyni biegow takie dziwne stuki (najczesciej one wystepuja podczas postoju ruszajac lewarkiem na luzie prawo lewo). Czasami rowniez podczas wrzucania dwojki. Do tego dochodzi jeszcze taki dziwny pisk ( cos ala pasek plinowy tylko duzo ciszej) - to wystepuje podczas postoju i ruszania jak wrzuce na dwojke i pozniej trojke to pisk znika. Pojawie sie on zowu jak dojezdzam do skrzyzowania. MArtwi mnie to bo auto kupilem niedawno we wrzesniu. robilem mu przeglad ale ze skrzynia nic nie ruszalem (przebiej 150 tys.)
Teraz moje takie pytania czy to moze byc oznaka aby wymienic olej? Czy moze to sa wlasnie te ww rzeczy opisywane przez kolegow??
Pozdrawiam
  • 0

#84 OFFLINE   herson

herson

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1203 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa STM
  • Model:Almera 2,2 / B5FL 1,9

Napisano 26 styczeń 2010, 21:43

Podjedź do serwisu na kanał, zdejmą osłony silnika, wtedy przynajmniej będziesz mógł wykluczy uszczelniacz półosi.
  • 0

#85 OFFLINE   nunu85

nunu85

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 608 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz / Sopot
  • Model:n16, QG15 + stag4
  • Nr rejestracyjny:CGR

Napisano 01 luty 2010, 18:22

Witaj
Oryginalny nissanowski olej XZ 75W-80 jest fully synthetic (pełnym syntetykiem) o specyfikacji jakościowej GL-4. Zgodnie z zapisem w serwisówce (książce napraw) dla Almery N16 producent czyli Nissan zapisał, iż dopuszczalnym zamiennikiem dla oryginalnego oleju nissanowskiego jest olej syntetyczny 75W-90 o klasyfikacji jakościowej GL-4.


No ok. Niby wszystko jasne. Jedno tylko zaprząta mi głowę.
Sporo użytkowników w tym wątku napisało, że zalało Shell Trasaxle i ktoś nawet powiedział, że taki olej dostał w serwisie nissana.
A co to za olej?
Syntetyk- ok
75w90 - ok
gl4 - nie!

no więc jak, można zalać olej syntetyczny gl5? skoro nawet serwisy leją?
  • 0

#86 OFFLINE   danstan

danstan

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 525 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisano 01 luty 2010, 19:25

No ok. Niby wszystko jasne. Jedno tylko zaprząta mi głowę.
Sporo użytkowników w tym wątku napisało, że zalało Shell Trasaxle i ktoś nawet powiedział, że taki olej dostał w serwisie nissana.
A co to za olej?
Syntetyk- ok
75w90 - ok
gl4 - nie!

no więc jak, można zalać olej syntetyczny gl5? skoro nawet serwisy leją?

Witaj

Skrzynię zalać możesz czym tylko chcesz. To w końcu Twój samochód.
Pamiętaj tylko, że:
"Stosowanie oleju klasy API GL-5
w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować problemy z
utrudnioną zmiana biegów i prawidłową synchronizacją na skutek pojawiającej się korozji
chemicznej stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią
oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5."

A źródło tej "mądrości jest tutaj": :o
http://www.castrolpr...zekladniowe.pdf

Dziwisz się co leją w serwisach? Czy to ich auta? :angry:

Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy. :wave:
  • 0

#87 OFFLINE   kabi

kabi

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 209 postów

Napisano 02 luty 2010, 20:34

Witam
Panowie powiem szczerze, ze nieco mnie zamrtwiliscie tymi uszczelniaczami na półosi oraz możliwymi zuzytymi lozyskami mechanizmu roznicowego. Pisze o tym dlatego poniewaz od tydognia obserwuje w swojej skrzyni biegow takie dziwne stuki (najczesciej one wystepuja podczas postoju ruszajac lewarkiem na luzie prawo lewo). Czasami rowniez podczas wrzucania dwojki. Do tego dochodzi jeszcze taki dziwny pisk ( cos ala pasek plinowy tylko duzo ciszej) - to wystepuje podczas postoju i ruszania jak wrzuce na dwojke i pozniej trojke to pisk znika. Pojawie sie on zowu jak dojezdzam do skrzyzowania. MArtwi mnie to bo auto kupilem niedawno we wrzesniu. robilem mu przeglad ale ze skrzynia nic nie ruszalem (przebiej 150 tys.)
Teraz moje takie pytania czy to moze byc oznaka aby wymienic olej? Czy moze to sa wlasnie te ww rzeczy opisywane przez kolegow??
Pozdrawiam

Trochę masz daleko do Siedlec. Ale skontaktuj sie z Panem Dmowskim. Ja korzystałem z jego usług. Polecam
  • 0

#88 OFFLINE   aux84

aux84

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mazowieckie
  • Model:był: N16 1.8 QG18DE (przed FL), power by LPG; jest: Laguna II PH2 2.0GT

Napisano 18 lipiec 2010, 21:49

http://allegro.pl/it...l_warszawa.html

Czy taki olej do almery n16 1.8 2001 będzie ok?
Jak rozumiem, powinienem się zaopatrzyć w 3 litry?
Pzdr.
  • 0

#89 OFFLINE   Marcin_B

Marcin_B

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:N 16 FL Almera 1.5 dCi
  • Nr rejestracyjny:WSZ

Napisano 19 lipiec 2010, 12:37

http://allegro.pl/item1138591767_castrol_przekladniowy_75w90_taf_x_0_5_l_warszawa.html

Czy taki olej do almery n16 1.8 2001 będzie ok?
Jak rozumiem, powinienem się zaopatrzyć w 3 litry?
Pzdr.


Ja taki do swojej skrzyni zalałem w marcu (1,5 dci). Weszło go niecałe 2,5 litra (czyli 5 butelek). Pozdrawiam
  • 0

#90 OFFLINE   aux84

aux84

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mazowieckie
  • Model:był: N16 1.8 QG18DE (przed FL), power by LPG; jest: Laguna II PH2 2.0GT

Napisano 17 sierpień 2010, 10:33

Ja taki do swojej skrzyni zalałem w marcu (1,5 dci). Weszło go niecałe 2,5 litra (czyli 5 butelek). Pozdrawiam



Do 1.8 benzyny wchodzi dokładnie 2.7 litra- sprawdzone doświadczalnie :)
  • 0

#91 OFFLINE   csm

csm

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:N16 2.2 dCi

Napisano 04 wrzesień 2010, 19:31

Odświeżę trochę temat bo parę mylnych postów jest. Mianowicie do 6-cio biegowego 2.2 dCi wchodzi 3l oleju (sprawdzone empirycznie). ;)
  • 0

#92 OFFLINE   tix

tix

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Model:N16, 2,2 TDI
  • Nr rejestracyjny:WB

Napisano 08 grudzień 2010, 12:34

Witam.
Chciałbym się upewnić czy dobrze rozumuję, gdzie są śruby do zlewania i wlewania oleju, w Almerce 2.2 TDI.
Poniżej załączam zdjęcie skrzyni, i prosiłbym o potwierdzenie, bądź zaprzeczenie opisanej grafiki.
Jeśli się mylę to poprawimy zdjęcie, i załączymy poprawne. Na pewno pomoże to wielu innym forumowiczom :whistle:
Dołączona grafika
  • 0

#93 OFFLINE   mllodzian

mllodzian

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 201 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Radomsko / Łódź
  • Model:N16 2001r. 1.5i 90KM + lpg

Napisano 09 grudzień 2010, 09:34

z wyczytanych wyżej postów wynika jasno o jakiej specyfikacji olej lać. mam tylko pytanie czy opłaca się brać shella czy np valvoline będzie jakościowo porównywalny i za niższą cenę, bo 30 zeta za litr, np.
http://www.autochemi...90-GL-4-1L.html

co o tym myślicie?
  • 0

#94 OFFLINE   thk

thk

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 81 postów
  • Płeć:Nie ustawione
  • Model:Nissan Almera II N16 1.5 2002 5HB 66KW/90KM

Napisano 09 grudzień 2010, 14:03

z wyczytanych wyżej postów wynika jasno o jakiej specyfikacji olej lać. mam tylko pytanie czy opłaca się brać shella czy np valvoline będzie jakościowo porównywalny i za niższą cenę, bo 30 zeta za litr, np.
http://www.autochemi...90-GL-4-1L.html

co o tym myślicie?


Bardzo złe pytanie :P Od takich pytań mogą powstać wątki "bez końca..." i sensu :P Czy warto czy nie warto? Hmmm i jedna i druga firma robi "dobre" oleje. Jeśli spełniają wymagania i tu i tu? Przepłacać? Kupować "lepsze" wg. niektórych? Jak dla mnie lać Valvoline jaki trzeba, dobra marka, dobry olej (osobiście wykorzystuje silnikowy), i będzie taniej :D
  • 0

#95 OFFLINE   Kondziu

Kondziu

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Częstochowa
  • Model:N16

Napisano 09 grudzień 2010, 19:59

Kolego tix do spuszczania oleju w 2,2Di jest chyba ta śrubka z łbem sześciokątnym (na zdjęciu przy strzałce nr2) a ja lałem olej korkiem z gniazdem kwadratowym chyba 14. Oleju wchodzi prawie 5 litrów


mllodzian lej co tańsze byle by był zgodny ze specyfikacją

Użytkownik Kondziu edytował ten post 09 grudzień 2010, 20:01

  • 0

#96 OFFLINE   LWA

LWA

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:N16 & A32

Napisano 30 sierpień 2012, 08:55

Cześć wszystkim

Zbliża mi się powoli termin wymiany oleju w skrzyni biegów i niestety napotkałem mały dylemat odnośnie wyboru Firmy oleju do skrzyni w N16, silnik 1,5 benzyna (90 hp).

Nissan sugeruje w aby był to: Nissan XZ (co 60 tys km lub 5 lat)

Z tego co mi się udało rozszyfrować niniejszy symbol oznacza:
- lepkość 75w90
- tylko klasa API GL4 (nie multi tj. zgodność gl4/gl5,gl5+ itp – w przeciwnym razie może dojść do korozji chemicznej stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów)
- ful syntetyk

Problem jest taki iż jedyną firmą spełniającą powyższe parametry jest Valvoline.
Udało mi się znaleźć tylko 2x produkty z tej firmy.
  • Valvoline MaxLife MTF GL-4 75W90
  • VALVOLINE DURABLEND 75W90 75W-90 GL-4

Pozostałe koncerny posiadają w swojej palecie oleje o zunifikowanej klasie (gl4/gl5 itp), co niestety dla starszych samochodów nie jest wskazane. (co najgorsza nie znalazłem nic z gamy Motul’a L)
Czy ktoś może polecić jeszcze inne, warte uwagi produkty, którymi można bezpiecznie zalać skrzynie i mieć spokój na kolejne 5 lat?

Dzięki z góry :D
  • 0

#97 OFFLINE   csm

csm

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:N16 2.2 dCi

Napisano 30 sierpień 2012, 20:17

Nie jest tak, ze mozna bez obaw lac olej spelniajacy GL4 i GL5 jednoczesnie? Skad wiedza, ze oleje "multi" skutkuja tym, o czym piszesz?
  • 0

#98 OFFLINE   LWA

LWA

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:N16 & A32

Napisano 01 wrzesień 2012, 02:47

Chcąc rozwiązać problem, przeważnie staram się zaznajomić z obecnie umieszczonymi informacjami, poglądami, opiniami etc,
aby nie pisać na tzw. "cwaniaka" (tj. proszę mi wszystko napisać w poście to ja sobie poczytam... <LOL>).

Wszystkie inf znalazłem na naszym forum oraz u wujku Google (fraza; "almera/n16 olej do skrzyni").

Zbierając w całość powyższe informacje (mam nadzieje że są prawidłowe),
dochodzę do wniosku iż nie mogę znaleźć właściwego oleju. :(

Wracając do samej klas oleju, to wydaję mi się że jeżeli u producentów nadal istnieje olej o wyłącznej klasie GL4, co pozwala dojść do wniosku, iż pewne skrzynie jednak nie akceptują uniwersalnych olei.

Olej w skrzyni wymienia się dość rzadko, dlatego też moim zdaniem skrzynia powinna być zalana w miarę możliwości olejem o jak najlepszych parametrach.

Nurtuję mnie teraz problem czy Valvoline produkuje dobre oleje? (nigdy nie słyszałem o tej firmie).
Czy może warto zalać skrzynię czymś lepszym.
Nie wiem..., dlatego się radzę :D

Pozdrawiam
  • 0

#99 OFFLINE   gaco12

gaco12

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LBN
  • Model:Almera N16 TEKNA 1,8
  • Nr rejestracyjny:LU

Napisano 01 wrzesień 2012, 19:47

Witam.
Ostatnio wymieniłem olej w skrzyni i skrzynia biegów teraz pieknie chodzi, biegi tak lekko chodza az miło.
Teraz skrzynia wogóle nie chaczy przedtem miałem z tym problem.
  • 0

#100 OFFLINE   csm

csm

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:N16 2.2 dCi

Napisano 02 wrzesień 2012, 09:46

Z tego co dokladnie wertowalem forum/google przed wymiana, to GL4/GL5 mozna lac. Wazne np. zeby nie lac samego GL5. Ja zalalem jakies 30 tys. temu pelny syntetyk Mobil Mobilube1 SHC 75W-90 GL-4/GL-5. W aso tez leja GL-4/GL-5, a z tego co w jakims poscie kiedys widzialem, slynny magik od skrzyn z Siedlec leje jeszcze calkiem inne oleje.

Co do Valvoline, to sa to bdb oleje. Polowa forum (w tym ja) jezdzi na oleju maxlife z ich gamy. :) Tyle, ze oleje, ktore podales to polsyntetyki. Do naszych skrzyn maja isc pelne syntetyki. Jedynym pelnym syntetykiem do skrzyn wg. oficjalnej strony Valvoline jest SynPower:
http://www.valvoline...r_gear_oil.html

( tu opis dostepnych u Valvoline przekladniowych olejow: http://www.valvoline...ekladniowe.html )

Jak znam zycie, ma zapewne kosmiczna cene, a i tak nie spelnia Twoich kryteriow, bo jest GL-3/4/5. Polecam zalac po prostu pelny syntetyk 75W-90 GL-4/GL-5 innej, tanszej marki, np. Mobila, bo pelnego syntetyka w Twoich kryteriach (wylacznie GL-4) i tak nie znajdziesz. :)

Użytkownik csm edytował ten post 02 wrzesień 2012, 10:15

  • 0