Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Awaria tylnego napędu T31


Gość X_S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zawiała tak pewna drogę powiatowa asfaltowa i śniegu było z 0,5 m

a ja myślałem ze to pokonam

Zawiesiłem sie na śniegu a kołka kręciły sie w miejscu

Niestety w takiej sytuacji wyszły pewne mankamenty

- przy zmianach z D - R były przytaczane huki

robiłem to powoli i z czasem przycichały

- koła na 4awd lock kręciły s tylko po jednym na osi (ale czasami 4 )

 

Bardzo jest to niepokojące :(

 

Będę wymieniał olej po dotarciu przy 3000km to pogadam z serwisem

 

Ostatecznie wyciągnął mnie rolkim traktorem

 

Pozdrawiam

Piotr

 

 

Czesc.

 

Huki, jak huki, ale koła po jednym na osi to raczej nie jestem zaskoczony. X-trail to przecież nie jest auto terenowe i nie ma blokady dyfra na osi. Ani na przedniej, ani na tylnej. A tylko taka blokada powoduje, że koła kręcą się po równo nawet, jak jedno się ślizga. Teoretycznie jest jakaś taka proteza w oparciu o ABS, która ma hamować koło, które się ślizga, jeśli drugie w osi się nie kręci, ale po pierwsze zapięcie LOCK nie ma tu nic do rzeczy (bo to działa tylko na dyfer międzyosiowy), a po drugie to taki mechanizm w x-trailu jest raczej gorszej jakości, niż w Touaregu, czy podobnej klasy autach. I zależy od tego, jak bardzo się hamulce zgrzeją, bo potem się wyłączy. Tak, jak asystent zjazdu, który podobnie działa. Generalnie nie ma się raczej co spodziewać jakichś szczególnych własności w bardziej wymagającym terenie.

Poza tym do zasuwania po śniegu przydałyby się dobre opony. I to raczej nie zwykłe zimówki, ale jakieś lepszejsze terenowe. Albo łańcuchy na kółka. W końcu poważną zimę mamy :)

 

pzdr.,

M.

Edytowane przez nbx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.

 

Huki, jak huki, ale koła po jednym na osi to raczej nie jestem zaskoczony. X-trail to przecież nie jest auto terenowe i nie ma blokady dyfra na osi. Ani na przedniej, ani na tylnej. A tylko taka blokada powoduje, że koła kręcą się po równo nawet, jak jedno się ślizga. Teoretycznie jest jakaś taka proteza w oparciu o ABS, która ma hamować koło, które się ślizga, jeśli drugie w osi się nie kręci, ale po pierwsze zapięcie LOCK nie ma tu nic do rzeczy (bo to działa tylko na dyfer międzyosiowy), a po drugie to taki mechanizm w x-trailu jest raczej gorszej jakości, niż w Touaregu, czy podobnej klasy autach. I zależy od tego, jak bardzo się hamulce zgrzeją, bo potem się wyłączy. Tak, jak asystent zjazdu, który podobnie działa. Generalnie nie ma się raczej co spodziewać jakichś szczególnych własności w bardziej wymagającym terenie.

 

pzdr.,

M.

całkowicie się zgadzam, LOCK w naszych samochodach to nie jest prawdziwa blokada.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w serwisie Polmotor ze strzałami/hukami pod podwoziem z QQ+2. Zostały przykręcone- dociągnięte 4 śruby mocujące sprzęgło wiskotyczne. Wg informacji serwisanta jest to zalecane rozwiązanie tego problemu przez Nissana dla QQ i X-trial'a i podobno się sprawdza.

 

Przetestowałem i na razie cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr G.

Witam

 

Byłem u Zaborowskiego (Wawa) w serwisie

(dużo lepiej niż Odyssey bo przynajmniej lampy chcą wymienić a na Górczewskiej powiedzieli ze auto trzeba wstawić na 2 godz. do pomieszczenia i jak minie to ze ok A ze ja jeżdżę na świeżym powietrzu głownie ;) to uznałem ich wypowiedz za ignorancka )

 

Na temat napędu mówią otwarcie ze LOCK to lipa

System polega na docisku sprzęgieł umieszczonych w mostach i one bardzo szybko sie grzeje i poszczają Stad słabe ich działanie i polecają nie używać :)))

Bo wrazie spalenia tych sprzęgieł to Nissan nie uznaje tego na gwarancji (juz próbowali) a sprzęgła nie są w żaden sposób chłodzone

Wiec wyjaśnienie słabe ale uczciwe

Co do huków to s nawet nie wypowiedzieli

Jutro zadzwonię i zapytam co sadza o podpowiedzi Pana "sceptyka"

 

Ogólnie jakoś ich miło oceniam

ale szkoda ze to lipne 4x4

 

Z pozdrowieniem

Naiwniak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.auto-swiat.pl/wydania,NISSAN-X-TRAIL-2-0-Mocny-cialem-i-,19605,1.html

"...Pół wieku doświadczeń w konstruowaniu aut z napędem 4x4 dało dobry efekt. Nissan X-Trail to prawdziwy oraz trwały SUV"

Trochę śmieszne co??

czemu wszyscy w gazetach się x-em zachwycają? ja kupiłem auto tylko na podstawie artykułów- nie porównałem z innymi...nie jeździłem innymi!

i puki co już 6 tygodni auto stoi w naprawie...(T30)

 

sorki za OT

Edytowane przez Umberto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.auto-swiat.pl/wydania,NISSAN-X-TRAIL-2-0-Mocny-cialem-i-,19605,1.html

"...Pół wieku doświadczeń w konstruowaniu aut z napędem 4x4 dało dobry efekt. Nissan X-Trail to prawdziwy oraz trwały SUV"

Trochę śmieszne co??

czemu wszyscy w gazetach się x-em zachwycają? ja kupiłem auto tylko na podstawie artykułów- nie porównałem z innymi...nie jeździłem innymi!

i puki co już 6 tygodni auto stoi w naprawie...(T30)

 

sorki za OT

 

Nie wiem, czy się zachwycają, ale to co tam napisali to raczej jest zgodne z realiami. W końcu x-t to jest SUV, ale SUV to nie jest auto terenowe. Ja porównywałem na ile mogłem z tym, co jest w segmencie na rynku włącznie z jazdami testowymi po półtorej godziny w takim terenie, w jakim jeżdżę, więc nie czuję się szczególnie zdziwiony.

Jeździłem Freelanderen 2, który był najlepszy moim zdaniem, ale za to nie należał wtedy do najtańszych. I ma jednak niespecjalnie duży bagażnik. Jeep Cherokee (nie Grand Cherokee), który ma też bardzo dobre rozwiązanie i na dodatek lock+reduktor nie przekonał mnie silnikiem, który jest produkowany przez Włoską firmę (VM Motori bodajże). Poza tym ma niespecjalny prześwit - mniejszy, niż X-T. No i cenowo też nie był przekonujący ;)

Generalnie stanęło na X-T, ale ze świadomością, że jeśli chodzi o teren to szału nie będzie. Myślę, że jak ktoś ma duże wątpliwości co do sprzęgła LSD stosowanego w T30 i T31 to można się o opinię zapytać na forum terenowców. Poza tym, że na początk naplują z góry na x-traila (no bo to nie terenówka :) ), to może przy okazji coś wyjaśnią w zakresie tego napędu itp.

 

pzdr.,

BM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co wiem, nissan już wie jak naprawiać problem, który jest tematem postów z tego wątku.

Cztery wypowiedzi wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w serwisie Polmotor ze strzałami/hukami pod podwoziem z QQ+2. Zostały przykręcone- dociągnięte 4 śruby mocujące sprzęgło wiskotyczne. Wg informacji serwisanta jest to zalecane rozwiązanie tego problemu przez Nissana dla QQ i X-trial'a i podobno się sprawdza.

 

Przetestowałem i na razie cisza.

Potwierdzam, co prawda przykręcili dwie główne które "łączą" napęd z nadwoziem, tam właśnie pojawiał się "luz" który strzelał, ale pomogło.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam wszystkich. Mam pewien problem z napedem 4x4 model t31, silnik 2.0 110kw. Może ktoś się już z tym spotkał. A mianowicie chodzi o to,że jak włączam tryb AUTO lub LOCK kontrolki się palą, niby wszystko ok, ale napęd się nie załącza (wiem to,ponieważ się zakopałem i tył wogóle nie pracował). Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o odpowiedz. Z góry dziękuję. 

 

 
Edytowane przez Dejna86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam wszystkich. Mam pewien problem z napedem 4x4 model t31, silnik 2.0 110kw. Może ktoś się już z tym spotkał. A mianowicie chodzi o to,że jak włączam tryb AUTO lub LOCK kontrolki się palą, niby wszystko ok, ale napęd się nie załącza (wiem to,ponieważ się zakopałem i tył wogóle nie pracował). Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o odpowiedz. Z góry dziękuję. 

 

 

 

 

No to właśnie sam sobie odpowiedziałeś że X to SUV a nie samochód terenowy. Moim zdaniem brak sztywnej blokady międzyosiowej może właśnie dać taki efekt. X, a właściwie jego automatyka może część mocy przerzucić na tył, ale nie musi. W skrajnym przypadku wszystko pójdzie na przód. To że tył się nie kręcił nie znaczy, że nie działa.

To tak jak z napędem tylko na przód. Teoretycznie na każe z kół idzie 50% mocy, ale gdy jedno uniesiesz do góry a drugie zablokujesz to nagle na tym w powietrzu mamy 100% mocy.

 

W moim T30 też kilka razy zauważyłem że jak wyciągałem przyczepę załadowana drewnem z lasu to potrafiły tylko zabuksować przednie koła mimo, że miałem LOCK załączony.

 

Napęd 4x4 sprawdź na śliskiej nawierzchni (mokra trawa, zimą śnieg/lód). Jak tu nie uda się zerwać przyczepności wszystkich kół to faktycznie możesz mieć problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe spostrzeżenia.

Obecnym T31 czy wcześniej posiadanymi dwoma T30 sporo najeździlem po lasach,błocie ciężkim terenie górzystym,byłem wyciągany ,sam tez wyciągałem innych ale  kiedy był załączony 4x4 look zawsze wszystkie 4 koła równo ciągły w każdych warunkach..

Zawsze też potem drażnił  w kabinie trupi smród sprzęgła  po takiej "akcji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to właśnie sam sobie odpowiedziałeś że X to SUV a nie samochód terenowy. Moim zdaniem brak sztywnej blokady międzyosiowej może właśnie dać taki efekt. X, a właściwie jego automatyka może część mocy przerzucić na tył, ale nie musi. W skrajnym przypadku wszystko pójdzie na przód. To że tył się nie kręcił nie znaczy, że nie działa.

To tak jak z napędem tylko na przód. Teoretycznie na każe z kół idzie 50% mocy, ale gdy jedno uniesiesz do góry a drugie zablokujesz to nagle na tym w powietrzu mamy 100% mocy.

 

W moim T30 też kilka razy zauważyłem że jak wyciągałem przyczepę załadowana drewnem z lasu to potrafiły tylko zabuksować przednie koła mimo, że miałem LOCK załączony.

 

Napęd 4x4 sprawdź na śliskiej nawierzchni (mokra trawa, zimą śnieg/lód). Jak tu nie uda się zerwać przyczepności wszystkich kół to faktycznie możesz mieć problem.

ok, to wiem ze jest to suv, nie sluzy mi do jazdy w teren, ale mialem taki przypadek, ze musialem wjechac na lake i zapadly sie przednie kola. Po zapieciu lock chyba musi dac na 4 i rozdzielic moc 50 na 50 tak jak w istrukcji. Ale dzieki za szybka odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinien w trybie lock dawać 50:50 między osiowo (od tego jest ten tryb).

tryb auto to od 5% do 50% na tyle (też cały czas ale jak widać z różną wartością).

2WD to wiadomo.

 

Według mnie coś masz nie halo i jak w LOCK nie masz tyłu to lipa.

Gdzieś czytałem, że u kogoś (tylko nie pamiętam czy w Xksie) przyczyną była luźna wtyczka w tylnym moście od jakiegoś czujnika czy coś. Komp błędów nie widziała ale napęd nie działał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...