Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

tarcie przy hamowaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   przemcio_s

przemcio_s

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera p11 2,0td
  • :

Napisano 02 marzec 2012, 12:58

Mam takie pytanie. Od strony pasarzera z tyłu podczas hamowania słychać tarcie tak jakby hamulce byłu zużyte. Oczywiście byłem w warsztacie, mechanik obejżał i stwierdził iż nie są zurzyte. Sprawdzałem na zegarach i także wszystko ok. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem gdzie hałasowały hamulce. Przypomina to jakby metal tarł o meta ale zużyte nie są.
  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   ukaniopl

ukaniopl

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • Model:Almera N16 1.5
  • Nr rejestracyjny:WOT
  • :

Napisano 02 marzec 2012, 13:51

Po naprawach klocki musza sie ulozyc.. u mnie po wymianie klockow cos stukalo na zakretach, po zrobieniu 200km ucichlo.
  • 0

#3 OFFLINE   przemcio_s

przemcio_s

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera p11 2,0td
  • :

Napisano 02 marzec 2012, 14:57

Tak ja wiem tylko mechanik nic nie wymieniał bo stwierdził, że nie ma sensu bo zużycia nie widzi, przeczyścił je tylko i złożył jak było. Wziął 20zł za fatygę i tyle, sprawdził przód i tył. Również na zegarach pokazało, że wszystko ok ale dalej słychać dziwne chrobotanie z tyłu od pasażera i nie wiem co to. Czy wymieniać skoro mechanik stwierdził, że nie ma potrzeby w koszta się ładować? Dziwne to trochę. Jak je złożył to jakiś czas był spokój a teraz znowu to samo się dzieje. W sumie nigdy nie sprawiał mi ten nissan kłopotów jakiś specjalnych. No jedynie potencjometr gazu nieco już wykazuje zużycie.
  • 0

#4 OFFLINE   PrzeRuSco

PrzeRuSco

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 620 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W-wa Bie(L)any
  • Kraj:POLAND
  • Model:WP11.144 SR20DE 01'
  • Nr rejestracyjny:WD
  • Time Online: 1d 15h 40m 6s

Napisano 03 marzec 2012, 13:36

Ja w poprzedniej primerze miałem ten sam objaw, okazało się że sprężyna od ręcznego ocierała o bęben widać to tylko od środka bębna. Ale ja miałem z tyłu hamulce bębnowe.
  • 0

#5 OFFLINE   przemcio_s

przemcio_s

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera p11 2,0td
  • :

Napisano 03 marzec 2012, 21:39

ok dzięki, sprawdzę sprężynę tak jak mówisz
  • 0

#6 OFFLINE   Maciek90

Maciek90

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD, Tino 2.2DI
  • Time Online: 2h 54m 23s

Napisano 04 marzec 2012, 09:15

Masz z tyłu tarcze? Jeżeli tak to one są winne, u mnie było to samo, od strony koła była w miarę, a z drugiej strony była totalnie poturbowana, aż poodpadała powłoka cierna, po wymianie cisza.
  • 0

#7 OFFLINE   przemcio_s

przemcio_s

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera p11 2,0td
  • :

Napisano 05 marzec 2012, 13:05

nie z tyły bębnowe mam, po rozmontowaniu okazało się, że zużycie nie jest na tyle duże aby było trzeba wymienić je, przynajmniej tak powiedział mechanik no bo w sumie mógł mnie naciągnąć na koszta a tego nie zrobił, sprawdzę jeszcze motyw z tą sprężyną
  • 0

#8 OFFLINE   PrzeRuSco

PrzeRuSco

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 620 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W-wa Bie(L)any
  • Kraj:POLAND
  • Model:WP11.144 SR20DE 01'
  • Nr rejestracyjny:WD
  • Time Online: 1d 15h 40m 6s

Napisano 05 marzec 2012, 15:14

sprawdzę jeszcze motyw z tą sprężyną


ogólnie szukaj w środku bębna jakiś świeżych otarć, jak znajdziesz to spójrz co z mechanizmu hamulcowego w środku może obcierać. U mnie na sprężynie prawie widać nie było a dojrzałem na bębnie a dokładniej jedna ze szpilek musiała trochę wystawać i ona była starta a sprężyna ponieważ jest z twardszego metalu była prawie nie ruszona.
  • 0

#9 OFFLINE   jwa

jwa

    :))))))))))))))

  • Użytkownik
  • 2431 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stolyca
  • Kraj:POLAND
  • Model:było p 12 jest AVErsalka
  • Nr rejestracyjny:WN
  • :

Napisano 03 kwiecień 2012, 08:11

Może osłony błotne gdzieś stykają z układem hamulcowym
  • 0

#10 OFFLINE   BartekHS

BartekHS

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 88 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11 1.8 16V
  • :

Napisano 07 kwiecień 2012, 09:28

skoro masz bębny to musi ukosować gdzieś szczęki, że ociera, albo bęben trze o tył obudowy, nic innego nie znajdziesz, trzeba to dobrze obejżeć, mechanik zdjal zapewne bębny i zobaczył okładziny ze sa i tyle trzeba sie przyjrzeć, skoro dzieje się to przy hamowaniu to musi coś ukosować.
  • 0