Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Y60 - stuki po włączeniu 4x4

przedni most stuk Y60

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 green1985

green1985

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Y60 2.8TD
  • Nr rejestracyjny:DTR

Napisano 16 październik 2012, 19:19

Witam Forumowiczów,

kilka dni temu kupiłem pierwsze w życiu auto terenowe, właśnie Y60, long, 2.8TD, rok 1991. A teraz odnośnie problemu - po włączeniu 4x4 (obojętnie szosowe czy terenowe) co jakieś 50-100m jazdy słychać głośne lub bardzo głośne "łupnięcie". Mam wrażenie, że z tyłu auta, ale wiadomo, że po podwoziu się niesie, a logika podpowiada, że skoro stuk jest tylko przy włączonym 4x4, to pochodzi z przedniego mostu. Słychać jakby ktoś porządnie łupał gumowym młotkiem w ramę... są jakieś typowe i częste przyczyny takich objawów?

Użytkownik green1985 edytował ten post 16 październik 2012, 20:01

  • 0

Reklama

#2 max233

max233

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 159 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łazy k.wawy
  • Model:Nissan Patrol 3.0
  • Nr rejestracyjny:WPI

Napisano 17 październik 2012, 22:26

Witam cie kolego mam nadzieje ze nie sprawdzasz tego na asfalcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .

jak tak to czy masz z przodu i z tyłu opony o takim samym bierzniku i takim samym stanie ???

moze byc kilka mozliwosci most wał itd musiał bys w przyblizeniu nawet zobaczyc co stuka ,

moze puka ci przedni most ( SPRZEGIEŁKA ) mi tez kiedys tak dziwnie pukały ale je troszke naprawiłem bo juz nie chciałem kupywac nowych ( zmienialem z 2lub 3 razy juz )
  • 0

#3 green1985

green1985

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Y60 2.8TD
  • Nr rejestracyjny:DTR

Napisano 20 październik 2012, 12:35

Witam cie kolego mam nadzieje ze nie sprawdzasz tego na asfalcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .

moze puka ci przedni most ( SPRZEGIEŁKA ) mi tez kiedys tak dziwnie pukały ale je troszke naprawiłem bo juz nie chciałem kupywac nowych ( zmienialem z 2lub 3 razy juz )


Heh, tak właśnie, raz miałem między lasami do przejechania ok. 3KM asfaltem i zostawiłem napęd 4x4, właśnie wtedy to zauważyłem (w terenie nie wiedziałem czy to zawias czy napęd;) . Auto miało wtedy jednak właśnie uszkodzone sprzęgiełka, po wymianie jak narazie w terenie nic nie hałasuje, na asfalcie jak narazie nie sprawdzałem, bo wielu użytkowników forum tego stanowczo odradza... choć widzę na forum i wśród użytkowników, z którymi rozmawiałem, podzielone zdania - jedni twierdzą, że za nic 4x4 na suchym asfalcie, inni, że oprócz spalania nie ma różnicy i można jeździć...
Dziękuje za pomoc w każdym bądź razie:)
  • 0

#4 max233

max233

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 159 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łazy k.wawy
  • Model:Nissan Patrol 3.0
  • Nr rejestracyjny:WPI

Napisano 21 październik 2012, 07:31

Witam cie kolego , to ja nie wiem z kim ty rozmawiałes ze twierdza ze mozesz jezdzic 4x4 po asfalcie przeciez on niema poslizgu wtedy mozesz popsuc popsuc mosty a opony w jakim stanie sa ?? chodzi mi przód i tył
  • 0

#5 seburaj

seburaj

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stąd
  • Model:latawiec
  • Nr rejestracyjny:SMI

Napisano 13 listopad 2012, 17:20

eeech, panowie

owszem, na twardym z zpaiętym przodem jezdzic nie wolno !

ale to nie bedzie objawiało się żadnymi łupnięciami - po prostu beda powstawały napreżenia, owszem - i one kiedys łupną raz a dobrze (i bedzie koniec)
a z opisu autora wątku wynika, ze przeskakuje mu łańcuch redutora :-o

choć szczerze mówiąc - łańcuch reduktora jest w Y60 tak pancerny (zwłaszcza w porownaniu z np. toyotą lc 90 lub pajero), że chyba tylko raz slyszałem o konieczności jego wymiany !!
  • 0

#6 Sołtys

Sołtys

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 54 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Car-nice
  • Model:GR Y60
  • Nr rejestracyjny:ZGY

Napisano 19 styczeń 2013, 22:11

Trochę odgrzeję
Otóż u mnie w krótkim Y60 też zaczęło stukać przy zapiętych czterech kółkach ... i nic w tym dziwnego bym nie widział gdybym jeździł tak po podłożu z dobrą przyczepnością ale dzieje się tak na lodzie (całkowicie oblodzonej jezdni lub sporej ilości śniegu na asfalcie). Dziwi mnie to, bo jadąc tą samą trasą na dwie fury to w drugim Patrolu Long z zapiętym napędem 4x4 nic takiego się nie dzieje.
Problem ten pojawił mi się gdy wymieniłem opony na MT - przez uszkodzoną jedną oponę, na tył dałem troszkę inne gumy (był BFG a teraz Kumho) - rozmiar ten sam, bieżnik prawie bliźniaczy (MT KM1) tylko stan jego minimalnie różni się bo wysokość kostki (mięsa) mam z przodu jakieś 2-3mm mniejszy. Wcześniej jeździłem na BFG AT i czegoś takiego nie było - po zmianie tych opon przyszedł też lift +2 cale aby weszły MT-eki.
Czy różnica tych kilku milimetrów jest przyczyną tego przeskoku w reduktorze? Tak na chłopski rozum próbowałem wyrównać to trochę ciśnieniem w oponach ale nic nie dało :|
  • 0

#7 Lesław

Lesław

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tricity
  • Model:Y61 RD28TI
  • Nr rejestracyjny:GD

Napisano 25 styczeń 2013, 10:42

Dlatego właśnie parchem 4x4 po suchym asfalcie się nie je jeździ. Nawet mała różnica w zużyciu bieżnika przód vs. tył może powodować naprężenia. Nie mówiąc już o zakrętach :)

Moim zdaniem winne są sprzęgiełka.
Jeśli masz automaty, spróbuj zapiąć na lock i sprawdzić czy stuki są dalej.
Najpewniej będzie rozebrać, wyczyścić i przesmarować (tylko nie zarąbać smarem). Jak nie pomoże, to wymiana. Jeśli jeździsz w teren, to na manuale.
  • 1

#8 Gość_Patrol 260

Gość_Patrol 260
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2013, 10:58

Takie objawy to może dawać uszkodzony automat w sprzęgle, ew krzyżak w przednim wale .Jak by co leżą gdzieś u mnie AVM-y wzmocnione zdjęte z 260-tki jeździły może ze 2 miesiące na samochodzie , ktoś potrzebuje pisać na PW.
  • 1

#9 Piotr1717

Piotr1717

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W-wa
  • Model:Y61 3.0

Napisano 26 styczeń 2013, 23:57

Witaj, obstawiam uszkodzone sprzęgiełka. Na przyszłość: producent radzi po wyłączeniu 4x4 cofnąć auto kawałek by sprzęgiełka się wypięły.

pozdrawiam

Użytkownik Piotr1717 edytował ten post 27 styczeń 2013, 09:35

  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przedni most, stuk, Y60