Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Sportowe Wałki Rozrządu


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Elo Elo witajcie !

Czy ktoś już się przykładał do wymiany wałków w VQ35 ??

Z tego co w necie wypatrzyłem to najlepsze by były JWT S1 albo S2, ktoś jakieś inne poleci, ktoś w ogóle je wymieniał :) ??

 

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W Sieci taki artykuł znalazłem dlatego postanowiłem że zciągnę i przetestuje JWT S1, mają największy wznios jaki obsługuje seryjna spreżyna zaworowa, najmniej piepszą dół no i największe przyrosty gnerują:

http://www.modified.com/tech/modp-1012-nissan-vq-street-cam/viewall.html

 

Na kołach przy obrotach mocy maks 20KM czyli pewno na silniku jakie 25-28KM ale przy 7000obr.min dodają na kołach już 26 czyli jakieś 35KM na silniku, już się nie mogę doczekać testów :) :) :)


No to ogłaszam wszem i obec że jutro odbędzie się oficjalny test tuningowanych wałków rozrządu w VQ35DE :)

1385194_527103120712651_1533102632_n.jpg

 

Na seryjnych wałkach, po strojeniu zostało osiągnięte tyle:

1071278_698299913520111_737420719_o.jpg

 

Trzymajcie kciuki żeby dobrze pękło ponad 300KM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec wczoraj o północy skończyliśmy zabawy z podstawowym wariantem wałków rozrządu oto efekty:

1415513_530588810364082_2101074147_o.jpg

 

Wałki uliczne i dały kopa od 1800obr.min aż do odcinki, przy maks wartościach dla mocy i momentu doszło 16KM i 19Nm - tak średnio ale za to np. przy 3800obr.min doszło aż 38Nm !!!

Hehe ten przedział jest szczególnie wykorzystywany jak się chcemy ganiać z rolowanego :)

 

Wałki takie mogę mieć w za ok 3600zł...

 

Tutaj porównanie do Seri sprzed Strojenia:

905265_530591687030461_205536324_o.jpg

 

I taka ciekawostka porównanie do 350Z Nismo rocznik 2007 - najnowszy, najmocniejszy silnik z dwiema przepustnicami HR:

1396917_530595123696784_1432006182_o.jpg

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dzięki za miłe słowa :)

Niebawem te wałki wrzucę także do swojej zetki liczę że okolice 305KM na nich uzyskam i pod 400Nm - będzie się już fajnie ganiać po poznaniu :)

 

Ps. Wałki STAGE 1 przetestowane, niebawem zabieram się za STAGE 2 - 0,4mm więcej liftu i 10stopni dłuższe czasy otwarcia - Liczę na kolejne 15-16KM przyrostu mocy względem STAGE 1 i że dół za bardzo się nie popsuje  :D

 

Żeby w pełni wykorzystać agresywne wałki w naszych silnika to trzeba wyeliminować jego podstawowe wady:

słabe śruby w korbach, kiepską pompę oleju przez co bezpieczna wartość max obrotów to tylko 7200...

Trzeba pompę oleju z REV UP-a przekładać oraz sprężynki zaworowe zmienić no i te śruby do korb ARP zapodać i do 7500 można kręcić a wiadomo im agresywniejszy wałek tym ta moc wyżej będzie osiągana...


Muszę nieco odświeżyć temacik, wałeczki robią robotę, To Infiniti G35c Vs mocniejszy Nissan 370z:

http://www.youtube.com/watch?v=RZt1QirU1nw


Wałeczki Stage 2 i 3 są już u mnie:

471017_803071273042974_635521509_o.jpg

Wałeczki Stage1 ciąg dalszy:

1924536_599634173459545_1304220904_n.jpg

 

1796995_601707153252247_26021870_o.jpg

 

1960938_601705449919084_753471384_o.jpg

 

1973359_601705593252403_740453340_o.jpg

 

Koni tak średnio doszło ale niuta pięknie, po odblokowaniu dolotu dopiero będzie grubo ;)


Na dużej przepustnicy z wałaczków Stage 1 udało mi się tyle wycisnać:

10382618_960478753968891_210242330207310

 

No ale  czas na next Stage powiedzmy że 2 czyli wałeczki wyczynowe już Nismo SPEC 1, które wymagają już twardszych sprężyn zaworowych:

10623316_969926326357467_281486525535131

Edytowane przez Coobcio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

No to Kuba opowiadaj jak to się w HR-ku teraz by sprawdziło :) Czy też są takie bolączki, które trzeba by najpierw wyeliminować jak w DE, czy w HR jest z tym lepiej. No i czy od tego zacząć mody silnika - jeśli tak, to jak taki mod (przy okazji wymiany uszczelek) wpływa na późniejsze plany zwiększania mocy w NA?

Tu trochę sobie na razie poczytałem o tym ale to DE:

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ID/3407/Project-350Z-Testing-Jim-Wolf-Technology-C2-Camshafts.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie wałków warto się przyjrzeć w jakim stanie są napinacze od ich łańcuszków - czy nie są nadmiernie wytarte, jak masz przebieg powyżej 150tyś km to warto profilaktycznie wymienić głowny łańcuch rozrządu oraz oba krótkie.

Warto także sprawdzić luzy zaworowe i wrazie co dokupić odpowiedniej grubości szklanki.

 

Z firmy wrócę to przyniosę wykres HR po wymienie wałków na CH1 od JWT, są fajne bo absolutnie nic dołu nie psują a wyprostowują ładnie górę, niby mocy maks 5-6KM dochodzi przy najwyższych jej wartościach ale z tego co pamiętam koło 20KM przy 7500obr.min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, zastanawiam sie powaznie ale musialbym zdecydowac i wiedziec co dokladnie kupic w tych Stanach do miesiaca czasu max.

A czy jest realne 350hp w HR po wywaleniu katow, dobrze zrobionym catbacku, wlotach w zderzaku na zimne powietrze (seryjny dolot), po tych walkach CWT i strojeniu ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w HR są już bardzo fajne kolektory w serii, ja mam wszystko to co opisałeś (tylko wałki jeszcze nie zamontowane) i jestem na 310koniach, zakładając, że można mój wydech poprawić o powiedzmy 5koni (nie wiem jak, bo mam 2x2.5" + x-pipe, może jakiś lepsze kolektory zamiast obx) i z wałków dojdzie 5-10 koni w peeku to daje ~320 może 325 w idealnych warunkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuc ten wykres w HR po wymianie walkow pls.

350z%20hr%20jwt%20vs%20seryjne_zpstbknji

 

Masz tutaj przykład zastosowania wałków JWT CH1 w całkowice seryjnym VQ35HR, katalizaotry wszystko na swoim miejscu.

Przykład na tym samym aucie i w obu przypadkach czysta seria + strojenie.

W drugim przypadku mniej Nm z dołu bo program w skrzyni automatycznej zmieniałem, żeby nie było takiego dużego uślizgu w dolnym rejestrze obrotów.

Jakby był luźniejszy wydech to przyrosty by były za pewne o wiele większe.

Przyrost 10KM w przypadku całkowicie seryjnego auta jest w zakresie 5800obr.min do odcinki czyli w takim "wyścigowym" zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwiek silnika sie tez zmienia czytalem. Prawda to?

No coz, od czegos trzeba zaczac zeby do tych 350hp dobic. Nikt nie mowil ze z NA bedzie latwo! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

final%20base%20boost%20vs%20czechy_zpsii

 

Za to po doładowaniu Zetki zmiana wałków to moim zdaniem konieczność, fabryczne wałki totalnie z d*py współpracują z turbinami z kompresorami jeszcze okey.

Powyżej przykład dwóch uturbionych zetek na zestawie Greddy Biturbo z turbinami TD05-18G.

Ta z Czech miała zakupiony kompletny silnik w firmie Z1 ze stanów i pozostały seryjne wałki natomiast ta druga u nas budowana i wyposażona w wałki 276@11.5 oraz 272@11 dedykowane pod turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio, a jesli chodzi o NA, to walki powinny byc pierwsze w kolejnosci czy cos jeszcze zrobic przy tej okazji? Pozniej to juz chyba grubsze sprawy jak kute tloki i rozwiercanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kute tłoki w NA jeśli chcesz 350 KM to raczej niepotrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Element który najbardziej ci będzie dławić zetkę to kolektory wydechowe...

Generalnie przy rozbiorce silnika to co warto w nim zmienić to:

- Pojemność zwiększyć (najtaniej do 3.7L) przy okazji stopień sprężania z 10,6:1 wzrośnie do 11:1

- Wałki zmienić na te JWT, jak silnik ma się kręcić powyżej 7500 to zmienił bym także sprężyny zaworowe

 

Głowice w HR mają mega przepływ więc nie ma sensu ich obrabiać czy zmieniać zawory.

Jeśli chodzi o bebechy silnika to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o różne wałki teraz - bo czytam na UK forum że Tomei są też dobre a tańsze. Czy te JWT jakoś specjalnie się wyróżniają?

Jak z tymi parametrami: 264 czy 272 i 10,8 lift czy 11/11.3? Jakie to ma znaczenie i co jest najlepsze dla HR (NA), biorac pod uwage ze na razie pewnie zrobie tylko dekaty ale w przyszlosci rozwiercanie i dlugie kolektory? Chyba ze od razu zrobic 3,7 l jak te walki i sprezyny bede wymienial?

 

Tu jest zestawienie kilku ale w DE testowane:

DYNO RESULTS:

STOCK JWT S1 TOMEI 264 NISMO R-TUNE

Horsepower 272.7 291.7 290.1 289.6

Torque 257.9 270.8 266.9 264.7

http://www.superstreetonline.com/how-to/engine/modp-1012-nissan-vq-street-cam/

 

 

Edit: Ciekawy komentarz, który świadczy o tym że strojenie wałków da dużo lepsze efekty bez katów - nawet jesli to HFC!

By looking at the dyno chart after doing the sweeps, Shawn was able to build the cam control map for the JWT camshafts by looking where each point of cam degrees made the most power. Shawn says he can get more out of the later VQ's like the Rev Up and HR that feature cam control on the intake and exhaust cams. Shawn also says he could get as much as 10 more hp if we had no cats in our exhaust. Shawn says the cat brick causes a reflected wave that reduces the scavenging when he tries to give the cams more overlap via ECU tuning.

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ID/3510/Project-350Z-ECU-Tuning-With-Church-Automotive-and-Up-Rev.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...