Coobcio Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 (edited) Elo Elo witajcie ! Czy ktoś już się przykładał do wymiany wałków w VQ35 ?? Z tego co w necie wypatrzyłem to najlepsze by były JWT S1 albo S2, ktoś jakieś inne poleci, ktoś w ogóle je wymieniał ?? Edited August 5, 2013 by Coobcio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hot_rider Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 nie wiem jak w 350, ale ogolnie brajan jest raczej na poziomie http://www.conceptzperformance.com/cart/description.php?II=3447&Car_Type=350Z&UID=2013080512305783.30.234.150 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 W Sieci taki artykuł znalazłem dlatego postanowiłem że zciągnę i przetestuje JWT S1, mają największy wznios jaki obsługuje seryjna spreżyna zaworowa, najmniej piepszą dół no i największe przyrosty gnerują: http://www.modified.com/tech/modp-1012-nissan-vq-street-cam/viewall.html Na kołach przy obrotach mocy maks 20KM czyli pewno na silniku jakie 25-28KM ale przy 7000obr.min dodają na kołach już 26 czyli jakieś 35KM na silniku, już się nie mogę doczekać testów :) No to ogłaszam wszem i obec że jutro odbędzie się oficjalny test tuningowanych wałków rozrządu w VQ35DE Na seryjnych wałkach, po strojeniu zostało osiągnięte tyle: Trzymajcie kciuki żeby dobrze pękło ponad 300KM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
driver_kaskader Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Ile cie kosztowały wałki łącznie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted October 25, 2013 Author Share Posted October 25, 2013 (edited) Tak wiec wczoraj o północy skończyliśmy zabawy z podstawowym wariantem wałków rozrządu oto efekty: Wałki uliczne i dały kopa od 1800obr.min aż do odcinki, przy maks wartościach dla mocy i momentu doszło 16KM i 19Nm - tak średnio ale za to np. przy 3800obr.min doszło aż 38Nm !!! Hehe ten przedział jest szczególnie wykorzystywany jak się chcemy ganiać z rolowanego Wałki takie mogę mieć w za ok 3600zł... Tutaj porównanie do Seri sprzed Strojenia: I taka ciekawostka porównanie do 350Z Nismo rocznik 2007 - najnowszy, najmocniejszy silnik z dwiema przepustnicami HR: Edited October 25, 2013 by Coobcio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hot_rider Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 (edited) czyli niszmo wymiekka, graty ze ktoś w PL zaczął się interesować VQ & HR Edited October 25, 2013 by hot_rider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 (edited) Dzięki za miłe słowa Niebawem te wałki wrzucę także do swojej zetki liczę że okolice 305KM na nich uzyskam i pod 400Nm - będzie się już fajnie ganiać po poznaniu Ps. Wałki STAGE 1 przetestowane, niebawem zabieram się za STAGE 2 - 0,4mm więcej liftu i 10stopni dłuższe czasy otwarcia - Liczę na kolejne 15-16KM przyrostu mocy względem STAGE 1 i że dół za bardzo się nie popsuje Żeby w pełni wykorzystać agresywne wałki w naszych silnika to trzeba wyeliminować jego podstawowe wady: słabe śruby w korbach, kiepską pompę oleju przez co bezpieczna wartość max obrotów to tylko 7200... Trzeba pompę oleju z REV UP-a przekładać oraz sprężynki zaworowe zmienić no i te śruby do korb ARP zapodać i do 7500 można kręcić a wiadomo im agresywniejszy wałek tym ta moc wyżej będzie osiągana... Muszę nieco odświeżyć temacik, wałeczki robią robotę, To Infiniti G35c Vs mocniejszy Nissan 370z: http://www.youtube.com/watch?v=RZt1QirU1nw Wałeczki Stage 2 i 3 są już u mnie: Wałeczki Stage1 ciąg dalszy: Koni tak średnio doszło ale niuta pięknie, po odblokowaniu dolotu dopiero będzie grubo Na dużej przepustnicy z wałaczków Stage 1 udało mi się tyle wycisnać: No ale czas na next Stage powiedzmy że 2 czyli wałeczki wyczynowe już Nismo SPEC 1, które wymagają już twardszych sprężyn zaworowych: Edited May 25, 2014 by Coobcio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GodISmE Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 No to Kuba opowiadaj jak to się w HR-ku teraz by sprawdziło Czy też są takie bolączki, które trzeba by najpierw wyeliminować jak w DE, czy w HR jest z tym lepiej. No i czy od tego zacząć mody silnika - jeśli tak, to jak taki mod (przy okazji wymiany uszczelek) wpływa na późniejsze plany zwiększania mocy w NA? Tu trochę sobie na razie poczytałem o tym ale to DE: http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ID/3407/Project-350Z-Testing-Jim-Wolf-Technology-C2-Camshafts.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 23, 2017 Author Share Posted February 23, 2017 Przy wymianie wałków warto się przyjrzeć w jakim stanie są napinacze od ich łańcuszków - czy nie są nadmiernie wytarte, jak masz przebieg powyżej 150tyś km to warto profilaktycznie wymienić głowny łańcuch rozrządu oraz oba krótkie. Warto także sprawdzić luzy zaworowe i wrazie co dokupić odpowiedniej grubości szklanki. Z firmy wrócę to przyniosę wykres HR po wymienie wałków na CH1 od JWT, są fajne bo absolutnie nic dołu nie psują a wyprostowują ładnie górę, niby mocy maks 5-6KM dochodzi przy najwyższych jej wartościach ale z tego co pamiętam koło 20KM przy 7500obr.min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GodISmE Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Oki, zastanawiam sie powaznie ale musialbym zdecydowac i wiedziec co dokladnie kupic w tych Stanach do miesiaca czasu max. A czy jest realne 350hp w HR po wywaleniu katow, dobrze zrobionym catbacku, wlotach w zderzaku na zimne powietrze (seryjny dolot), po tych walkach CWT i strojeniu ECU? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batman Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GodISmE Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 To ile realnie po tym co napisałem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 24, 2017 Author Share Posted February 24, 2017 Mi kolektory i wydech od SGM oraz strojene dalo 40KM w silniku revup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GodISmE Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Wrzuc ten wykres w HR po wymianie walkow pls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batman Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 w HR są już bardzo fajne kolektory w serii, ja mam wszystko to co opisałeś (tylko wałki jeszcze nie zamontowane) i jestem na 310koniach, zakładając, że można mój wydech poprawić o powiedzmy 5koni (nie wiem jak, bo mam 2x2.5" + x-pipe, może jakiś lepsze kolektory zamiast obx) i z wałków dojdzie 5-10 koni w peeku to daje ~320 może 325 w idealnych warunkach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 25, 2017 Author Share Posted February 25, 2017 Wrzuc ten wykres w HR po wymianie walkow pls. Masz tutaj przykład zastosowania wałków JWT CH1 w całkowice seryjnym VQ35HR, katalizaotry wszystko na swoim miejscu. Przykład na tym samym aucie i w obu przypadkach czysta seria + strojenie. W drugim przypadku mniej Nm z dołu bo program w skrzyni automatycznej zmieniałem, żeby nie było takiego dużego uślizgu w dolnym rejestrze obrotów. Jakby był luźniejszy wydech to przyrosty by były za pewne o wiele większe. Przyrost 10KM w przypadku całkowicie seryjnego auta jest w zakresie 5800obr.min do odcinki czyli w takim "wyścigowym" zakresie obrotów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GodISmE Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Dzwiek silnika sie tez zmienia czytalem. Prawda to? No coz, od czegos trzeba zaczac zeby do tych 350hp dobic. Nikt nie mowil ze z NA bedzie latwo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 26, 2017 Author Share Posted February 26, 2017 Dźwięk nie ulegl zmianie ale wszystko wygluszaja seryjne katy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GodISmE Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Czy ma ktos tu z forum takie walki (albo inne aftermarketowe) zapodane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 26, 2017 Author Share Posted February 26, 2017 Za to po doładowaniu Zetki zmiana wałków to moim zdaniem konieczność, fabryczne wałki totalnie z d*py współpracują z turbinami z kompresorami jeszcze okey. Powyżej przykład dwóch uturbionych zetek na zestawie Greddy Biturbo z turbinami TD05-18G. Ta z Czech miała zakupiony kompletny silnik w firmie Z1 ze stanów i pozostały seryjne wałki natomiast ta druga u nas budowana i wyposażona w wałki 276@11.5 oraz 272@11 dedykowane pod turbo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GodISmE Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 Coobcio, a jesli chodzi o NA, to walki powinny byc pierwsze w kolejnosci czy cos jeszcze zrobic przy tej okazji? Pozniej to juz chyba grubsze sprawy jak kute tloki i rozwiercanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz83 Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 Kute tłoki w NA jeśli chcesz 350 KM to raczej niepotrzebne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 2, 2017 Author Share Posted March 2, 2017 Element który najbardziej ci będzie dławić zetkę to kolektory wydechowe... Generalnie przy rozbiorce silnika to co warto w nim zmienić to: - Pojemność zwiększyć (najtaniej do 3.7L) przy okazji stopień sprężania z 10,6:1 wzrośnie do 11:1 - Wałki zmienić na te JWT, jak silnik ma się kręcić powyżej 7500 to zmienił bym także sprężyny zaworowe Głowice w HR mają mega przepływ więc nie ma sensu ich obrabiać czy zmieniać zawory. Jeśli chodzi o bebechy silnika to tyle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GodISmE Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 Pytanie o różne wałki teraz - bo czytam na UK forum że Tomei są też dobre a tańsze. Czy te JWT jakoś specjalnie się wyróżniają? Jak z tymi parametrami: 264 czy 272 i 10,8 lift czy 11/11.3? Jakie to ma znaczenie i co jest najlepsze dla HR (NA), biorac pod uwage ze na razie pewnie zrobie tylko dekaty ale w przyszlosci rozwiercanie i dlugie kolektory? Chyba ze od razu zrobic 3,7 l jak te walki i sprezyny bede wymienial? Tu jest zestawienie kilku ale w DE testowane: DYNO RESULTS: STOCK JWT S1 TOMEI 264 NISMO R-TUNE Horsepower 272.7 291.7 290.1 289.6 Torque 257.9 270.8 266.9 264.7 http://www.superstreetonline.com/how-to/engine/modp-1012-nissan-vq-street-cam/ Edit: Ciekawy komentarz, który świadczy o tym że strojenie wałków da dużo lepsze efekty bez katów - nawet jesli to HFC! By looking at the dyno chart after doing the sweeps, Shawn was able to build the cam control map for the JWT camshafts by looking where each point of cam degrees made the most power. Shawn says he can get more out of the later VQ's like the Rev Up and HR that feature cam control on the intake and exhaust cams. Shawn also says he could get as much as 10 more hp if we had no cats in our exhaust. Shawn says the cat brick causes a reflected wave that reduces the scavenging when he tries to give the cams more overlap via ECU tuning. http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ID/3510/Project-350Z-ECU-Tuning-With-Church-Automotive-and-Up-Rev.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.