Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stuki w przednim zawieszeniu


lespan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem wam ze czasami w Aso sa tańsze lub w tej samej cenie częsci do zawieszenia niz w inter carsie czy na allegro a jak macie kartę nissan you (dla aut +5lat i starszych) to z rabatem 30% na czesci wychodzi to korzystnie.

I tak w aso lacznik drazka stabilizatora 114.36 zl brutto. Filtr oleju 25zl

Tuleja trawersy 55.38zl

Ale koncowka drazka droga cena 273.75zl

Wszystko cenny brutto

Edytowane przez -BOSS-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak w temacie podczas ruszania slysze delikatny stuk - trzask z okolic ukladu kierowniczego, hamulcowego ; mam wrażenie ze czuję to delikatnie na kierownicy, rzadziej wystepuje przy hamowaniu i nie zawsze. Ktos z Was miał podobnie? Z góry dziękuję za pomocną diagnozę

 

Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam wszystkich , u mnie też występuje stukanie w przednim zawieszeniu - jak na moje wyglada to na stuki-luzy w kolumnie kierowniczej  - odczuwalne szczegolnie na bruku, szutrze przy wolnej jeździe - czy ktos ma moze takie objawy w nowym Qashqai-u?

Edytowane przez bilol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100311-stuki-w-zawieszeniu-j11/?view=findpost&p=1125184&hl=%2Bstuki+%2Bzawieszenia

Masz link do strony z J11

A powodem stuków może być łącznik kolumny,tak miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Stuki puki przy niskich prędkościach na poprzecznych nierównościach, to drążki stabilizatora i ich wytrzaskane "jabłuszka". Ja właśnie za tydzień jadę sobie przekręcę. Teraz pytanko, bo warsztatowcy mają różne zdania (tak jak w przypadku końcówek sterowniczych i ich pojedynczej wymiany) trzeba po wymianie drążków stabilizatora zaglądać do geometrii?  Co warsztatowiec, to różne opinie. Sama wymiana to dla mnie mały miki, ale co z geometrią? Nie chciałbym dymać 180km na warsztat i dojechać z wywalonymi gumami i łożyskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam jak w temacie podczas ruszania slysze delikatny stuk - trzask z okolic ukladu kierowniczego, hamulcowego ; mam wrażenie ze czuję to delikatnie na kierownicy, rzadziej wystepuje przy hamowaniu i nie zawsze. Ktos z Was miał podobnie? Z góry dziękuję za pomocną diagnozę

 

Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka

Witam i co było powodem pukania mam to samo Pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i co było powodem pukania mam to samo Pozdrawiam

u mnie samo ustało ale pukało co innego, wymieniłem sworzeń wahacza i łączniki stabilizatora i jest ok

 

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja również miałem takie stuki przy jeździe po nierównościach i winne były łączniki stabilizatora. Po wymianie nic nie słychać jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana łącznika stabilizatora przedniego

 

Wymiana łącznika stabilizatora tylnego

 

A tu wymiana końcówek drążka

Edytowane przez Author53
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla potomnych ! 

W filmie drugim , mech. podparł koło po wstępnym złapaniu śruby przechodzącej przez wahacz , , a następnie dokręcił ją z odpowiednią siłą .

Koło zostało podniesione w celu zasymulowania jego pozycji roboczej , czyli gdy auto stoi na gruncie pod własnym ciężarem a tulejka gumowa w łączniku jest w pozycji neutralnej .

Dokręcając "do końca"łącznik przy zwisającym kole po opuszczeniu auta guma w tulei zostanie zerwana w bardzo krótkim czasie i łącznik będzie nadawać się do wymiany 

Tak więc wszelkie tuleje wahaczy itp elementy dokręcamy pod obciążonym zawieszeniem , a nie podczas zwisu swobodnego kół .

Tą "złotą" radą chciałem się podzielić dziś przy niedzieli

z kolegami którzy tego nie wiedzieli

a sami pod domem naprawić swoje bryki :) będą chcieli 

ps rymowanie było niezamierzone ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Od nie długiego czasu przy troszkę mocniejszym dohamowywaniu (np. z 12km/h) słychać lekkie puknięcie z okolic prawego przedniego koła. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Puknięcie jest też delikatnie wyczuwalne na pedale hamulca. 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Lasiat napisał:

Witam. Od nie długiego czasu przy troszkę mocniejszym dohamowywaniu (np. z 12km/h) słychać lekkie puknięcie z okolic prawego przedniego koła. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Puknięcie jest też delikatnie wyczuwalne na pedale hamulca. 

Pozdrawiam. 

sprawdzałeś klocki?

Też mam stuki na małej prędkości ale z lewej strony też nie mogę tego rozgryźć. Zastanawiam się nad przegubem albo półośką . Łącznik stabilizarora wymieniłem ale stuki są dalej. Jakieś pomysły na co zwrócić uwagę? Stuki słyszalne przy małej prędkości przy ruszaniu i wolnej jeździe

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lasiat napisał:

Stuk jest słyszalny podczas hamowania do zera i jest to pojedyncze stuknięcie.

Też tak mam u mnie powoli się kończą klocki prawie 80tys km najechane sprawdzałem jeszcze jakieś 10 tys zrobię i będę wymieniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po wielu trudach udało mi się zlokalizować te moje stuki  z lewej strony z przodu samochodu. Najwięcej się zawiodłem na fabrycznym ASO tam "fachowcy" stwierdzili że co dopiero wymieniona końcówka drążka kierownicy mi tak stuka (stwierdzili że końcówka nie jest nissanowska - zabudowałem końcówkę  TRW) - koszt tak zwanej ich diagnozy 190 zł pieniądze wyrzucone w błoto. Proponowali mi że wymienią na nissanowską koszt wymiany z końcówka ok 800zł. Wyleczyli mnie z swoich usług. Pojechałem do lokalnego fachowca i ten rzeczywiście doszedł do tego co mi stukało - były uszkodzone silentblocki w wahaczu w lewym mocniej w prawym mniej. Wymienił mi je i spokój w aucie. Całkowity koszt wymiany z materiałem 300 zł. 

 

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak diagnozować elementy gumowe w zawieszeniu... Z tego co widziałem to u mnie jest pęknięta guma silentbock wózka/sanek czy kołyski. Może to to? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N

12 minut temu, Lasiat napisał:

Ciekaw jestem jak diagnozować elementy gumowe w zawieszeniu... Z tego co widziałem to u mnie jest pęknięta guma silentbock wózka/sanek czy kołyski. Może to to? 

Najczęsciej za stuki w zawieszeniu odpowiadaja  gumy od drązka reakcyjnego ,gumy wachacza i własnie tuleje wózka.Ich luzy/uszkodzenia najtrudniej jest zlokalizować.

Najlepiej to auto na kanał ,jedna osoba wchodzi pod a ze dwie niech kołysza budą na boki.W ten sposob skutecznie stan tulei wozka da się ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dobry fachowiec to potrafi a w ASO nie potrafili (przepraszam potrafią tylko kasę doić). Mi chcieli wmówić że to wina nowej końcówki drążka kierownicy bo nie jest nissanowska. Byłem na 2 stacjach diagnostycznych na pierwszej stwierdził łączniki i tą końcówkę. Po wymianie pojechałem na inna stację tam mi stwierdził gumy stabilizatora ale powiedział też żebym zwrócił uwagę na silentblocki bo wydaje mu się że są trochę zużyte ale raczej to nie one stukają tylko stabilizator. Później pojechałem do ASO i tam właśnie fachmany z serwisu nissana stwierdził że nowa końcówka stuka na pytanie o silentblocki i gumy stabilizatora stwierdzili że są w porządku i nie stukają. Za swoją usługę zażyczyli sobie 190 zł. Ponadto poradzili mi że wymienią mi tą końcówkę ale cena mnie powaliła ok 800zł. Co się okazało pojechałem do lokalnego serwisu (broń Boże nie ASO) i tam po sprawdzeniu stwierdzili że stukanie dochodzi z silentblocków szczególnie z lewego( nie mówiłem im co mi powiedzieli poprzednicy- sami do tego doszli). Po wymianie cisza a koszt wym 300 zł z materiałem. To co nie potrafi wielkie ASO potrafią małe serwisy zrobić i za dużo mniejszą kasę niż autoryzowane ASO

Godzinę temu, Lasiat napisał:

Ciekaw jestem jak diagnozować elementy gumowe w zawieszeniu... Z tego co widziałem to u mnie jest pęknięta guma silentbock wózka/sanek czy kołyski. Może to to? 

No właśnie  u mnie stukało to były delikatne stuki na małej prędkości na delikatnych garbach Silentblocki wahacza nie sanek

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, piotrek3 said:

Najlepiej to auto na kanał ,jedna osoba wchodzi pod a ze dwie niech kołysza budą na boki.W ten sposob skutecznie stan tulei wozka da się ocenić.

Dokładnie tak robię na stacji diagnostycznej....tam mi mówią co i jak się nazywa, potem do Pana Krzysia na warsztat w celu umówienia terminu i zamówienia części (czyli na jutro) :lol:, i w godzinach popołudniowych kolejnego dnia elementy eksploatacyjnie wyrobione na naszych pięknych drogach są już wymienione  :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...