crayou Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Cześć. Od niedawna mam taki problem: szyba pasażera nie daje się zamknąć przełącznikiem w drzwiach pasażera. Kierowca, ze swojej strony, może to zrobić bez problemu. Problem tak jakby "narastał", bo na początki szyba zamykała się na raty - trzeba było z 4-5 razy użyć przycisku, żeby domknąć szybę. Niby ewidentna wina przełącznika, bo tak jakby styk się wypalał czy coś. Dziś zdemontowałem cały boczek i felerny przełącznik. Na stole okazało się, że piny 5-1 oraz 5-2, odpowiedzialne za podnoszenie i opuszczanie są OK. Aktualnie szyba w ogóle już nie raczy się podnosić ale po uruchomieniu tej funkcji przyciskiem, w CB słychać krótki trzask, więc sygnały elektryczne tak jakby przechodzą ale silnik milczy. Zastanawia mnie tylko, po co reszta przewodów w przycisku? Może gdzieś tu jest feler? Za co są odpowiedzialne? O dziwo, jak się zdemontuje ten przełącznik, to kierowca również nie może operować szybą ze swoich drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) sprawdź napięcie miernikiem na silniczku, jeśli bo naciśnięciu jest tam jakiś prąd to przycisk ok. Dalej trzeba spróbować wyjąć silnik i go podłączyć na sucho czy kręci i ma siłę. Są zakłady regenerujące mechanizmy. To mi wygląda na zużycie mechanizmu lub jego zanieczyszczenie (woda, syf). Najrzadziej siada silnik i przyciski. Najczęściej rolki, bieżnie, cięgna i inne plastikowe elementy, które mogą hamować mechanizm. możesz kupić ten i używać nie wiadomo jak długo i dać w tym czasie bez pośpiechu do regeneracji swój. tu masz rozpiskę napięć Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Ale sterując ze strony kierowcy, szyba działa perfekcyjnie - i tu jest zdziwienie. Więc silnik musi być OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Sprawdź czy wtyczka od tylnych drzwi nie jest taka sama i zrób podmiankę. coś z elektroniki na przełączniku padło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Właśnie też stawiam na przełącznik ale sprawdziłem wg serwisówki i niby OK. Kupować w ciemno bym nie chciał ale faktycznie dobry pomysł z podmianką z tylnych drzwi. O ile się nie różnią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Ale sterując ze strony kierowcy, szyba działa perfekcyjnie - i tu jest zdziwienie. Więc silnik musi być OK. nie doczytałem. Zatem zewrzyj styki które zwiera przełącznik i oceń czy działa. Z tego wynika, że zaśniedziały styki i nie przewodzi albo dostała się tam woda, coś w drzwiach robiłeś ostatnio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Za radą kolegi zeshky'ego zrobiłem podmiankę (wtyczki takie same) i szyba działa jak należy. Widocznie coś tam jeszcze mądrego te przełączniki mają w sobie a nie tylko góra/dół trzy styki. Wniosek - trzeba szukać przełącznika... Dzięki za zaangażowanie w temat. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 w sumie nie masz nic do stracenia - rozbieraj co się da i przeczyść. Może się uda ożywić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 w sumie nie masz nic do stracenia - rozbieraj co się da i przeczyść. Może się uda ożywić. It's alive!!! No i 50-70zł w kieszeni, za które warto dziś wychylić szklaneczkę rudego napoju W końcu urlop... A do rzeczy: rozebrałem, wypadło trochę drobnicy ale to raczej puzzle poziomu nowicjusz. Z każdej pary po jednym styku, który był nawet trochę więcej niż zmęczony. Trochę okopcony, plus warstewka tlenków. Papierek ścierny "wodny", trochę preparatu KONTAKT i wsio hula aż miło. Fotki dla potomnych: 1. Oddzielamy czarne od białego - dwa zatrzaski. Na białym elemencie u góry jest element, który ślizga się wzdłuż przełącznika. Widać na środku wypukłość, która skrywa dwie sprężynki - uwaga, mogą wypaść. 2. Intuicyjnie zdejmujemy ów ślizg ze sprężynkami. Pod nimi są dwie kuleczki i "kołyski" styków. 3. Zwróćcie uwagę na kształt kołysek, bo nie są symetryczne. Na niż też widać wypalenia. 4. A tu się wydarzył cały rozgardiasz... Składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się sprawnym przełącznikiem. Kolegom dziękuję za wsparcie. Pozdrawiam. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 to się nazywa recycling. jednak dobrze by było zastanowić się dlaczego ten przełącznik siadł a nie ten częściej używany.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Szyba po stronie pasażera chodzi mi dość ociężale w górę - duży opór, większy prąd, iskrzenie na stykach. Choć raczej szyba uruchamiana jest ze strony kierowcy a przełącznik padł po drugiej stronie. Tak czy owak trzeba trochę smaru rzucić. Wysłane z ZTE Grand X Quad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 za fotorobotę ode mnie plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac69 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 (edytowane) Temat mi się przydał , miałem dokładnie to samo. Właśnie w ten sam sposób naprawiłem . Zajęło mi to 5 minut. Dzięki... Edytowane 23 Sierpnia 2015 przez mac69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalleanka Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 i plusik ode mnie. Miesiąc temu, przed wyjazdem na wakacje padł i u mnie. Miałem się tym zająć, ale jakoś nie było czasu. Jeszcze raz dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 standard, w hondzie przerabiałem wielokrotnie. Po pierwszym przysmażeniu i czyszczeniu usterka w końcu powróci i co jakiś czas trzeba powtarzać. Przełącznik pada bo przewodzi 12 volt a to wystarczy żeby w połączeniu z kurzem spalać się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 nie chodzi o kurz tylko o brak dobrych przekaźników i zabezpieczeń typu dioda prostownicza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Ja mam problem z podnoszeniem szyby kierowcy. schodząc na dół pracuje ciezko a gdy musi sie podnieść to resztkami sił ledwo ledwo podnosi jakby miała tonę obciążenia. boje sie ze pewnego dnia nie podniesie sie wcale a tunika idzie zakładam ze coś jest do wyczyszczenia, nasmarowania tylko chciałbym rozebrać widząc mniej wiecej gdzie mam szukać. jakieś sugestie z waszej strony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieraś Opublikowano 13 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2019 Heh wlasnie to samo robilem w T30. Tez styki przod pasażera:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blazej13 Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Przełączniki od szyb mają bardzo cienkie styki, nagminnie się wypalają. Tylko podnośnik od szyby kierowcy ma przekaźnik, inne idą prosto z przełączników) Problem rozwiązałem dolutowując przekaźniki (po dwa na okno i dodatkowo diody zabezpieczające), pod przełącznikiem w drzwiach jest trochę miejsca i tam się przekaźniki spokojnie mieszczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.