Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4471 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 7299 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW
  • Silnik:klekot
  • Time Online: 112d 7h 18m 48s

Napisano 25 styczeń 2015, 17:07

Wg.danych katalogowych 1.2 CVT ma nieco mniej Nm w porównaniu do tego samego silnika z manualem.

Odczułeś różnicę jeżdżąc obiema wersjami?

 

To tylko dane katalogowe. Nie odczułem. Zwróć uwagę, że moment jest mniejszy, ale dostępny w szerszym zakresie obrotów(!) widocznie taka konfiguracja tego silnika lepiej jest dostosowana do specyfiki CVT. Powiem więcej, moim zdaniem i w mojej subiektywnej opinii, automatem można przyśpieszać dynamiczniej niż manualem. Ciężko jest zawsze optymalnie wykorzystywać możliwości silnika w skrzyni manualnej, a wręcz zawsze pojawi się jakiś błąd ze strony kierowcy... Zbyt wolno zmienisz bieg i już masz sekundę straty względem CVT, za wysoko go będziesz kręcił - kolejna strata itp itd.


  • 0

#22 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4177 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 139d 13h 28m 7s

Napisano 25 styczeń 2015, 17:10

Rozumiem. Bo miałem obawy, że skrzynia CVT zabiła dynamikę tego auta (silnika). Jak widać niesłusznie.


  • 0

#23 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 7299 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW
  • Silnik:klekot
  • Time Online: 112d 7h 18m 48s

Napisano 25 styczeń 2015, 17:22

Jeśli ktoś czyta fora internetowe by dowiedzieć się, czy czasem ten 1.2 CVT nie jest za wolny, czy mało dynamiczny to mogę odpowiedzieć: jest bardzo dobry i nic nie stracił względem wersji manualnej, a moim zdaniem nawet zyskał Także tego, polecam! ;)


Rozumiem. Bo miałem obawy, że skrzynia CVT zabiła dynamikę tego auta (silnika). Jak widać niesłusznie.

 

Nie, nie... zdecydowanie nie i to nawet przy założeniu dość ostrożnej jazdy, bo samochod miał zerowy przebieg i przejechałem nim 200km po mieście i w trasie kawałek. Skrzynia ma też tryb "sport" wtedy automat trzyma silnik na wyższych obrotach - wydaje się, że jakoś tak zaraz nad turbodziurą - fajna sprawa.


Oczywiście nie jest to bolid formuły 1 i tak powyżej 120km/h łapie lekką zadyszkę i wyprzedzanie nie jest tak komfortowe jak powiedzmy w silniku 2.0 dCi 173KM w X-trailu, ale nie można jednak zbyt wiele wymagać. Jeśli ktoś szuka sportowych emocji to nie ten adres, ale jeśli ktoś spokojnie lub troszkę mniej spokojnie przemieszcza się z miejsca na miejsce to z dynamiki będzie zadowolony. Niedowiarkom polecam przetestować. Mnie QQ 1.2 dig-t zadziwił zarówno w wersji manualnej jak i CVT.


  • 0

#24 OFFLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4513 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 25 styczeń 2015, 17:31

Wszystko fajnie, tylko ciekawe jaka jest żywotność tego motorka.


  • 0

#25 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 7299 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW
  • Silnik:klekot
  • Time Online: 112d 7h 18m 48s

Napisano 25 styczeń 2015, 17:34

Wszystko fajnie, tylko ciekawe jaka jest żywotność tego motorka.

 

Nie wiem, ale to jest poniżej 100KM z litra w silniku turbobenzynowym, a więc nie jest to jakoś bardzo wyżyłowany silnik. QQ jest dość lekki - może nie będzie tak źle?


  • 0

#26 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4177 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 139d 13h 28m 7s

Napisano 25 styczeń 2015, 17:35

Ja też jak na razie mam dobre wrażenia z użytkowania tego silnika (poza "świerszczem", którego opisałem w innym wątku, ale który wydaje się być jednak normą).

Do wydawania ostatecznego werdyktu wstrzymuję się jednak do lata czyli do czasu, gdy przegonię QQułkę po paru południowoeuropejskich autostradach. :)

Wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej na temat co wart jest ten pierdziołek.


  • 0

#27 OFFLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4513 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 25 styczeń 2015, 17:38

Mimo wszystko, czas pokaże. Oby było jak najlepiej.


Ale historia mówi swoje...


  • 0

#28 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 7299 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW
  • Silnik:klekot
  • Time Online: 112d 7h 18m 48s

Napisano 25 styczeń 2015, 17:41

Mimo wszystko, czas pokaże. Oby było jak najlepiej.

 

Ja nie jestem zwolennikiem downsizingu i najchętniej bym widział Qashqaia z silnikiem wolnossącym o pojemności 2.5 litra o mocy powiedzmy ~180KM, ale jeśli ktoś pyta i zastanawia się czy silnikiem 1.2 dig-t jeździ się fajnie i jakoś w miarę dynamicznie to odpowiedź jest twierdząca, a jaka będzie jego żywotność to nikt tego nie wie. Zapewne niewielka jak wszystkiego lub prawie wszystkiego, co jest teraz produkowane.


  • 0

#29 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4177 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 139d 13h 28m 7s

Napisano 25 styczeń 2015, 18:09

To jest najsłabsza wersja tego silnika, bo przecież w Dusterze ma on 125 KM, a w Megankach 130 KM więc o trwałość tak bardzo bym się nie obawiał.

Można pokusić się nawet o stwierdzenie, że Japończycy znani ze swojej dokładności, wybrali te lepsze egzemplarze z półki więc jest szansa, że posłużą długo.

Zresztą nawet wczoraj próbowałem usilnie znaleźć w głębinach internetu jakieś ślady na temat awaryjności silników TCe.

Po paru godzinach odpuściłem, bo nigdzie nic nie znalazłem, zupełnie nic na temat wyciągających się łańcuchów rozrządu, co ma często miejsce w niemieckich silnikach TSI, czy na temat jakichkolwiek innych awarii. Nic na temat "brania" oleju czy nadmiernego spalania. Jedynie kilka razy o niższej kulturze pracy, w tym także o wspomnianym przeze mnie "świerszczu", który jednak nie ma wpływu na ogólną sprawność czy żywotność silnika.

Te silniki są już na rynku ponad 2 lata i niektóre przekroczyły grubo 100 tys.km. Trzeba więc chyba przyznać, że jednostki TCe to udane konstrukcje.

Miejmy nadzieję, że w Nissanie też się spiszą. Czego sobie i innym użytkownikom życzę.


Użytkownik colins edytował ten post 25 styczeń 2015, 18:10

  • 1

#30 OFFLINE   myszorek

myszorek

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 401 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Międzyrzec Podlaski
  • Model:J11 1.2 N-TEC
  • Nr rejestracyjny:LBI
  • Time Online: 25d 15h 29m 33s

Napisano 25 styczeń 2015, 20:45

Silnik 1.2 TCe występuje w kilku wersjach mocy i momentu. Najfajniej chyba widać to na przykładzie Megane, gdzie jest wersja 115 KM (190 nm) i 130 KM (205 nm). W mocniejszej wersji jest 9.7 s do setki, a w słabszej 10,9 s do setki (tak samo jak w J11). Pewnie podobnie w mocniejszej wersji (i optymalnie) byłoby w QQ.Tylko kto wtedy zapłaciłby 9 tys więcej za 1.6 DIG-t, gdzie nominalnie jest 9.1 s do setki? W każdym bądź razie myśle, że podniesienie mocy i momentu w J11 o ok. 10% jest możliwe bez żadnych efektów ubocznych a róznica byłaby odczuwalna.


Użytkownik myszorek edytował ten post 25 styczeń 2015, 20:48

  • 0

#31 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 10595 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 25 styczeń 2015, 20:53

Tylko kto jest w stanie porównać mapę silnika 115KM i 130KM.

I dla czego w Megane występuje niby ten sam silnik ale o dwóch różnych mocach.Może jednak różni się technicznie,detalami,co ma wpływ na mniejszą moc?


  • 0

#32 OFFLINE   gregson

gregson

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1546 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Torun
  • Model:QQ 1.6 DIG-T Tekna
  • Nr rejestracyjny:CT
  • Time Online: 64d 7h 16m 19s

Napisano 25 styczeń 2015, 20:56

I z tego co wiem to niektorzy forumowicze sa tym bardzo zainteresowani- tunningiem 1.2. Ktos pisal nawet o tym jakis czas temu, koszt to ok 2.5tys, wiec tragedii nie ma.


Użytkownik gregson edytował ten post 25 styczeń 2015, 20:57

  • 0

#33 OFFLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4513 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 25 styczeń 2015, 21:00

 

Można pokusić się nawet o stwierdzenie, że Japończycy znani ze swojej dokładności, wybrali te lepsze egzemplarze z półki więc jest szansa, że posłużą długo.

 

 Chodzi mi o to, że silnik wysilony czyli "wyżyłowany", ma mniejszą żywotność niż jego odpowiednik bez tych czarów podnoszących NM i KM. Poza tym Japańce nie wybierają silników, tylko ładują to co przyjechało na palecie do fabryki. Zestrojenie silnika dokonuje się na końcówce lini montażowej, lub hamowni u producenta silników.


  • 0

#34 OFFLINE   myszorek

myszorek

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 401 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Międzyrzec Podlaski
  • Model:J11 1.2 N-TEC
  • Nr rejestracyjny:LBI
  • Time Online: 25d 15h 29m 33s

Napisano 25 styczeń 2015, 21:23

Tylko kto jest w stanie porównać mapę silnika 115KM i 130KM.

I dla czego w Megane występuje niby ten sam silnik ale o dwóch różnych mocach.Może jednak różni się technicznie,detalami,co ma wpływ na mniejszą moc?

Być albo nie być, oto jest pytanie? Pewnie wcześniej, lub raczej później, poznamy odpowiedź na Twoje i nasze pytania!


  • 0

#35 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 10595 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 25 styczeń 2015, 21:44

I z tego co wiem to niektorzy forumowicze sa tym bardzo zainteresowani- tunningiem 1.2. Ktos pisal nawet o tym jakis czas temu, koszt to ok 2.5tys, wiec tragedii nie ma.

Znam to.Tylko po jaką cholerkę za przeproszeniem,ładować 2.5 kola w coś,co trzeba wpinać w układ i tak na prawdę nie wiemy dokładnie na czym polega jego rola.A być może wystarczy tylko zmiana mapy na tą co ładują w silnik 130KM?

Zastanawia mnie to.Firma która zrobiła to ustrojstwo  mieści się ponoć w Holandii,nie mieli by dostepu do danych z obydwu silników?Czy raczej nie chcą wchodzić w kompetencje serwisów i narażać się na kłopoty?


  • 0

#36 OFFLINE   gregson

gregson

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1546 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Torun
  • Model:QQ 1.6 DIG-T Tekna
  • Nr rejestracyjny:CT
  • Time Online: 64d 7h 16m 19s

Napisano 25 styczeń 2015, 22:00

No tak, ale czy zmiana mapy to nie jest juz ingerencja w silnik, i w razie jakichkolwiek problemow serwis powie -soory, nie nasz problem, to juz nie jest oryginalny silnik.


  • 0

#37 OFFLINE   Kuras77

Kuras77

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 41 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Ford Focus II
  • Nr rejestracyjny:WY
  • Time Online: 2d 12h 36m 6s

Napisano 25 styczeń 2015, 22:05

Silnik 1.2 TCe występuje w kilku wersjach mocy i momentu. Najfajniej chyba widać to na przykładzie Megane, gdzie jest wersja 115 KM (190 nm) i 130 KM (205 nm). W mocniejszej wersji jest 9.7 s do setki, a w słabszej 10,9 s do setki (tak samo jak w J11). Pewnie podobnie w mocniejszej wersji (i optymalnie) byłoby w QQ.Tylko kto wtedy zapłaciłby 9 tys więcej za 1.6 DIG-t, gdzie nominalnie jest 9.1 s do setki? W każdym bądź razie myśle, że podniesienie mocy i momentu w J11 o ok. 10% jest możliwe bez żadnych efektów ubocznych a róznica byłaby odczuwalna.

 

Dlatego w nowym QQ powinny by silniki DIG-T 1.2 130KM jak w Megane i 1.6 190KM jak w Juke :)


  • 0

#38 OFFLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4513 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 25 styczeń 2015, 22:05

Ale zmiana mapy to nie dokładanie jakiegoś ustrojstwa, widocznego gołym okiem.


  • 0

#39 OFFLINE   gregson

gregson

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1546 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Torun
  • Model:QQ 1.6 DIG-T Tekna
  • Nr rejestracyjny:CT
  • Time Online: 64d 7h 16m 19s

Napisano 25 styczeń 2015, 22:09

Ale zmiana mapy to nie dokładanie jakiegoś ustrojstwa, widocznego gołym okiem.

No tak ale w razie przegladu albo innej wizyty w serwisie, doczepiane ustrojstwo mozna zdjac i nie ma po tym sladu, natomiast zmiana mapy to juz cos co serwis moze wykryc.

I to moze byc tez powod dla ktorego najpierw opracowano to w formie zdjemowalnego "ustrojstwa" poniewaz teraz wszystkie J11 sa jeszcze na gwarancji i nikt nie byl zmiana mapy zainteresowany.


  • 0

#40 OFFLINE   myszorek

myszorek

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 401 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Międzyrzec Podlaski
  • Model:J11 1.2 N-TEC
  • Nr rejestracyjny:LBI
  • Time Online: 25d 15h 29m 33s

Napisano 25 styczeń 2015, 22:12

Nie ma co gdybać. Pożyjemy, zobaczymy. Ja się narazie ostatecznie nie wypowiadam co do dynamiki, bo nie przekraczam 3 tys. obrotów. Skoro ludzie jak JACKO29, którzy już trochę pojeździli mówią, że jest OK, to wierzę. Wkrótce sam się przekonam.


  • 0