Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

mareq

Górny sworzeń zwrotnicy- problem P10

Rekomendowane odpowiedzi

mareq

Mam nastepujący problem. Po wymianie łożysk sworznia zwrotnicy okazało się że to nie wystarczy żeby skasować luz. Sam sworzeń jest już wybity za styku z dolnym łożyskiem. Przetoczyć tego za bardzo się nie da. Zastanawiam się co zrobić. Naspawać i oszlifować to tez nie tak łatwo bo luz jest rzędu 0,25 mm. Chyba trzeba będzie kupić zwrotnice używkę. Ciekawe ile zaśpiewają na szrocie. Co radzicie? I jeszcze jedno. Może lepiej kupić od p11. Zawsze to troche mniejszy przebieg. Nie wiecie czy się różnią??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość heineken72

nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale domniemam że chodzi ci o luz poosiowy

czyli nie na czopie łozyska tylko góra-dół

Ja w poprzednim aucie po naprawie też stwierdziłem ze mam tam luz i przy kazdym zjeżdzaniu z kraweznika pukało

Najlepiej byłoby rozkrecic i dorobić podkładkę dystansową ... ale poszedłem troche na łatwizne i dorobiłem blaszkę w kształcie liteki U i wcisnąłem w szczelinę

ps.Tylko to musi byc twarda blacha ... ja dorobiłem z podkładek SKF do osiowania maszyn gr 0,35mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

niestety to byłoby zbyt proste. Poprzedni wlaściciel długo jeździł na wybitych łożyskach a efektem tego jest wybicie sworznia w miejscu styku z większym łożyskiem. Zwyczajnie w tym miejscu jego średnica się zmniejszyła. Ciężka sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość heineken72

no to lipa troszkę ... kupić nowy..lub dłubanina...

można dać tokarzowi by zebrał z 1mm i dorobił i nabił tulejkę

ale tutaj dokładność jak w nasa..

mam tu takiego speca pod reką.. co by pewnie za flaszke to zrobił ale niestety odległość robi swoje :/

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

tylko że raczej nie da sie tego sworznia obtoczyć bez wymontowania ze zwrotnicy a on jest wprasowany :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość heineken72

no kurde bez wymontowania sie nie da

na rysunku to ładnie widać

ps. rysunek kolegi ... a ... czerwona kreska nic nie oznacza

 

pozdr

wachcz.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

no tak. Pozostaje zakup drugiej zwrotnicy. Nie orientuje się nikt czy od p11 to jest to samo? pewnie na wieloklinie nie będzie pasować. A w p10 z różnymi silnikami wszystkie zwrotnice były takie same? Jakieś różnice w łożyskach kół...?

 

 

Problem rozwiązany. Znalazłem na szrocie zwrotnice. Rocznik 95, stan idealny a cena bardzo atrakcyjna 180zł. Wymieniłem i super. Koło mi się naprostowało ale zbieżność siadła. Wstępnie ustawiłem ale trzeba się wybrać do stacji obsługi.

A tak przy okazji może ktoś chce kupić nówkę łożysko przedniego koła?? Kupiłem i nie zakładałem bo okazało się że to nie łożysko było uszkodzone. Producent JC, faktura, pudełeczko itd. Za stówe oddam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

×