Skocz do zawartości
dziki-toy

[P12/WP12] Ubywa płynu chłodniczego.

Rekomendowane odpowiedzi

dziki-toy

Witam!

 

Jak w temacie w Primerce z 2002r. ubywa płyn z układu chłodniczego. Ubytek to ok. 0,2/1000km. Silnik benzyna 1800cm3. Ubytek tylko ze zbiorniczka wyrównawczego, po otwarciu korka chłodnicy płynu po sam korek. Po odpaleniu przez jakiś czas słyszę jakby coś chlupało w przewodach w komorze pod kokpitem. Jeszcze jedno mnie dziwi, a nie wiem czy ma związek z tym zjawiskiem. Primerka jak silnik jest ciepły lub zimny to przy odpalaniu bez dodania gazu gaśnie. Jedynie przy temp. poniżej 12'Celsjusza odpalała bez dodania gazu, choć obroty schodzą tak nisko że trzepie silnikiem i ledwo się wybudza.

Co to może być????

 

Za wszelkie rady z góry wielkie dzięki.

 

Pozdrawiam forumowiczów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MICEN

Sprawdź czy masz dywaniki suche w aucie - wykluczy to nagrzewnicę.

 

Jeśli układ był świeżo zalany to może się cały czas odpowietrzać jeszcze, jeśli nie to nieszczelność gdzieś w układzie chłodnica, węże, ostateczność to uszczelka głowicy i płyn dostaje się do oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziki-toy

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Dywanik suchy, auto kupiłem w zeszłym roku w listopadzie więc powinien się już odpowietrzyć jak coś. Zrobiłem już nim ponad 5000km i w sumie dolałem prawie litr płynu.

Przewody sprawdzałem i w jednym miejscu na wejściu do silnika z chłodnicy wyczułem na palcu rosę lecz dokręciłem opaskę i teraz jest sucho.

Jak można wyczuć nieszczelność na uszczelce głowicy i ewentualnie czy można samemu wymienić tą uszczelkę??

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciek90

sprawdz czy nie ma plynu chlodniczego w oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pocisk10

Ja to bym na uszczelkę postawił... przerabiałem to w 2.2di.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
franco

A ja stawiam na łączenia; węże gumowe-krućce-rury. Może sączy się płyn na tym łączeniu w trudno dostępnym miejscu i tego nie widać.

Czasem wystarczy dociągnąć opaskę...

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciek90
Napisano (edytowane)

wystarczy ze wyciagniesz bagnet i zobacz czy olej na bagnecie jest czarny czy taki bardziej szary jakkby w nim byl plyn

Edytowane przez Maciek90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MICEN

Dokładnie tak jak Maciek napisał - jeśli olej bedzie OK to wypij drinka za moje zdrowie i dolewaj płyn bo tani.

Latem sobie zobaczysz na kanale gdzie mokro.

 

Jeśli nie - czeka Cię mały remont - planowanie głowicy u szlifierza, nowa uszczelka - może wyjśc z 800 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
opacinski

Jeżeli moge do dyskusji sie wlaczyć, to może tak: płynu dolewamy tylko wtedy, gdy wiemy,że wycieka. Natomiast w przypadku naturalnego ubytku/ z powodu wyparowania wody/ uzupelniamy ubytek woda destylowaną wylacznie, poniewaz jezeli bedziemy dolewac plyn, spowoduje to zatężenie borygo i w dalszym efekcie krystalizację a to zapycha układ chłodzenia. U mnie z tego powodu padł termostat!!

B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MICEN

Wolę wymienić termostat niż pęknięty blok silnika bo woda zamarzła.

 

W życiu nie doleję wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VADER

Witam

Moim zdaniem uszczelka płyn leje się na któryś tłok i zanim go nie wyrzuci to silnik telepie bo działa na trzech tłokach. Miałem tak w hondzie. Płynu nie musi przybywać w misce olejowej, co w tym przypadku oznaczałoby,że dobrze zmontowali silnik, pomimo obiegowej opinii o 1.8.

Im szybciej załatwisz temat tym mniejsze koszty poniesiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziki-toy

Dziś sprawdziłem co tylko mogłem. Pod dywanem sucho, olej zimny i ciepły czarny. A delikatnie sączyło się na końcach węży tych grubych które dochodzą od strony akumulatora. Dokręciłem jeszcze raz kluczem nasadkowym. Ale zdaje mi się coś że zdało by się zmienić na nowe opaski zaciskowe.

Jeszcze jedno, ale wcześniej na zimnym silniku otwierałem korek nad chłodnicą, a mianowicie kilka bąbli powietrza powróciło do zbiornika wyrównawczego po odpaleniu. Dosłownie 4 bąble w odstępie ok. 1 min., a naciskałem węża dochodzącego do korka chłodnicy, aby sprawdzić czy jeszcze jakieś powietrze jest w układzie.

 

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukasz6

Podobny problem miałem w peugoci 205 ubywał płyn chłodniczy. Wymieniłem prawie wszystko oprócz pompy. Być może pompa pada i potrzebuje już wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×