Melmack Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Witam Wszystkich.Otóż abym zgasił swojego Tyrana muszę go biegiem gasić.Przekręcenie kluczyka na off nic nie daje.Silnik chodzi radio gaśnie ale kontrolka zaciągniętego ręcznego nadal świeci.Gaśnie dopiero jak silnik zdławię.Nie mam pojęcia co to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Tak jakby stacyjka prądu nie odcinała, a to tak nagle Ci się stało, jakieś objawy wcześniej, czy może tak kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Elektrozawór odpowiedzialny za gaszenie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmack Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Tak zaczęło się ok miesiąca temu.Dwa razy coś mu odbiło i zgasł z kluczyka.A elektrozawór w pompie paliwa czy na dolocie powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 W pompie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianp63 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 to może być też choroba wściekłych diesli sprawdź czy masz olej w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Co ma do tego olej ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianp63 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 (edytowane) tu jest to opisane http://hotbrakes.pl/jak-umieraja-silniki-choroba-szalonych-diesli-video/ w skrócie jeżeli olej silnikowy dostanie się do układu dolotowego np przez nieszczelną turbinę zachodzi w silniku samozapłon oleju i jedyny sposób zgaszenia go to zaduszenie go poprzez wrzucenie wysokiego biegu przy jak najmniejszej prędkości Edytowane 19 Sierpnia 2015 przez damianp63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 W takim wypadku jak opisujesz silnik wchodzi na obroty jak w bolidzie, a za autem siwy dym i białe sadze. To nie ten przypadek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Widziałeś jaki jest efekt zassania oliwy z miski? To efekt jednorazowy :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 pogrzeb najpierw dokładnie w stacyjce , przypomniały mi sie stare czasy jak wujaszek gasil merca 300 tke z wysokieg biegu bo mu sie stacyjka zje..a-dobrze na tym nie wyszedł bo razu pewnego stał zbyt blisko słupa elektrycznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmack Opublikowano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Witam Wszystkich.Pogrzebałem wczoraj przy okablowaniu stacyjki.Mam u siebie zamontowany immobiliser.Widać ze ktoś to robił .Przywiazce ze stacyjki mam zamontowany przekażnik.I to chyba przez niego jest.Bo jak czasami nie działa mi immo to wkładam od dołu łapę w deskę pod zegary i poruszę wiązkami to zadziała immo.Wtedy też gaśnie z kluczyka.A zawór przy pompie to jest prosto ze stacyjki czy przez jakiś przekażnik w komorze silnika ?I Gaszenie odbywa sie poprzez odcięcie napięcia do tego elektrozaworu?Mówiąc szczerze to nie mam pomyslu już na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayes Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Melmack, z tymi dieslami jest tak, że jedyny sposób aby je (poprawnie) zgasić to odciąć paliwo. W 2.7TD paliwo od silnika odcina elektrozawór wkręcony w pompę wtryskową, na 90% załączany przez przekaźnik (musisz się upewnić na schemacie). Jak na elektrozawór jest podany plus, to zawór jest otwarty. Jakiekolwiek odcięcie napięcia, więc także wyłączenie instalacji przez stacyjkę (czyli pozycja OFF, a nie ACC) powinno powodować zamknięcie zaworu, bo napięcie zniknie z instalacji. Wszystko wskazuje zatem, że zawór się zatarł/zawiesił w pozycji otwartej. Żeby jeszcze się upewnić, odłącz w trakcie pracy silnika wtyczkę przy samej pompie wtryskowej, od której odchodzą dwa przewody - czarny i czerwony. Czerwony powinien kończyć się na elektrozaworze przelewowym, przykrytym zielonym gumowym kapturkiem, a czarny właśnie na elektrozaworze gaszącym, z czarnym kapturkiem. Jak rozłączysz wtyczkę a elektrozawór jest sprawny, to silnik powinien zgasnąć. Jeśli elektrozawór jest zatarty w pozycji otwartej, to nie zgaśnie, co najwyżej zacznie coś kombinować, bo odetniesz też napięcie od elektrozaworu przelewowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Melmack, z tymi dieslami jest tak, że jedyny sposób aby je (poprawnie) zgasić to odciąć paliwo. W 2.7TD paliwo od silnika odcina elektrozawór wkręcony w pompę wtryskową, na 90% załączany przez przekaźnik (musisz się upewnić na schemacie). Jak na elektrozawór jest podany plus, to zawór jest otwarty. Jakiekolwiek odcięcie napięcia, więc także wyłączenie instalacji przez stacyjkę (czyli pozycja OFF, a nie ACC) powinno powodować zamknięcie zaworu, bo napięcie zniknie z instalacji. Wszystko wskazuje zatem, że zawór się zatarł/zawiesił w pozycji otwartej. Żeby jeszcze się upewnić, odłącz w trakcie pracy silnika wtyczkę przy samej pompie wtryskowej, od której odchodzą dwa przewody - czarny i czerwony. Czerwony powinien kończyć się na elektrozaworze przelewowym, przykrytym zielonym gumowym kapturkiem, a czarny właśnie na elektrozaworze gaszącym, z czarnym kapturkiem. Jak rozłączysz wtyczkę a elektrozawór jest sprawny, to silnik powinien zgasnąć. Jeśli elektrozawór jest zatarty w pozycji otwartej, to nie zgaśnie, co najwyżej zacznie coś kombinować, bo odetniesz też napięcie od elektrozaworu przelewowego. w tdi to coś chyba inaczej wygląda, tam jest moduł współpracujący z NATS, nie jestem pewien czy jest tak po prostu wyprowadzony elektrozawór jak w td Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmack Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Witam.To nie jest TDi.Źle napisałem w opisie.Oczywiście cholera raz gaśnie a raz nie.Więc chyba trza w kablach pogmerać.A gdzie mam szukać schematu instalacji Terrano I 2.7 TD? Edytowane 21 Października 2015 przez Melmack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayes Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Nie szukaj schematu, tylko odłącz podczas pracy silnika wtyczkę przy pompie wtryskowej z której wychodzą dwa przewody - czarny i czerwony. Jeśli silnik nie zgaśnie po tym manewrze, to masz elektrozawór do wymiany (napiszę Ci jak to zrobić). Jeśli zgaśnie - to problem z elektryką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmack Opublikowano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 (edytowane) Witam. Odłączyłem dziś wtyczkę przy pompie i cholera oczywiście chodzi. Dzięki Bayes za poradę. Dokładnie czerwony przewód to od przelewu. Czarny nie widzę gdzie wchodzi. Tam trzeba mieć iście ginekologiczne ręce aby się dostać. Co mam robić? Edytowane 11 Listopada 2015 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Spotkałem się z podobnym przypadkiem w Pajero. Wina leżała po stronie przewodów podciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Na pompie są dwa elektrozawory górny przyspieszenie kąta (czerwony kabel), a dolny odcinający paliwo (czarny kabel) a jak będziesz dociekliwy to w serwisówce (EC.pdf) masz odkładnie opisane. Po wypięciu wtyczki możesz podpiąć +12 z aku i słuchać czy klika zaworek. Odcinający paliwo klika znacznie ciszej od tego drugiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmack Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Witam.Dzięki za odpowiedzi.Dziś do zbiornika wlałem fiolkę preparatu oczyszczającego wtryskiwacze.Na początku żwawiej zaczął chodzić.A po jakimś czasie obroty spadły na jałowym z ok 900 do 500 i niżej aż budą trzęsie .Ale jak kluczyk na off zrobie i dodam gazu to gaśnie.Ciekawe .A czujnik sprawdzę jutro.Garażu suchego nie mam to i za bardzo nie mam jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 jaki czujnik ? zaworek się przycina tu nie będzie raczej niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmack Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 (edytowane) Witam.podlaczalem dzis +na elektrozawory.Przelewowy klika ale ten gaszacy tez.Oczywiscir silnik chodzil w najlepsze.Tyle ze teraz auto przestalo chodzic i nie moge odpalic.Z filtra paliwa spuscilem troche wody.Tylko pompka przy filtrze miekka caly szas i ciut syczy przy pompowaniu.Wczotsj przed tym zaliczylem galaz pomiedzy kola.Czy ona mi czasem czegos z przewodami paliwowymi nie zrobila. Edytowane 16 Listopada 2015 przez Melmack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 prowadzone sa po prawej stronie ramy tam zerknij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmack Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Przewody ok.Woda byla w filtrze.Wymieniony i smiga jak zloto.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayes Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Silnik nie gasł silnik bo woda była w filtrze? Bzdury kolego opowiadasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.