Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Silnik. Terrano 1 tdi nie gaśnie


Melmack
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich.Otóż abym zgasił swojego Tyrana muszę go biegiem gasić.Przekręcenie kluczyka na off nic nie daje.Silnik chodzi radio gaśnie ale kontrolka zaciągniętego ręcznego nadal świeci.Gaśnie dopiero jak silnik zdławię.Nie mam pojęcia co to.

Link to comment
Share on other sites

Tak jakby stacyjka prądu nie odcinała, a to tak nagle Ci się stało, jakieś objawy wcześniej, czy może tak kupiłeś?

Link to comment
Share on other sites

Elektrozawór odpowiedzialny za gaszenie silnika.

Link to comment
Share on other sites

Tak zaczęło się ok miesiąca temu.Dwa razy coś mu odbiło i zgasł z kluczyka.A elektrozawór w pompie paliwa czy na dolocie powietrza?

Link to comment
Share on other sites

W pompie paliwa.

Link to comment
Share on other sites

to może być też choroba wściekłych diesli sprawdź czy masz olej w silniku

Link to comment
Share on other sites

tu jest to opisane http://hotbrakes.pl/jak-umieraja-silniki-choroba-szalonych-diesli-video/

w skrócie jeżeli olej silnikowy dostanie się do układu dolotowego np przez nieszczelną turbinę zachodzi w silniku samozapłon oleju i jedyny sposób zgaszenia go to zaduszenie go poprzez wrzucenie wysokiego biegu przy jak najmniejszej prędkości

Edited by damianp63
Link to comment
Share on other sites

W takim wypadku jak opisujesz silnik wchodzi na obroty jak w bolidzie, a za autem siwy dym i białe sadze. To nie ten przypadek...

Link to comment
Share on other sites

 pogrzeb najpierw dokładnie w stacyjce , przypomniały mi sie stare czasy jak wujaszek gasil merca 300 tke z wysokieg biegu bo mu sie stacyjka zje..a-dobrze na tym nie wyszedł bo razu pewnego stał zbyt blisko słupa elektrycznego :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam Wszystkich.Pogrzebałem wczoraj przy okablowaniu stacyjki.Mam u siebie zamontowany immobiliser.Widać ze ktoś to robił .Przywiazce ze stacyjki mam zamontowany przekażnik.I to chyba przez niego jest.Bo jak czasami nie działa mi immo to wkładam od dołu łapę w deskę pod zegary i poruszę wiązkami to zadziała immo.Wtedy też gaśnie z kluczyka.A zawór przy pompie to jest prosto ze stacyjki czy przez jakiś przekażnik w komorze silnika ?I Gaszenie odbywa sie poprzez odcięcie napięcia do tego elektrozaworu?Mówiąc szczerze to nie mam pomyslu już na to

Link to comment
Share on other sites

Melmack, z tymi dieslami jest tak, że jedyny sposób aby je (poprawnie) zgasić to odciąć paliwo. W 2.7TD paliwo od silnika odcina elektrozawór wkręcony w pompę wtryskową, na 90% załączany przez przekaźnik (musisz się upewnić na schemacie).

 

Jak na elektrozawór jest podany plus, to zawór jest otwarty. Jakiekolwiek odcięcie napięcia, więc także wyłączenie instalacji przez stacyjkę (czyli pozycja OFF, a nie ACC) powinno powodować zamknięcie zaworu, bo napięcie zniknie z instalacji.

 

Wszystko wskazuje zatem, że zawór się zatarł/zawiesił w pozycji otwartej. Żeby jeszcze się upewnić, odłącz w trakcie pracy silnika wtyczkę przy samej pompie wtryskowej, od której odchodzą dwa przewody - czarny i czerwony. Czerwony powinien kończyć się na elektrozaworze przelewowym, przykrytym zielonym gumowym kapturkiem, a czarny właśnie na elektrozaworze gaszącym, z czarnym kapturkiem. Jak rozłączysz wtyczkę a elektrozawór jest sprawny, to silnik powinien zgasnąć. Jeśli elektrozawór jest zatarty w pozycji otwartej, to nie zgaśnie, co najwyżej zacznie coś kombinować, bo odetniesz też napięcie od elektrozaworu przelewowego.

Link to comment
Share on other sites

Melmack, z tymi dieslami jest tak, że jedyny sposób aby je (poprawnie) zgasić to odciąć paliwo. W 2.7TD paliwo od silnika odcina elektrozawór wkręcony w pompę wtryskową, na 90% załączany przez przekaźnik (musisz się upewnić na schemacie).

 

Jak na elektrozawór jest podany plus, to zawór jest otwarty. Jakiekolwiek odcięcie napięcia, więc także wyłączenie instalacji przez stacyjkę (czyli pozycja OFF, a nie ACC) powinno powodować zamknięcie zaworu, bo napięcie zniknie z instalacji.

 

Wszystko wskazuje zatem, że zawór się zatarł/zawiesił w pozycji otwartej. Żeby jeszcze się upewnić, odłącz w trakcie pracy silnika wtyczkę przy samej pompie wtryskowej, od której odchodzą dwa przewody - czarny i czerwony. Czerwony powinien kończyć się na elektrozaworze przelewowym, przykrytym zielonym gumowym kapturkiem, a czarny właśnie na elektrozaworze gaszącym, z czarnym kapturkiem. Jak rozłączysz wtyczkę a elektrozawór jest sprawny, to silnik powinien zgasnąć. Jeśli elektrozawór jest zatarty w pozycji otwartej, to nie zgaśnie, co najwyżej zacznie coś kombinować, bo odetniesz też napięcie od elektrozaworu przelewowego.

 

w tdi to coś chyba inaczej wygląda, tam jest moduł współpracujący z NATS, nie jestem pewien czy jest tak po prostu wyprowadzony elektrozawór jak w td

Link to comment
Share on other sites

Witam.To nie jest TDi.Źle napisałem w opisie.Oczywiście cholera raz gaśnie a raz nie.Więc chyba trza w kablach pogmerać.A gdzie mam szukać schematu instalacji Terrano I 2.7 TD?

Edited by Melmack
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie szukaj schematu, tylko odłącz podczas pracy silnika wtyczkę przy pompie wtryskowej z której wychodzą dwa przewody - czarny i czerwony. Jeśli silnik nie zgaśnie po tym manewrze, to masz elektrozawór do wymiany (napiszę Ci jak to zrobić). Jeśli zgaśnie - to problem z elektryką.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Odłączyłem dziś wtyczkę przy pompie i cholera oczywiście chodzi. Dzięki Bayes za poradę. Dokładnie czerwony przewód to od przelewu. Czarny nie widzę gdzie wchodzi. Tam trzeba mieć iście ginekologiczne ręce aby się dostać. Co mam robić?

Edited by lemmy69
Link to comment
Share on other sites

Spotkałem się z podobnym przypadkiem w Pajero. Wina leżała po stronie przewodów podciśnienia.

Link to comment
Share on other sites

Na pompie są dwa elektrozawory górny przyspieszenie kąta (czerwony kabel), a dolny odcinający paliwo (czarny kabel) :) a jak będziesz dociekliwy to w serwisówce (EC.pdf) masz odkładnie opisane.

Po wypięciu wtyczki możesz podpiąć +12 z aku i słuchać czy klika zaworek. Odcinający paliwo klika znacznie ciszej od tego drugiego.

Link to comment
Share on other sites

Witam.Dzięki za odpowiedzi.Dziś do zbiornika wlałem fiolkę preparatu oczyszczającego wtryskiwacze.Na początku żwawiej zaczął chodzić.A po jakimś czasie obroty spadły na jałowym z ok 900 do 500 i niżej aż budą trzęsie .Ale jak kluczyk na off zrobie i dodam gazu to gaśnie.Ciekawe .A czujnik sprawdzę jutro.Garażu suchego nie mam to i za bardzo nie mam jak.

Link to comment
Share on other sites

jaki czujnik ?

 

zaworek się przycina tu nie będzie raczej niespodzianek.

Link to comment
Share on other sites

Witam.podlaczalem dzis +na elektrozawory.Przelewowy klika ale ten gaszacy tez.Oczywiscir silnik chodzil w najlepsze.Tyle ze teraz auto przestalo chodzic i nie moge odpalic.Z filtra paliwa spuscilem troche wody.Tylko pompka przy filtrze miekka caly szas i ciut syczy przy pompowaniu.Wczotsj przed tym zaliczylem galaz pomiedzy kola.Czy ona mi czasem czegos z przewodami paliwowymi nie zrobila.

Edited by Melmack
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...