Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Benzyna w oleju silnika


markusgolko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy każdym uruchomieniu silnika, szczególnie na zimnym silniku,  część paliwa pozostaje na ściankach i miesza się z olejem. Przy normalnej eksploatacji gdy silnik rozgrzeje się do temperatury od 80 stopni i przejechaniu ok. 15 km.  paliwo wyparowuje z oleju. Jeśli uruchomień, na zimnym, jest dużo a jazdy tyle co kot napłakał stopniowo wzrasta ilość benzyny gromadzącej się w oleju. Ale nie stanowi to aż takiego zagrożenia dla silnika, bo ilość benzyny nie jest aż taka znaczna. Większa ilość benzyny bierze się z niewłaściwie ustawionych wtrysków, nieszczelnej pompy paliwa lub listwy wtryskowej tudzież wyrobionych pierścieni. Nadmierny lub nie we właściwym czasie wtrysk powoduje że nie wszystko paliwo jest spalane a jego nadmiar ścieka do oleju. Nieszczelna, niesprawna  pompa lub listwa powodować może że w czasie jazdy jest wszystko ok. ale na wyłączonym silniku paliwo przeciekając spływa po ściankach i podnosi dosyć znacznie poziom oleju. 

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystkie silniki 1.2 DIG-T i 1.6 DIG-T do wymiany? :|

Chyba trochę uprościłeś temat Januszu, bo w motorach z wtryskiem bezpośrednim przepracowany olej pośmierduje benzyną.

Inna sprawa, że przybywać go nie powinno. :(

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze oleju przybywa to już raczej pierścienie. Jakby tego oleju ubywało, a nie przybywało :] Zresztą benzyna w oleju demoluje właściwości oleju i rozwala uszczelnienia gumowe.

U mnie olej ubywał i walił mieszanką paliwową. Po zrobieniu pierścieni ustało - nie mówię, że w 100%, bo szczelności helowej w silniku przecież nie ma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pierścienie(wadliwe lub zbyt"ostre" jak w przypadku słynnej akcji toyoty) poczynią szkody ,to sama wymiana pierścieni nic nie da ! To znaczy da na ok.rok i odnowa Polsko ludowa. Dopiero wymiana tuleja cylindra+ nowy zestaw pierścieni ,tak jak to później robiła toyota .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że to są silniki beztulejowe. Więc co? Szlif i nadwymiar? Chyba raczej kosz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wina dywersantów tylko tanich podwykonawców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że tak się dzieje ze wszystkimi autami. no może te z wysokiej półki są trochę solidniej wykonywane. Minęły czasy kiedy auta produkowane były solidnie i jeździły po czterdzieści lub więcej lat.  Obecnie maja się, by utrzymać w kondycji koncerny,  sprzedawać nowe auta więc te już jeżdżące nie mogą być zbyt trwałe bo wówczas rynek wtórny obniża sprzedaż nowo wyprodukowanych pojazdów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...