gregson Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Czy z tyłu QQ są jakieś przedmowy wentylacyjne? Znalazłem taki o to opis: the two overpressure vents in the rear (one on both corners bottom left and right of the tailgate, venting in the wheel arches) Ktoś wie o co chodzi? Próbuje je zlokalizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Konkretnie o przewody??? W wersji chyba Rosyjskiej widziałem z tyłu wywiewy,ale głowy sobie uciąć nie dam. Natomiast jeżeli to nie o to chodzi,to być może o otwory wentylacyjne w bagażniku pod boczkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 W bagażniku pod boczkami? O te mi chodzi wlasnie. Tam jakieś przewody są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Może nie tyle przewody,w sensie rury itp.,ale sa takie "okienka" wywietrzniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Nie tylko w QQ ale w każdym jednym samochodzie osobowym są przewody nie tyle wentylacyjne co otwory służące do odprowadzenia ciśnienie podczas zamykania klapy bagażnika i nadmiaru rozgrzanego powietrza w upalne dni. Są one ukryte i mają jednostronne działanie, przy czym nie podlegają jakiejkolwiek obsłudze zarówno ze strony kierowcy jak i stacji obsługi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 He, he. Tytuł wątku mógł być mylący. Bo równie dobrze można było pomyśleć o nawiewach na tylny rząd siedzeń. A jeśli chodzi o "wywietrzniki", to jest tak jak napisał Tester. Każde auto ma (najczęściej w okolicach bagażnika) takie działające w jedną stronę "zawory" (w praktyce gumowa zastawka umożliwiająca przepływ powietrza w jedną stronę), które spełniają zadanie np. przy zamykaniu drzwi. Bo gdyby wnętrze auta było szczelną puszką, to zamknięcie drzwi byłoby bardzo utrudnione (efekt poduszki powietrznej). Dzięki tego typu "wentylom" perdyknięcie drzwiami powoduje, że nadmiar powietrza w naszej puszcze piernie se owym wentylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 O czym Wy piszecie, przeciez oparcia tylnej kanapy sa wystarczyjaco nieszczelne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Naprawdę? To co Ty tam Moniś robiła na tej tylnej kanapie, że szczelność straciła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Naprawdę? To co Ty tam Moniś robiła na tej tylnej kanapie, że szczelność straciła? No właśnie........??? A na poważnie właśnie o to chodzi że owo odpowietrzenie ma działać także dla pozostałych drzwi. Zamknij, na zasadzie eksperymentu delikatnym pchnięciem drzwi podczas gdy wszystkie pozostałe są zamknięte. I po chwili z tą sama siłą zamknij te same podczas gdy któreś kolejne lub bagażnik będą otwarte, zobaczysz jak chlapną. gdyby nie było tych, bo są dwa, wywietrzników w bagażniku zamkniecie drzwi wymagało by dożo większej siły jak z nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Pytalem, bo wyczytałem właśnie że odpowiednie poprawienie wylotu tych wywietrznikow zmniejszylo mu szumy w samochodzie. I nie ma tu mowy o ich całkowitym zamknięciu. http://www.qashqaiforums.co.uk/viewtopic.php?f=28&t=2450 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Odpowiednie poprawienie wylotu to zapewne całkowite zatkanie, bo nie ma możliwości innego poprawienia wiszącego luźno w stosownej dla pojazdu ramce czy to paska gumy czy plastiku. Kratki o których mowa wyglądają jak na załączonej fotce. Ich lokalizacja i obudowa, tapicerką nie powinna powodować przedostawania się do wnętrza bagażnika tym bardziej do kabiny hałasu. Owszem rozumiem wygłuszenie, choć ono i tak istnieje, nadkoli to ma sens jak komuś bardzo hałas przeszkadza z tej części pojazdu ale to wówczas trzeba było by rozważyć także owinięcie opon czymś wygłuszającym, bo przecież tez hałasują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Przecież pisze facet w linku którym podalem powyzej, że nie zamknął calkowicie tylko jakiegos materiału użył co spowodowało zmniejszenie szum w samochodzie. Pisze, że o 6 DB a to jest bardzo dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Widzę Gregsonie, że szumy w QQ nadal spędzają sen z Twoich powiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Teraz trochę w domu pobede więc obsesja szumowa znowu daje o sobie znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Przecież pisze facet w linku którym podalem powyzej, że nie zamknął calkowicie tylko jakiegos materiału użył co spowodowało zmniejszenie szum w samochodzie. Pisze, że o 6 DB a to jest bardzo dużo. O tym napisałem właśnie bo skoro są plastikowe klapki to musiał użyć jakiejś np gąbki tak by stworzyć barierę zarazem wychwytująca - rozpraszająca hałas i przepuszczająca powietrze, ale czego by nie użyć to już nie to, bo każdy materiał będzie tłumił przepływ. Na co dzień będzie to nie zauważalne, co najwyżej trochę mocniej trzeba będzie drzwiami cłapnąć, bo te odpowietrzniki tylko do tego celu służyć maja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Przecież pisze facet w linku którym podalem powyzej, że nie zamknął calkowicie tylko jakiegos materiału użył co spowodowało zmniejszenie szum w samochodzie. Pisze, że o 6 DB a to jest bardzo dużo. W odkurzaczach są filtry hepa,cieniutka włóknina,czasami kilkuwarstwowa.Przepuszcza powietrze,a zarazem tłumi dźwięk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 W odkurzaczach są filtry hepa,cieniutka włóknina,czasami kilkuwarstwowa.Przepuszcza powietrze,a zarazem tłumi dźwięk. Filtry hepa zatrzymują jedynie kurz dzięki drobniutkim otworkom, ale wybacz, z całym szacunkiem, ćwieku nie tłumią. Jak ma filtr w odkurzaczu tłumić jego pracę jak są one osadzane przed i za silnikiem a silnik pracuje jedynie w plastikowej obudowie. ...? Nie spotkałem się z odkurzaczem w którym filtr tłumił by odgłosy wydobywające się z jego silnika, idąc Twoim tokiem myślenia by filtr hepa tłumił dźwięk odkurzacza jego silnik takiego osadzony winien być wewnątrz takiego filtra ale to zarazem z uwagi na funkcję filtra, samą w sobie, jest po prostu niemożliwe. Pojecie cichy odkurzacz nie ma nic wspólnego z filtrem nawet filtrem hepa, a większa część z tych cichych są odkurzaczami workowymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Może nie do końca jest tak jak mówisz i nie do końca jest cała moja prawda.Silnik musiałby być w tłumiku.Ale wyjmij filtr na wylocie i zobaczysz o ile jest głośniej.A jest.I lepiej ciągnie ale to normalne.No ale nie w tym rzecz,rzecz w tym aby zastosować taki lub włóknine : http://allegro.pl/wysokopuszysta-wloknina-poliestr-owata300g-m2atest-i5915628687.html Jest przewiewna,a tłumi dźwieki i szumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Dobry przykład dałeś z tym wyjętym filtrem tylnym z odkurzacza. Jest odrobinę, dosłownie odrobinę, głośniej bo zdejmujesz kratkę (czy inny plastikowy element) stanowiąca osłonę filtra i sam filtr, który swą grubością jakąś barierę stanowi i silnik masz już na wierzchu bez jakiejkolwiek osłony, dlatego jest głośniej, ale głównie chodzi mi o drugą część Twego wpisu co do ciągu że jest lepszy i tu jest znaczna wyczuwalna poprawa ciągu. Tak samo, co pisałem wyżej, będzie z tymi odpowietrznikami. Co by nie zastosował, czy zamiast tego co jest czy dodatkowo, przytłumi przepływ powietrza ale jakieś tam powietrze przejdzie, co najwyżej drzwi, o ile będzie to zauważalne, będzie trzeba troszkę mocniej zamykać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Przecież pisze facet w linku którym podalem powyzej, że nie zamknął calkowicie tylko jakiegos materiału użył co spowodowało zmniejszenie szum w samochodzie. Pisze, że o 6 DB a to jest bardzo dużo. duzo? wiesz ile to jest 10 dB? szmer lisci przy lagodnym wietrze facet o ktorym piszesz musi byc badaczem pisma swietego skoro dzieki modyfikacji uzyskal roznice 6 dB Ale wyjmij filtr na wylocie i zobaczysz o ile jest głośniej.A jest.I lepiej ciągnie ale to normalne az przetestowalem to na swoim Elektroluxie z filtrem HEPA, ciag jest faktycznie wiekszy bez filtra, roznica w halasie niewielka, moze z... 6 dB ; ) pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 duzo? wiesz ile to jest 10 dB? szmer lisci przy lagodnym wietrze facet o ktorym piszesz musi byc badaczem pisma swietego skoro dzieki modyfikacji uzyskal roznice 6 dB Nie masz racji kolego. różnica 3 dB to aż dwa razy głośniej! I tak ,jeśli masz w aucie 56dB ,to odczuwalne jest. dwa razy głośniej jak 53dB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Tak to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 http://www.hearforever.org/userfiles/file/tools_to_educate/Noise%20Thermometer%20-%20PL.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Różnica jest słyszalna i to bardzo przy używaniu opon!Jak ktoś miał gumy o głośności 71Db,a załozył później 68db,to różnicę słychać i to wyraźnie.A co dopiero 6db Wiem co mówie bo zimówki mam 71,a letniaki 68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Mówcie co chcecie, ale przesłonięcie kratki 8/15 cm x dwie sztuki i tak zabezpieczonej płytkami by nie było bezpośredniego przelotu, da aż tak odczuwalną dla ucha różnicę ..??? Rozumiem dać wygłuszenie na całe nadkole, choćby ze zwykłej 2-3 cm gąbki, jeśli to kogoś drażni, wówczas rozumiem że będzie różnica, a na przedmiotowe kratki, jak już pisałem wcześniej, wpływu to mieć nie będzie a co najwyżej mięśnie, odrobinę, osób zamykających drzwi wyrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.