zaq79 Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 (edytowane) Witam Mój X chyba ostatnio ma pecha (uszkodzona opona przednia .... no może w tym trochę mojej winy ) ale dzisiaj rano przy wyjeżdżaniu z podwórka na asfalt usłyszałem niepokojące odgłosy z pod samochodu. Nie wiem z czym to można powiązać - moja przygoda z uszkodzonym przednim kołem była miesiąc temu od tego czasu X-em nie miałem potrzeby jeździć. Poza tym po rozwaleniu przedniej opony przejechałem ponad 200 km (co prawda zamigała przez chwile kontrolka 4WD ale po zgaszenie i ponownym odpaleniu auta nie ma żadnej sygnalizacji. Ale wracając do tematu, Podniosłem jedną stronę samochodu i: 1) przy próbie kręceniu kołem tylnym do przodu nie ma możliwości wykonania obrotu 2) przy kręceniu kołem tylny do tyłu przednie koło również się kręci do tyłu (silnik zgaszony - czy sprzęgło dołączające tył może być zblokowane ???? tylko w jedna stroną ??? 3) przy kręceniu przednim kołem do przodu koło tylne bez problemu kręcie się do przodu 4) przy kręceniu przednim kołem do tyłu koło tylne bez problemu kręcie się do tyłu 5) zapaliłem samochód (przy podniesionej jednej stronie) tryb napędu w dowolnej pozycji (2WD/AUTO/ LOCK) oba koła przód i tył się kręcą - tak jakby blokada napędów cały czas trzymała - przy "jeżdzie" do przodu i do tyłu Nie za bardzo mi się chce rozpinać wał żeby sprawdzić czy to sprzęgło w tylnym napędzie. Jeszcze spróbuje rozpiąć kostkę do zasilania sprzęgła - może coś się popier.... i cały czas jest LOCK Chyba że w związku z tym że dalej mam rezerwę na jednym kole (akurat na tylnym) i jest ona innych rozmiarów 205/55 R16 a pozostałe 215/65R16 system głupieje i stwierdza poślizg jednego tylnego koła ( inna ilość obrotów) i dołącza tył ???? Co o tym sądzicie??? Jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić??? UZUPEŁNIENIENIE 1) Rozłączyłem kostkę przy tylnym dyfrze brak efektu - dalej koła (przednie i tylne) kręcą się jak powyżej przy zapalonym silniku oraz przy zgaszonym (przy poruszaniu ręcznym) dodatkowo zaświeciła się lampka 4WD ale to pewnie dlatego że rozłączyłem kostkę. Edytowane 9 Lipca 2016 przez zaq79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Zmień to koło o ile już nie za późno! Nie może być założone koło o innym rozmiarze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 9 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Zmień to koło o ile już nie za późno! Nie może być założone koło o innym rozmiarze! Czy w trybie 2WD jest możliwe dołączenie tyłu??? Myślisz że rozwaliłem sprzęgło dołączające tył??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Poczytaj ten wątek: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88294-t30-zasada-dzia%C5%82ania-nap%C4%99du-4x4-w-x-trail/ Mając auto z 4x4 aby nie uszkodzic napedu nalezy bezwglednie miec 4 takie same opony .Mało tego-bieznik nie moze odbiega znaczaco zużyciem jak równiez cisnienie w oponach powinno byc w zakresie przewidzianym przez producenta. Napęd 4x4 moze sie załaczać sam kiedy bedzie opona inna bo wtedy to moze zostać odczytane jako uźlig koła Nie dopuszczalna jest całkowicie jazda na oponie o zupełnie innym wymiarze! Tu sie klania brak podstawowiej wiedzy w tym zakresie. A to wszystko jest bardzo dobrze wyjasnione nawet i w instrukcji obsługi auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 ... Chyba że w związku z tym że dalej mam rezerwę na jednym kole (akurat na tylnym) i jest ona innych rozmiarów 205/55 R16 a pozostałe 215/65R16 system głupieje i stwierdza poślizg jednego tylnego koła ( inna ilość obrotów) i dołącza tył ???? ... Twoja różnicę pomiędzy średnicami kół jest rzędu 8,5%. To jest bardzo dużo. Przypomnę że do T30 zalecane są trzy rozmiary 215/70R15, 215/65R16, 215/60R17 i różnica pomiędzy 15-tką a 17-tką to jest 1% a więc dużo mniej niż u Ciebie. Mi zdarzyło się ze dwa razy z powodu złapania kapcia do zimówek na 16-tkach założyć zapas letni na 17-tce i przejechać kilkaset kilometrów bez żadnych problemów. A przy tych rozmiarach różnica jest tylko 0,5%. Jednak wtedy zawsze jechałem w trybie 2WD. Tobie zaświeciła się kontrolka 4WD, czyli została wykryta znacząca różnica w średnicy i zostało to zasygnalizowane. I teraz jeśli chcesz się dalej bawić w testy to proponował bym: 1. Wymienić opony na identyczne - tak jak zalecają koledzy. 2. Odłączyć na chwile zasilanie od akumulatora, nie powinno zaszkodzić, a być może wykasuje zapamiętane błędy, które mogą wpływać na działanie ECU w trakcie testów 3. Jeśli masz wersje z ESP to także go wyłącz (tzn. włącz przycisk). Wyłączysz trochę zbędnej "inteligencji" samochodu. 4. Jeśli nie wymieniałeś nigdy oleju w skrzyni rozdzielczej i tylnym dyferencjale to może właśnie warto to zrobić. Powinno się to robić co 60 tys, a całkowity koszt to około 30zł, bo tyle kosztuje potrzebny olej. Zobaczysz co wypłynęło ze skrzyni rozdzielczej i tylnego dyferencjału . Pkt 2 i 3 oczywiście dotyczą testów z uruchomionym samochodem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Niestety coś poleciało w dyfrze Przy jeździe do tyłu (musiałem wycofać na podwórku) nic się nie działo - ale jak próbowałem podjechać aby wjechać do garażu na kanał "chrupneło" i plama oleju pod dyfrem . Strzeliła obudowa. W przyszłym tygodniu spróbuje zdemontować i ogarnąć uszkodzenia. Czy jest wiele rodzai dyfrów w X-ach? Na alle.... jest kilka sztuk na co zwrócić uwagę??? Czy ktoś zajmuje się remontem ??? W dalszym ciągu zastanawia mnie co był przyczyną że zblokował się dyfer przy jeździe do przodu a do tyłu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 rozumiem ze jak uszkodziles przednie kolo to przelozyles na przod kolo z tylnej osi a na tyl zalozyles to nieszczesne 205/55 R16 po czym przejechales 200 km?to ze dyfer zablokowalo przy jezdzie do przodu a nie do tylu bylo dzielem przypadku, pewnie tak ulozyly sie rozsypane czesci ukladu planetarnego albo sprzegla ze w ktoryms momencie zablokowaloprzy kupnie najlepiej upewnic sie ze most ma taki sam numer fabryczny ja ten ktory zdemontujeszpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Niestety tak na tył dałem to mniejsze i chyba tu był mój błąd. Po rozwaleniu przedniego koła musiałem podjechać do zakładu wulkanizacji bo na tylnym kole między felgą a oponą powłaziły strzępy elementu na który najechałem co groziło schodzeniem powietrza więc wolałem nie ryzykować. I niejako "przy okazji" przełożyli mi chłopaki rezerwę na tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Niestety coś poleciało w dyfrze Przy jeździe do tyłu (musiałem wycofać na podwórku) nic się nie działo - ale jak próbowałem podjechać aby wjechać do garażu na kanał "chrupneło" i plama oleju pod dyfrem . Strzeliła obudowa. W przyszłym tygodniu spróbuje zdemontować i ogarnąć uszkodzenia. Czy jest wiele rodzai dyfrów w X-ach? Na alle.... jest kilka sztuk na co zwrócić uwagę??? Czy ktoś zajmuje się remontem ??? W dalszym ciągu zastanawia mnie co był przyczyną że zblokował się dyfer przy jeździe do przodu a do tyłu nie. Remont jest nieoplacalny. Albo zakup nowego (sporo kosztuje)ale najlepiej kupic uzywany z kilku dniowa gwarancją rozruchową.Wiekszośc handlarzy czesciami zgadza sie na to bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Niestety tak na tył dałem to mniejsze i chyba tu był mój błąd. Po rozwaleniu przedniego koła musiałem podjechać do zakładu wulkanizacji bo na tylnym kole między felgą a oponą powłaziły strzępy elementu na który najechałem co groziło schodzeniem powietrza więc wolałem nie ryzykować. I niejako "przy okazji" przełożyli mi chłopaki rezerwę na tył W międzyczasie rozejrzyj się za inna oponą na ten zapas, aby była zalecanych rozmiarów. Mam także prośbę abyś o ile możliwe zamieścił zdjęcia tego uszkodzonego dyferencjału. Zawsze to będzie jakaś dokumentacja. Osobiście bardzo ciekawi mnie informacja, kiedy ostatnio był w nim zmieniany olej. Jakoś trudno mi uwierzyć, że przyczyną tej awarii był ten rozmiar koła. Układ planetarny w dyferencjale powinien tą różnicę średnic skompensować. Jedno koło kręciło się szybciej a drugie wolniej, a przecież jak samochód porusza się po łuku chociażby na rondzie to właśnie mamy do czynienia z taką sytuacją. W końcu nasze dyferencjały chyba nie mają stałej blokady. To tak naprawdę wpływa na skrzynie rozdzielczą, gdzie we włączonym trybie 4WD musi pojawiać się sztuczny poślizg, aby skompensować różnice obrotów na osiach. Automatyka pojazdu wykryła różnicę i to zasygnalizowała mignięciem kontrolki, niejako przewidując, że kolejnym problemem może być przegrzanie się oleju w skrzyni rozdzielczej, co następnie zostałoby zasygnalizowane i zmusiło kierowcę do przerwania jazdy. No ale ten drugi krok nie nastąpił. W dyferencjale jest złączka, ale do czego? Co to za czujnik? Może temperatury oleju, a może czujnik obrotów wału? Ktoś bardziej technicznie jest w stanie się wypowiedzieć na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 W międzyczasie rozejrzyj się za inna oponą na ten zapas, aby była zalecanych rozmiarów. Mam także prośbę abyś o ile możliwe zamieścił zdjęcia tego uszkodzonego dyferencjału. Zawsze to będzie jakaś dokumentacja. Osobiście bardzo ciekawi mnie informacja, kiedy ostatnio był w nim zmieniany olej. Jakoś trudno mi uwierzyć, że przyczyną tej awarii był ten rozmiar koła. Układ planetarny w dyferencjale powinien tą różnicę średnic skompensować. Jedno koło kręciło się szybciej a drugie wolniej, a przecież jak samochód porusza się po łuku chociażby na rondzie to właśnie mamy do czynienia z taką sytuacją. W końcu nasze dyferencjały chyba nie mają stałej blokady. To tak naprawdę wpływa na skrzynie rozdzielczą, gdzie we włączonym trybie 4WD musi pojawiać się sztuczny poślizg, aby skompensować różnice obrotów na osiach. Automatyka pojazdu wykryła różnicę i to zasygnalizowała mignięciem kontrolki, niejako przewidując, że kolejnym problemem może być przegrzanie się oleju w skrzyni rozdzielczej, co następnie zostałoby zasygnalizowane i zmusiło kierowcę do przerwania jazdy. No ale ten drugi krok nie nastąpił. W dyferencjale jest złączka, ale do czego? Co to za czujnik? Może temperatury oleju, a może czujnik obrotów wału? Ktoś bardziej technicznie jest w stanie się wypowiedzieć na ten temat. Też mi się wydaje że układ planetarny powinien skompensować. W zimie jak się kiedyś zakopałem to efekt był taki że jedno przednie i jedno tylne koło się kręciło (ślizgało na lodzie) a pozostałe stały w miejscu. Fotki zamierzam robić - dla potomnych Złączka jest do sprzęgła elekto-magnetycznego dołączające tylny napęd - chyba że się mylę to mnie poprawcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 ... Złączka jest do sprzęgła elekto-magnetycznego dołączające tylny napęd - chyba że się mylę to mnie poprawcie. No własnie jakoś nie do końca to łapię. Wydaje mi się, że załączenie napędu 4WD następuje w skrzyni rozdzielczej, czyli przed wałem napędowym, a nie za wałem w dyferencjale. O ile pamiętam to niezależnie od położenia przełącznika 2WD/4WD/LOCK wał zawsze się obraca. W położeniu 4WD/LOCK obraca się bo jest przenoszony napęd od strony silnika na tył. W położeniu 2WD jest "odpięty" od silnika, ale obraca się bo właśnie go napędza układ planetarny z dyferencjału. A to niejako potwierdza tezę że w dyferncjale nic nie jest rozłączane. Więc nie bardzo łapie co za "automatyka" oprócz układu planetarnego jest schowana w dyferencjale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 W skrzynce rozdzielczej nie ma żadnego załącznika , jest on w tylnym "moście" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 W skrzynce rozdzielczej nie ma żadnego załącznika , jest on w tylnym "moście" Czyli wał jest na stałe spięty z silnikiem niezależnie od położenia przełącznika 2WD/4WD/LOCK? Chudson a orientujesz się jak to działa w przypadku rozłączenia kostki na dyferencjale (lub urwania przewodów w terenie), tzn jaki wtedy tryb się załącza? Zakładam że 2WD, bo to najbezpieczniejsze. Kurcze całkiem inne miałem wyobrażenie o roli skrzyni rozdzielczej i dyferencjału w X'e. Ale wracając do wątku to nadal zastanawiam się czy i dlaczego mniejszy rozmiar koła wpłynął na awarię dyfra u kolegi. W końcu rolą dyfra jest to aby skompensować te różnice. Może jednak tak duża różnica średnic spowodowała że układ planetarny dostał takich obrotów, że po prostu się rozsypał. Zaq79 tak z ciekawości jaki masz przebieg i kiedy ostatnio wymieniałeś olej w dyferencjale? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Skrzynka rozdzielcza to tylko przekładnia kątowa przekazująca napęd na tył z pominięciem mechanizmu różnicowego przedniego. ( prawa przednia pół oś przechodzi przez skrzynkę do dyferencjału ale nie jest z nim połączona ) Tylnego napędu nie rozbierałem ale przypuszczam ,że jest tam sprzęgło elektromagnetyczne załączające wał z mechanizmem różnicowym i przy odłączeniu wtyczki po prostu nie zadziała ) Co do uszkodzenia. Komputer poprzez ABS sprawdza poślizg kół i dołącza tylny napęd. Mniejsze koło może symulować ciągły uślizg czyli ciągłe włączenie tylnego napędu do czego nie jest on przystosowany. Jednak jeśli jest to prawda to przy hamowaniu ten sam ABS mógł by załączać się myśląc ,że jedno z kół zaczyna się blokować ( choć może tu tolerancja jest większa ) A może to po prostu zbieg okoliczności z tym kołem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 16 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 (edytowane) Aktualnie 165 tys na liczniku - olej w moście był wymieniany przy przeglądzie 140 tys. Olej który wypłynął z mostu nie jest bardzo tragiczny - nie jest klarowny ale nie jest to smoła. Witam Wreszcie udało mi się zdemontować dyfer. Po rozebraniu dyfra stwierdziłem uszkodzenia zębatki wałka atakującego mechanizmu różnicowego (patrz zdjęcia - wałek atakujący). Po rozebraniu poszczególnych elementów wyszło na to że: obudowa został uszkodzona bo "zęby" wałka atakującego dostały się między łożysko a szalkę i rozsadziło szalkę a w dalszej kolejności obudowę dyfra. (patrz zdjęcia - szalka łożyska/uszkodzone łożysko/obudowa dyfra). Po odkręceniu obudowy dyfra od obudowy sprzęgła elektromagnetycznego "wyleciała" nakrętka "trzymająca" wałek atakujący na miejscu i prawdopodobnie to było przyczyną mojej przygody z rozwalonym dyfrem. Odkręcona nakrętka spowodowała przesuniecie się wałka atakującego w stronę tyłu samochodu i uszkodzenia mechanizmu różnicowego na zdjęciach widać że wałek atakujący ocierał o mechanizm różnicowy (patrz zdjęcia - uszkodzony mechanizm różnicowy) oraz zębów wałka atakującego. Na forum znalazłem teraz wątek z podobną awarią - poluzowana nakrętka wałka atakującego. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/93367-dziwne-buczenie-podczas-jazdy. Czyżby to był stały problem X-trailów? Co powoduje odkręcanie się nakrętki (gwint jest lewy). Czy może u mnie nakrętka już dawno była odkręcona a "przygoda" z kołem i elementem na drodze na który najechałem spowodowała przesunięcie się wałka atakującego?? Czy dyfer do X-a z silnikiem 2,2 DCi jest taki sam jak do 2.0 benzyna??? Na moim jest oznaczenie R145 Edytowane 16 Lipca 2016 przez zaq79 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 No i to jest konkretna dokumentacja i podsumowanie wątku, masz ode mnie plusa. Co do dyfra to na 99% jest ten sam. Proponuje zajrzeć tu: http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_10/type_22/power_train/rear_final_drive/illustration_1/ i wybrać swój model po dacie produkcji. Jak już na obrazku znajdziesz obudowę i z opisu wybierzesz jej Part Number to dostaniesz listę w jakich modelach było to montowane, przykładowo jak poniżej. http://nissan4u.com/parts/info/38310CA000/ Nie sugeruj się do końca tymi listami które ja ci wskazałem, bo to są przykłady do mojej wersji samochodu. Najpierw ustal swój samochód. Pod obrazkiem zwróć uwagę na kolumnę Date bo to czasami jest informacja że ten element obowiązuje od właśnie tej daty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Wg. tego katalogu to ten sam szajs https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwMAAEg0JUkBRFcNAmsEfiEwWA%24&vid=2134&cid=11&uid=89852 Od 2001 do 2005 są te same numery i we wszystkich wersjach silnikowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 16 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Wg. tego katalogu to ten sam szajs https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwMAAEg0JUkBRFcNAmsEfiEwWA%24&vid=2134&cid=11&uid=89852 Od 2001 do 2005 są te same numery i we wszystkich wersjach silnikowych. Na to wygląda. W poniedziałek jadę oglądnąć dyfer od benzyny 2.0 - zobaczymy czy się czymś wizualnie rózni. PS Thunder możesz zmienić tytuł tematu na np. "Uszkodzony dyfer - hałas szarpanie" pierwotny tytuł po wyjaśnieniu się sprawy trochę się zdezaktualizował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Na to wygląda. W poniedziałek jadę oglądnąć dyfer od benzyny 2.0 - zobaczymy czy się czymś wizualnie rózni. PS Thunder możesz zmienić tytuł tematu na np. "Uszkodzony dyfer - hałas szarpanie" pierwotny tytuł po wyjaśnieniu się sprawy trochę się zdezaktualizował Łorajt Porównaj i daj znać, będzie dla potomnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Jeszcze klika fotek sprzęgła elektromagnetycznego dla ciekawych, z zewnątrz i od środka (na razie dalej nie rozbieram bo może mi się jeszcze przydać - nie wiem w jakim stanie będzie to co kupię) Komputer samochodu sygnalizuje 4WD jak tylko rozepnie się kostkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Fabrycznie na uszczelce w płynie to jest czy w twoim ktoś już kiedyś grzebał ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Chyba ktoś grzebał bo i sprzęgło elektromagnetyczne i dyfer były skręcane na jakiś rodzaj silikonu (uszczelniacza) ale nie mam pewności. Na obudowie są znaczniki daty (6 - chyba rok 18 - pewnie tydzień) może ktoś z kolegów rozkoduje - wynikało by z tego że dyfer jest młodszy niż samochód stąd wniosek że ktoś już w nim grzebał. (autko przyjechało z Francji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Oblukałem mój i również jest na uszczelkę w płynie więc może jednak to fabryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Oblukałem mój i również jest na uszczelkę w płynie więc może jednak to fabryka Tak wychodzi fabrycznie. Miska olejowa też tak jest dokręcona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.