Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 2.0 QR20DE stuki w silniku po jeździe autostradą - rozrząd ???


pawelsalata
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Postaram się opisać w jak najprostszy sposób objawy.

 

1. Po nocy, odpalam silnik i kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po 3-4 sekundach, w tym czasie słychać zgrzytanie.

2. Jazda po mieście, choćby i godzinami, nie powoduje stuków ani innych niepokojących dźwięków.

3. Jazda autostradą choćby 5 kilometrów, a później wjechanie do miasta, powoduje że przy dodawaniu gazu słychać stuki, zgrzytanie, metaliczne dzwonienie. Na wolnych obrotach silnik pracuje równo, spalanie w normie, osiągi w normie, żadnego CHECK ENGINE, samochód odpala zimny i ciepły od strzału. Po zjechaniu z autostrady, kiedy słychać stuki przy dodawaniu gazu, silnik popracuje 5 minut na wolnych obrotach i wszystko ustaje.

 

Jeśli jest za mało informacji, chętnie udzielę więcej.

 

Moje pytanie. Szukać już rozrządu, czy zająć się pompą paliwa, czy może w ogóle jeszcze coś innego. Może miał ktoś podobne objawy.

 

Silnik zalany olejem 10W40 od trzech wymian. Przebieg w 100% prawdziwy - 195.000 km.

 

Ile wytrzymują rozrządy w tym silniku?

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łancuch wymieniałem przy 210 tys km. Przyczyna była zbyt gesty ( i stary) olej który uszkodził napinacz. Ale u ciebie może być tylko problem z cisnieniem oleju (zatkany kanalik) lub pompa oleju nie daje rady. Proponuje sprawdzić napinacz - poszukaj mojego filmiku na youtube. A z mojej strony zrób mu płukanke i zmień olej na 5w30 polecam vavoline płuknaka i olej.

 

PS: i jeszcz jedno mi przychodzi do głowy, zatkany/brudny regulator zmiennych faz rozrządu. Czyli wyjęcie i czyszczenie albo płukanka i wymiana oleju.

Edytowane przez kolbek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolbek, Ty się zajmujesz mechaniką, czy tylko interesujesz? Sam naprawiasz swojego Nissana, włączając w to tego typu operacje o których piszesz, czy zlecasz to warsztatom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się interesuje, ale w takim stopniu abym nie musiał korzystać z usług mechaników, co nie zawsze sie udaje. Mam ten sam silnik i wymieniałem osobiście łancuch i mimo rozciągnięcia o 1 oczko nie słyszałem żadnych zgrzytów itp. 

 

Tutaj masz filmik jak wygląda rozciągnięty łancuch o 1 ogniwo i napinacz wysunięty na 22 mm. 

https://www.youtube.com/watch?v=VlDIR9jmjBU

 

Proponuje skontrolować własnie ten napinacz czy jest twardy czy klika jak długopis.

 

Najlepiej nagraj filmik to cos pomyślimy, bo okreslenie zgrzytanie jest mało dokładne. A i jeszcze jedno, mimo braku "checka" zczytaj błędy za pomocą pedału gazu. To podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Póki co zamierzam zmierzyć ciśnienie oleju na zimno i na ciepło. Jeśli coś w tym kierunku okaże się nie tak jak trzeba, zacznę od pompy oleju.

P.S. Jakie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku?


________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Mały update:

Zrobiłem płukanie silnika preparatem ENGINE FLUSH od firmy VALVOLINE.

Zalałem silnik olejem 10W40 VALVOLINE.

Filtr oleju kupiłem MANN.

 

Subiektywne odczucie - silnik pracuje inaczej. Może nie ciszej, bo nadal słychać charakterystyczne klepanie które było słychać w tym silniku zawsze, od kiedy posiadam ten samochód, ale inaczej.

Po przejechaniu na ciepłym silniku ekspresówką 10-12 km i zjechaniu do miasta, przy dodawaniu gazu daje się słyszeć jednak dużo mniejsze klepanie. Dźwięk się pojawia, ale bardzo bardzo cichutko i bardzo krótko to zjawisko trwa, po trzeciej przegazówce od wolnych do 3.000 RPM zjawisko ustaje.

 

Średnio wierzyłem w te cudowne środki, chyba nadal średnio w nie wierzę, ale jeśli przy następnej trasie autostradą 400 km nie będzie nic stukać z silnika, to oprócz tego że wierzę w ufoludki, zacznę wierzyć w cudowne właściwości płynu ENGINE FLUSH.

 

Zacznę też na poważnie brać opinie ludzi wypowiadających się na temat olejów, zwłaszcza te, że te tanie - są do du...

 

Na 10W40 firmy Castrol przejechałem 20-25 kkm. Nic się nie działo. Na 10W40 Lotosa, przejechałem 15 kkm i od razu problemy. Oby ten Valvoline był w stanie naprawić to, co popsuł (zatykając otworki i zaworki) tani olej.


__________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Dodaję kolejny update:

 

Trasa prawie 400 km autostradą, zero stuków, zero puków, przy dojeździe do bramek zero rzężenia, przy zjeździe z autostrady zero brzęczenia. Dodatkowo po przejechaniu takiego dystansu od zatankowanego do pełna baku została mi połowa paliwa (1/2 baku). Do tej pory, zostawało zawsze około 3/8.

Zabieg z czyszczeniem silnik płukanką Valvoline Engine Flush i zalanie go Valvoline'em 10W40 przyniósł bardzo dobry efekt.

 

NIE POLECAM LANIA TANIEGO OLEJU DO SILNIKA QR20DE... ! ! ! ! ! ! 

 

Ja w ten sposób przyczyniłem się do jego prawie-zniszczenia.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaję kolejny update:

 

NIE POLECAM LANIA TANIEGO OLEJU DO SILNIKA QR20DE... ! ! ! ! ! ! 

 

Ja w ten sposób przyczyniłem się do jego prawie-zniszczenia.

 

 

to tylko kolejny dowód na to że olej olejowi nierówny, a nie brakuje osób co uważają

że jak jest  np. 10w40 i dopuszczony do obrotu (spełnia normy) to każdy z nich jest

właściwie taki sam... no to po co przepłacać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dokładnie Matador.

 

Sam niedawno byłem jednym z tych, co uważają że bułka, to bułka, a olej to olej.

Nie. Warto poczytać, posłuchać tych co sprawdzili na własnej skórze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam odgrzeje trochę temat u mnie pojawiły sie dokładnie takie same objawy, jestem ciekaw czy ta płukanka pomogła na dłuższą metę, mam tak samo:

-zgrzytanie po jakieś 2-3 po odpaleniu

-jak się silnik mocno nagrzeje różnie czasami po 20km czasami po 200 słychać zgrzytanie i zaczyna podszarpywać i traci moc.

-gdy objawy nie występują wsio ok

Silnik QR20DE  Automat CVT 225 tyś przebiegu.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie też występuje dziwny klekot po przejechaniu autostradą  z  prędkością powyżej 140km/h jeżdżę na mobil 5w50, czy to winna oleju? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...