pawelsalata Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam. Postaram się opisać w jak najprostszy sposób objawy. 1. Po nocy, odpalam silnik i kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po 3-4 sekundach, w tym czasie słychać zgrzytanie. 2. Jazda po mieście, choćby i godzinami, nie powoduje stuków ani innych niepokojących dźwięków. 3. Jazda autostradą choćby 5 kilometrów, a później wjechanie do miasta, powoduje że przy dodawaniu gazu słychać stuki, zgrzytanie, metaliczne dzwonienie. Na wolnych obrotach silnik pracuje równo, spalanie w normie, osiągi w normie, żadnego CHECK ENGINE, samochód odpala zimny i ciepły od strzału. Po zjechaniu z autostrady, kiedy słychać stuki przy dodawaniu gazu, silnik popracuje 5 minut na wolnych obrotach i wszystko ustaje. Jeśli jest za mało informacji, chętnie udzielę więcej. Moje pytanie. Szukać już rozrządu, czy zająć się pompą paliwa, czy może w ogóle jeszcze coś innego. Może miał ktoś podobne objawy. Silnik zalany olejem 10W40 od trzech wymian. Przebieg w 100% prawdziwy - 195.000 km. Ile wytrzymują rozrządy w tym silniku? Edytowane 20 Sierpnia 2016 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 (edytowane) Łancuch wymieniałem przy 210 tys km. Przyczyna była zbyt gesty ( i stary) olej który uszkodził napinacz. Ale u ciebie może być tylko problem z cisnieniem oleju (zatkany kanalik) lub pompa oleju nie daje rady. Proponuje sprawdzić napinacz - poszukaj mojego filmiku na youtube. A z mojej strony zrób mu płukanke i zmień olej na 5w30 polecam vavoline płuknaka i olej. PS: i jeszcz jedno mi przychodzi do głowy, zatkany/brudny regulator zmiennych faz rozrządu. Czyli wyjęcie i czyszczenie albo płukanka i wymiana oleju. Edytowane 21 Sierpnia 2016 przez kolbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Kolbek, Ty się zajmujesz mechaniką, czy tylko interesujesz? Sam naprawiasz swojego Nissana, włączając w to tego typu operacje o których piszesz, czy zlecasz to warsztatom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Tylko się interesuje, ale w takim stopniu abym nie musiał korzystać z usług mechaników, co nie zawsze sie udaje. Mam ten sam silnik i wymieniałem osobiście łancuch i mimo rozciągnięcia o 1 oczko nie słyszałem żadnych zgrzytów itp. Tutaj masz filmik jak wygląda rozciągnięty łancuch o 1 ogniwo i napinacz wysunięty na 22 mm. https://www.youtube.com/watch?v=VlDIR9jmjBU Proponuje skontrolować własnie ten napinacz czy jest twardy czy klika jak długopis. Najlepiej nagraj filmik to cos pomyślimy, bo okreslenie zgrzytanie jest mało dokładne. A i jeszcze jedno, mimo braku "checka" zczytaj błędy za pomocą pedału gazu. To podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 (edytowane) Póki co zamierzam zmierzyć ciśnienie oleju na zimno i na ciepło. Jeśli coś w tym kierunku okaże się nie tak jak trzeba, zacznę od pompy oleju. P.S. Jakie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku? ________________________________________________________________________________________________ Mały update: Zrobiłem płukanie silnika preparatem ENGINE FLUSH od firmy VALVOLINE. Zalałem silnik olejem 10W40 VALVOLINE. Filtr oleju kupiłem MANN. Subiektywne odczucie - silnik pracuje inaczej. Może nie ciszej, bo nadal słychać charakterystyczne klepanie które było słychać w tym silniku zawsze, od kiedy posiadam ten samochód, ale inaczej. Po przejechaniu na ciepłym silniku ekspresówką 10-12 km i zjechaniu do miasta, przy dodawaniu gazu daje się słyszeć jednak dużo mniejsze klepanie. Dźwięk się pojawia, ale bardzo bardzo cichutko i bardzo krótko to zjawisko trwa, po trzeciej przegazówce od wolnych do 3.000 RPM zjawisko ustaje. Średnio wierzyłem w te cudowne środki, chyba nadal średnio w nie wierzę, ale jeśli przy następnej trasie autostradą 400 km nie będzie nic stukać z silnika, to oprócz tego że wierzę w ufoludki, zacznę wierzyć w cudowne właściwości płynu ENGINE FLUSH. Zacznę też na poważnie brać opinie ludzi wypowiadających się na temat olejów, zwłaszcza te, że te tanie - są do du... Na 10W40 firmy Castrol przejechałem 20-25 kkm. Nic się nie działo. Na 10W40 Lotosa, przejechałem 15 kkm i od razu problemy. Oby ten Valvoline był w stanie naprawić to, co popsuł (zatykając otworki i zaworki) tani olej. __________________________________________________________________________________________________________ Dodaję kolejny update: Trasa prawie 400 km autostradą, zero stuków, zero puków, przy dojeździe do bramek zero rzężenia, przy zjeździe z autostrady zero brzęczenia. Dodatkowo po przejechaniu takiego dystansu od zatankowanego do pełna baku została mi połowa paliwa (1/2 baku). Do tej pory, zostawało zawsze około 3/8. Zabieg z czyszczeniem silnik płukanką Valvoline Engine Flush i zalanie go Valvoline'em 10W40 przyniósł bardzo dobry efekt. NIE POLECAM LANIA TANIEGO OLEJU DO SILNIKA QR20DE... ! ! ! ! ! ! Ja w ten sposób przyczyniłem się do jego prawie-zniszczenia. Edytowane 26 Września 2016 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Dobrze, że się udało odratować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Dodaję kolejny update: NIE POLECAM LANIA TANIEGO OLEJU DO SILNIKA QR20DE... ! ! ! ! ! ! Ja w ten sposób przyczyniłem się do jego prawie-zniszczenia. to tylko kolejny dowód na to że olej olejowi nierówny, a nie brakuje osób co uważają że jak jest np. 10w40 i dopuszczony do obrotu (spełnia normy) to każdy z nich jest właściwie taki sam... no to po co przepłacać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Dokładnie Matador. Sam niedawno byłem jednym z tych, co uważają że bułka, to bułka, a olej to olej. Nie. Warto poczytać, posłuchać tych co sprawdzili na własnej skórze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Witam odgrzeje trochę temat u mnie pojawiły sie dokładnie takie same objawy, jestem ciekaw czy ta płukanka pomogła na dłuższą metę, mam tak samo: -zgrzytanie po jakieś 2-3 po odpaleniu -jak się silnik mocno nagrzeje różnie czasami po 20km czasami po 200 słychać zgrzytanie i zaczyna podszarpywać i traci moc. -gdy objawy nie występują wsio ok Silnik QR20DE Automat CVT 225 tyś przebiegu. Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okraglaczek Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 U mnie też występuje dziwny klekot po przejechaniu autostradą z prędkością powyżej 140km/h jeżdżę na mobil 5w50, czy to winna oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.